تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805700678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعمال تحريم‌هاي جديد بر پايه‌ سياست فريبكاري آمريكا است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اعمال تحريم‌هاي جديد بر پايه‌ سياست فريبكاري آمريكا است
يك عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اين كه هر گونه اقدامي در جهت بي‌اعتماد‌سازي تفاهم نامه ايران و 1+5 به ضرر غرب و آمريكا بود گفت: مذاكره و تحريم با يكديگر قابل جمع نيست و تيم مذاكره كننده بايد جلوي زياده خواهي‌هاي آمريكا را بگيرد.

محمد حسن آصفري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجوميان ايران (ايسنا)، با اشاره به وضع تحريم‌هاي جديد آمريكا و به دنبال آْن نقض توافقنامه‌ي ژنو گفت: ملت‌هاي دنيا با برخوردهاي دوگانه‌ آ‌مريكا آشنا هستند و اقدامات اخير آمريكا در اعمال تحريم‌هاي جديد و به دنبال آن نقض توافق‌نامه‌ي هسته‌يي با جمهوري اسلامي اقدامي نيست كه براي اولين بار رخ داده باشد و قطعا آخرين بار هم نخواهد بود.

وي افزود: آمريكا در گذشته در مواجه با بسياري از كشورها برخوردهاي اين چنيني را داشته و در آينده نيز همانطور خواهد بود، چون ساختار دولت آمريكايي برپايه‌ي، فريب و دروغ و دو رنگي و خصومت با ملت‌هاي دنيا و تهديد و فشار پايه گذار شده است و در اين راستا سياستهايشان را دنبال مي‌كنند.

اين عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس ادامه داد: برخوردهاي دو گانه در دولت آمريكا به گونه‌اي است كه مشخص نيست تمام كننده‌ كار در آمريكا دولت آمريكا، يا كنگره و سنا، احزاب، گروهها و جريان‌ها هستند، در حالي كه با دولت آمريكا توافقي صورت گرفته مشاهده مي‌شود كه خزانه داري آمريكا كه طبيعتا جزء دولت اين كشور است، با اتخاذ موضعي ديگر تحريم‌هاي جديد عليه ايران را تصويب وعملياتي مي‌كند يا اين كه كنگره آمريكا روندي خلاف توافق‌نامه را در پيش مي‌گيرد كه اين نشان مي‌دهد سياست و چهارچوب ساختار دولت آمريكا بر پايه‌ي دروغ ، نفاق و فريبكاري است.

آصفري افزود: برخوردهاي دو گانه دولت آمريكا و سياستش بر پايه‌ي دروغ و نفاق و فريبكاري باعث شده كه اعتماد ملت‌هاي دنيا از دولت آمريكا سلب شود، البته دولت‌مردان آمريكا تحريم اخير اعمال شده از سوي خزانه داري را اين گونه توجيه مي‌كنند كه آنها مي‌خواستند لابي صهيونيست‌ها را در كنگره آرام كنند، به اعتقادم اين هم راهكار فريبي است كه اخيرا آمريكايي‌ها دنبال كردند.

وي خاطر نشان كرد: البته اگر اين اظهار نظر درست باشد جاي تاسف براي ملت آمريكا دارد كه زعامت امور خود را در اختيار كساني گذاشتند كه سربازان اسراييل و رژيم صهيونيستي هستند و تمام افكار و خواسته‌ها و منافع صهيونيستي را بر منافع دولت و ملت آمريكا ترجيح مي‌دهند.

اين عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس در ادامه با تاكيد بر اين كه هرگونه اقدامي در جهت بي اعتماد سازي تفاهم ايران و 1+5 به ضرر و زيان غرب و آمريكا است گفت: جمهوري اسلامي چيزي را از دست نخواهد داد، ما به توافق هسته‌يي تا زماني پايبند هستيم كه طرف مقابلمان نيز پايبند باشد نه اين كه مذاكره و تحريم را با يكديگر دنبال كنند اين دو با يكديگر قابل جمع نيست.

آصفري گفت كه توصيه‌مان به تيم مذاكره كننده اين است كه جلوي زيادي خواهي‌هاي آمريكا را در مذاكرات بگيرند و در صورتي كه آمريكايي‌ها اين رويكرد را تغيير ندهند مطمئنا ما نيز موضوع تعليق مذاكرات را دنبال مي‌كنيم و همچون سابق ضمن نصب نسل جديد سانتريفيوژها ، فعاليتمان را در سايت اراك ادامه خواهيم داد و غني سازي را در چهارچوب ان‌.پي .تي و فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌يي دنبال خواهيم كرد.

وي همچنين دليل عدم پايبندي آمريكا به تعهدات ژنو را داشتن روحيه فريبكاري عنوان و خاطر نشان كرد: آنها فكر نمي‌كردند كه جمهوري اسلامي گامهاي مثبتي را جهت اعتماد سازي در مقابل طرف مقابل بردارند، به طوري كه با اين گامهايي كه ما برداشتيم آنها در مقابل افكار عمومي دنيا خلع سلاح شدند اكنون كه نوبت براشتن گامهاي مثبتشان بود به دنبال راهي براي به هم بازي هستند.

اين عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه اقدام اخير آمريكا در وضع تحريم‌هاي جديد با هماهنگي بين اعضاي گروه 1+5 رخ داده است گفت: در نشست ژنو 2 فرانسه با هماهنگي بازي را به هم زد و امروز هم آمريكايي‌ها اين رويه را دنبال كردند، مطمئنا اين اقدام آمريكا بدون هماهنگي با كشورهاي 1+5 نيست بلكه سياست‌ كل اين كشورها انجام اين اقدامات است.

آصفري با بيان اينكه لابي ايران با اعضاي گروه 1+5 تا زماني كه طرف مقابل به تعهداتشان در توافق نامه پايبند نباشد تاثيري نخواهد اشت گفت: ابتدا بايد طرف مقابله به توافق نامه متعهد باشد و بعد ايران به لابي با اعضاي گروه 1+5 بپردازد.

اعتقاد ما بر اين است كه آنها به گفتمان خود اعتقاد و تعهد ندارند، طبيعتا مي‌توان از اين تجربه در مذاكرات آتي استفاده كرد و تضمين‌هاي لازم را براي توافق گرفت.

وي با بيان اينكه اكنون جنگ واژگان است گفت: امروز خانم شرمن مذاكره كننده ارشد تيم هسته‌يي آمريكا از واژگان قيد شده در توافق نامه سوء استفاده مي‌كند و مي‌گويد كنگره مي‌تواند تحريم‌هاي هسته‌يي را اعمال نكند، ولي تحريم‌هاي ديگري را داشته باشد چون در توافق نامه تنها موضوع تحريم‌هاي هسته‌يي اشاره شده است اين خود نشان مي‌دهد كه آنها از تمام واژه‌ها سوء ‌ستفاده مي‌كنند لذا اگر قرار بر ادامه مذاكرات باشد بايد تيم مذاكره كننده دقت بيشتري داشته باشد.

اين عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس در عين حال با اين اعتقاد كه ادامه مذاكرات به نتيجه نمي‌رسد گفت: در حالي كه به قول آقايان هنوز جوهر امضاي توافق نامه خشك نشده است موضوع‌گيري‌ها به گونه‌اي است كه طرف مقابل به گفت‌وگو مذاكره و تعهدات پايبند نيست لذا انجام ادامه مذاكرات قابل بررسي است ولي تا آن زمان هم ما روندي را دنبال مي‌كنيم كه طرف مقابل اعتماد را براي ما ايجاد كند.

آصفري تاكيد كرد: اعتماد جاده دو طرفه است و نمي‌شود ما تنها اعتماد طرف مقابل را جلب كنيم و آنها هيچ گامي براي جلب اعتماد ما برندارند.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن