تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران:دنباله‌روي مسائل سياسي شوراي اول را تكرار مي‌كند/تضارب‌آرا موجب انحلال نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چمران:دنباله‌روي مسائل سياسي شوراي اول را تكرار مي‌كند/تضارب‌آرا موجب انحلال نمي‌شود
يك عضو چهارمين دوره شوراي شهر تهران ضمن تاكيد بر عدم دخالت ديدگاه‌هاي سياسي در امور شورا گفت: احزاب سياسي نبايد بر شورا حكومت كنند چرا كه شورا جاي فراكسيون‌هاي سياسي با كاركرد سياسيشان نيست.

مهدي چمران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص وجود تضارب آرا و اختلاف نظر در شورا و اقدامات لازم براي جلوگيري از ايجاد شائبه انحلال شورا، گفت: اصولا تضارب آرا و اختلاف‌نظر موجب انحلال نمي‌شود، عدم كارايي و كشمكش‌هاي سياسي زمينه انحلال شورا را به وجود مي‌آورد.

وي ضمن اشاره به وجود گرايش‌هاي مختلف سياسي در دوره‌هاي گذشته شوراي شهر تهران، افزود: افراد مختلفي با افكار متفاوت در شورا حضور داشتند و در دوره‌ي گذشته افراد داراي تجربه و شخصيت والايي بودند كه مسائل سياسي را با مسائل شورا در هم نمي‌آميختند و اگر هم مي‌خواستند چنين كنند فضاي شورا به آنها چنين اجازه‌اي را نمي‌داد.

در دوره‌ي گذشته افراد داراي تجربه و شخصيت والايي بودند كه مسائل سياسي را با مسائل شورا در هم نمي‌آميختند و اگر هم مي‌خواستند چنين كنند فضاي شورا به آنها چنين اجازه‌اي را نمي‌داد

چمران ادامه داد: در دوره گذشته كه در سخت‌ترين شرايط يعني دوران فتنه‌ 88 و دوراني كه بحراني بود شورا كار خود را به خوبي انجام مي‌داد و اعضا داخل شورا ديدگاه خاص خود را داشتند، به عنوان مثال من از كساني بودم كه به شدت به دنبال موضوع راهپيمايي روز 9 دي بودم و با دل و جان در اين برنامه‌ها شركت داشتيم اما افرادي هم بودند كه به دنبال اين مسائل نبودند.

اين عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: در دوره سوم هر كسي مسير خود را از نظر سياسي داشت ولي اين امور را در مسائل تخصصي شورا وارد نمي‌كرد و در شورا مسائل تخصصي بر اساس منطق بررسي مي‌شد.

وي افزود: اعضاي فعلي شورا بر اساس انتخاب مردم وارد شورا شده‌اند و مردم چشم به اين افراد دوخته‌اند و با توجه به اين مسئله هر كدام از اعضا بايد راي مستقل داشته باشند و مستقل عمل كنند.

اگر به جايي برسيم كه دخالت‌هاي سياسي ديده شود اول بحث نصيحتي خواهيم داشت

چمران در خصوص بازنگري در نوع رفتار گروه‌هاي مختلف به خصوص اصلاح‌طلب‌ها كه اختلاف نظرهاي اخير بيشتر از سوي آنها آغاز شده است گفت:‌ قاعدتا اگر به جايي برسيم كه دخالت‌هاي سياسي ديده شود اول بحث نصيحتي خواهيم داشت.

وي تاكيد كرد: سابقه شكل‌گيري شوراها در كشور زياد نيست اما تجربه 10 ساله بزرگ و ارزشمندي در اين زمينه داريم؛ ضمن اينكه تجربه تلخ اولين دوره شورا نيز وجود دارد و نبايد فراموش كنيم اگر به دنبال مصالح سياسي باشيم اين تجربه‌ها تكرار خواهد شد.

وي افزود: همه در زمينه همكاري با رياست شورا براي قرار دادن شورا در مسير درست تلاش خواهيم كرد.

انتهاي پيام

جمعه 29 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن