تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804086342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش ديد و تداوم بارش با لغو 9 پرواز قبل از ظهر در فرودگاه تبريزترس از فرود در فرودگاه بين‌المللي تبريز به كابوس تبديل شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كاهش ديد و تداوم بارش با لغو 9 پرواز قبل از ظهر در فرودگاه تبريزترس از فرود در فرودگاه بين‌المللي تبريز به كابوس تبديل شد
مديركل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: كاهش ديد و تداوم بارش‌ها در استان پروازهاي ورودي و خروجي از فرودگاه بين‌المللي تبريز را با مشكل مواجه كرده است.


علي رستمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز با تاكيد بر اينكه هيچگونه مشكلي در باند يا مجموعه فرودگاهي براي پذيرش هواپيما وجود ندارد بلكه دلايل ياد شده مانع از انجام پروازها مي‌شوند، اظهار كرد: از صبح امرو 9 پرواز در مجموع از پرواز در باند فرودگاه شهيد مدني تبريز محروم شده‌اند.

وي پروازهاي استانبول و باكو را جزو پروازهاي بين‌المللي كه امروز لغو شده‌اند نام برد و گفت: تعدادي پرواز در مسير تهران و مشهد نيز از صبح امروز بنا به دلايل ياد شده لغو شده است.

رستمي از لغو 2 پرواز در روز گذشته از مجموعه تحت مديريتش نيز خبر داد و گفت: براساس پيش‌بيني صورت گرفته تلاش مي‌شود تا از بعد از ظهر امروز شاهد برقراري دوباره پروازها از فرودگاه تبريز باشيم.

اين مقام مسئول در حمل و نقل هوايي لغو پروازها را از همه جهات براي مجموعه هواپيمايي متضرر كننده دانست و گفت: لغو پروازها چه از لحاظ بعد مالي و چه از جنبه مشتري‌مداري براي مجموعه فرودگاه متضرر كننده است.

وي در عين حال پيش‌بيني‌هاي هواشناسي را بهترين ابزار براي جلوگيري از ضرر و زيان براي هر دو طرف معادله عنوان كرد و گفت: در صورت پيش‌بيني نزديك به واقعيت آب و هوا و استناد متقاضيان استفاده كننده از خدمات فرودگاهي به اين ابزار مي‌توان از بخش عظيمي از خسارت‌ها جلوگيري كرد.

رستمي از مشتريان حوزه مديريتش خواست تا در برنامه‌ريزي براي استفاده از خدمات فرودگاهي مراجع پيش‌بيني هواشناسي مورد ارزيابي قرار داده و سپس نسبت به برنامه‌ريزي براي سفر اقدام كنند.

اواخر سال 90 با لغو پي‌در پي پرواز علي نيكزاد وزير سابق راه و شهرسازي به دليل شرايط جوي، مه‌آلود بودن و عدم ديد كافي در فرودگاه بين‌المللي تبريز و چندين هواپيماي ديگر فرودگاه بين‌المللي تبريز، با پيگيري‌هاي خبرگزاري فارس احساس نياز به دستگاه « آر-وي- آر» در مجموعه بين‌المللي تبريز كه جزو فرودگاه‌هاي ترانزيتي چه از نظر بار و چه از نظر مسافر است دو چندان نمود پيدا كرد.

اما متاسفانه در تامين اعتبار اين دستگاه در ميان دستگاه‌هاي استاني و كشوري در كش و قوس قرار گرفت كه اين كش و قوس علاوه بر تحميل هزينه‌اي به دليل افزايش قيمت اين دستگاه طي يك سال گذشته، تاخير نزديك به يك ساله را نيز در راه‌اندازي و نصب اين دستگاه در فرودگاه تبريز به دنبال داشت.

دستگاه «آر.وي.آر» در سه قسمت ورودي، وسط و انتهاي باند نصب مي‌شود و اطلاعات لغزندگي باند، سرعت و سمت وزش باد و ميزان ديد افقي در طول باند را به صورت ميلي‌متري توسط ليزر به خلبان مخابره مي‌كند و با وجود اين دو دستگاه در فرودگاه‌هاي كشور هيچ خلباني از پرواز و فرود در شرايط ديد كم نمي‌هراسد.

دستگاه «آر.وي.آر» قابليت افزايش ديد در شرايط جوي بد و از جمله در مه را تا كمتر از 500 متر ميسر مي‌سازد و جزو نيازهاي اساسي در فرودگاه‌هاي بين‌المللي محسوب مي‌شود.

بايد به اين نكته نيز تاكيد كرد در زماني كه اين احساس نياز براي فرودگاه تبريز كه عنوان فرودگاه بين‌المللي را يدك مي‌كشد، صورت گرفت تنها سه فرودگاه در كل كشور به دستگاه آر.وي.آر مجهز بودند، بعد از پرداختن به موضوع ضرورت وجود اين دستگاه در فرودگاه بود كه هواشناسي كشور برنامه‌ريزي براي نصب آن در 17 فرودگاه را در دستور كار قرار داد و اكنون توفيقات كشوري در اين رابطه بر استان فائق آمده به طوريكه در بيش از 12 فرودگاه از جمله اروميه، كرمانشاه، بندرعباس، بيرجند و ... دستگاه آر.وي.آر نصب و راه‌اندازي شده است.

نگاهي به ليست فرودگاه‌هاي مجهز شده به دستگاه ضرورت نصب آن را در تبريز با توجه به موقعيت آب و هوايي دو چندان مي‌كند و ما را بر آن مي‌دارد كه عنوان اولي را از شهر خود برداشته و گام‌هايي را براي آخر نشدن برداريم.

با توجه به جايگاه فرودگاه بين‌المللي تبريز در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي، علمي، فرهنگي، اجتماعي و ... به دليل همجواري آذربايجان‌شرقي با بسياري از كشورهاي تاثيرگذار در اين عرصه و وجود خطوط هوايي بين تبريز و اين كشورها، شايد در روابط بين‌الملل وجهه خوش‌آيندي نداشته باشد كه پروازي به خاطر كمي ديد خلبان موفق به فرود نشود.

مهم‌تر از آن مگر نه اينكه آسايش و آرامش هموطنان دليل تلاش شبانه‌روزي همه مسئولان ما بايد باشد، انتظار مي‌رود مسئولان فرودگاه تبريز و هواشناسي به عنوان متوليان اصلي و مديران ارشد استان همت خود را براي رسيدن به جمع دو فرودگاه دارنده اين دستگاه دوچندان كنند و اميدواريم بالاخره فرودگاه بين‌المللي تبريز حداقل به عنوان هفدهمين فرودگاه هم كه شده رنگ دستگاه آر.وي.آر را به خود ببيند.

چند سالي است كه فرودگاه بين‌المللي تبريز در آرزوي نصب دستگاه آر- وي- آر به سر مي‌برد اما هر سال دريغ از پارسال و ما همچنان سال‌ها را يكي پس از ديگري طي مي‌كنيم حال كدام دستگاه و ارگان بايد جوابگوي برآورده نشدن آرزوي اين فرودگاه بين‌المللي باشد كه مي‌تواند نمادي از اوضاعي كشور در سطح بين‌المللي را به رخ بكشد مشخص نيست.

پيش از اين مدير كل هواشناسي استان آذربايجان شرقي راه‌اندازي دستگاه آر.وي.آر فرودگاه بين‌المللي تبريز را اواخر مهر و حداكثر نيمه اول آبان اعلام كرده بود.

فرودگاه بين‌المللي تبريز در شمال‌ غرب شهرستان تبريز و در ارتفاع يك‌هزار و 494 متري از سطح دريا در زميني به مساحت 420 هكتار در سال 1333 تحت نظارت ضوابط سازمان جهاني هوانوردي ICAO در محل كنوني تأسيس شد.

در سال 1356 پرواز حجاج از اين فرودگاه آغاز و از سال 1370 با تصويب هيئت دولت به ‌عنوان فرودگاه ‌بين‌المللي نامگذاري شده و در سال 1378 به‌ عنوان يكي از فرودگاه‌هاي درجه يك كشور انتخاب شد و از آن تاريخ به ‌عنوان يكي از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ايران خدمات هوايي خود را به پروازهاي داخلي و خارجي و عبوري ارائه مي‌كند.

انتهاي پيام/60001/ع40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن