تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هشدار داد: پلمپ نیروگاه‌های اصفهان در شرایط اضطرار آلودگی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هشدار داد: پلمپ نیروگاه‌های اصفهان در شرایط اضطرار آلودگی

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هشدار داد: پلمپ نیروگاه‌های اصفهان در شرایط اضطرار آلودگی
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: در حوزه محیط زیست اظهار نظرهای غیر کارشناسی پذیرفتنی نیست و اگرچه محیط زیست از افرادی که به این نهاد یاری می‌رسانند، استقبال می‌کند اما اظهار نظر غیر کارشناسی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.
به گزارش نامه نیوز، کیومرث کلانتری اظهار کرد: خوشبختانه سهم مطالبات زیست محیطی بسیار افزایش یافته است و این نشان از این دارد که موضوع محیط زیست در حال مهم شدن و وزن آن در جامعه بسیار بیشتر شده است یعنی محیط زیست دیگر فقط دو کلمه محیط و زیست نیست بلکه اهمیت آن لحظه به لحظه بیشتر شده و به یک موضوع جهانی بدل شده است.

وی با بیان اینکه گرم شدن کره زمین، تخریب لایه اوزون، مصرف گرایی، افزایش جمعیت، تکنولوژی‌های جدید صنعت و ... باعث می‌شود بشر روز به روز به اهمیت محیط زیست پی ببرد، افزود: در جامعه ما نیز سند چشم انداز توسعه، دستیابی به جامعه‌ای با محیط زیست مطلوب را مدنظر قرار داده و اصل 50 قانون اساسی نیز که یک شعار اساسی است و نشان می‌دهد افرادی که فکر می‌کنند سازمان محیط زیست فقط باید محیط زیست را نجات دهد سخت در اشتباه هستند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: این سازمان و ادارات آن نقش هماهنگ کننده، ناظر و فعالیت های حاکمیت را پیگیری می‌کنند و این مردم و سایر بخش‌ها هستند که محیط زیست را نگه می‌دارند و سازمان محیط زیست باید هوشیار باشد و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص مسائل زیست محیطی داشته باشد در ادامه تمام ارگان‌ها باید وارد عمل شوند.

افزایش 10 درصدی آلودگی هوای اصفهان در 8 ماهه نخست سال

کلانتری همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه آمارگیری حیات وحش شاخص استان اصفهان شروع شده است، اضافه کرد: این آمارگیری‌ها برای اینکه برد جمعیت زیستگاه‌ها مشخص شود انجام می‌گیرد تا بتوان بهتر آن‌ها را مدیریت کنیم و خوشبختانه بهترین زیستگاه‌های آهو، کل و بز و قوچ و میش در استان اصفهان قرار دارد.

وی به تخلفات هشت ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه گذشته 95 قبضه سلاح شکاری کشف شده است که 77 قبضه مجاز بوده، اما عمل شکارغیرمجاز بوده است و 18 قبضه نیز سلاح غیرمجاز برای شکار استفاده شده است و در این رابطه نیز 176 نفر دستگیر شده‌اند و این یک هشدار به کسانی است که به دنبال تخلف در محیط زیست و شکار گونه‌های حیات وحش هستند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان، آلودگی هوا و نبود آب را دو چالش اصلی استان دانست و گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری اصفهانی‌ها 203 روز هوای سالم داشته‌اند و 43 روز هوای ناسالم وارد ریه‌های آن‌ها شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

کلانتری علت افزایش 10 درصدی روزهای ناسالم را سه عامل عنوان کرد و افزود: سهمیه گاز نیروگاه‌های اصفهان به 17.5 درصد کاهش پیدا کرد و سپس پس از سرد شدن هوا سهمیه گاز قطع شده است و نیروگاه‌ها 100 درصد مازوت مصرف می‌کنند، دومین عامل حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها است زیرا سال گذشته پنجشنبه‌ها تعطیل بود و کلان‌شهر اصفهان دو روز تنفس می‌کرد، همچنین پدیده وارونگی هوا (اینورژن) امسال از ابتدای آبان ماه شروع شد و این سه عامل باعث افزایش 10 درصدی روزهای ناسالم شدند.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا قابل مدیریت است و بایستی برای سلامتی مردم منازعات را کنار بگذاریم؛ طرح جامع آلودگی هوای اصفهان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تلفیقی از علم و اجرا است چرا که دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان به همراه سازمان مدیریت بحران استان و محیط زیست این طرح را تدوین می‌کنند و تا 29 دی این طرح اجرایی می‌شود.

آب به 50 کیلومتری گاوخونی هم نمی‌رسد


مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در خصوص تالاب گاوخونی گفت: محیط زیست تمام تلاش خود را کرده است و از اینجا به همه می‌گویم «گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن» این تالاب فقط آب می‌خواهد و اگر آب را تامین کنید تالاب به صورت کامل احیا می‌شود، کوتاهی مربوط به محیط زیست نیست زیرا مدیریت آب با این اداره کل نیست و اگر آب به تالاب برسد، گاوخونی همان گاوخونی 100 تا 1000 سال گذشته می‌شود، اما نکته اصلی اینجاست که آبی وجود ندارد.

کلانتری اضافه کرد: آب به 50 کیلومتری تالاب گاوخونی هم نمی‌رسد و تامین آب شرب نیز اولویت استان است و سازمان محیط زیست در تالاب گاوخونی هیچ کوتاهی انجام نداده است و به جد می‌گویم تمام عرصه آن را با هزاران مشکل نگه داشته است.

آقایانی که محیط زیست را متهم می‌کنند پیگیر قطع گاز نیروگاه باشند


وی تاکید کرد: آقایانی که به دلایل مسائل کوچک محیط زیست را متهم می‌کنند تلاش کنند گاز نیروگاه های اصفهان قطع نشود و اگر این قدر که می‌گویند ادعای سلامتی مردم را دارند از وزیر نیرو بخواهند به نیروگاه‌هایی که بیخ گوش کلان شهر اصفهان چسبیده است گاز بدهند نه اینکه فقط محیط زیست را متهم کنند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: یکسری فعالیت‌ها در استان اصفهان ملی است و در خصوص آن‌ها کاری از محیط زیست ساخته نیست و فقط توان منعکس کردن این مشکلات را دارد، باید بپرسید چه طور می‌شود که به یک نیروگاه 100 درصد گاز داده می‌شود به دو نیروگاهی که بیخ گوش اصفهان هستند هیچ گازی تعلق نمی‌گیرد؟ این وظیفه نمایندگان اصفهان است که بپرسند چرا در کشور چنین اتفاقی می‌افتد.

کلانتری به دو نیروگاه اصفهان هشدار داد و افزود: اگر کیفیت هوای شهر اصفهان در شرایط اضطرار قرار گیرد ما با دستور مستقیم دو نیروگاه را پلمپ خواهیم کرد و تامین برق کشور مهم نیست زیرا مهم‌تر از آن سلامت مردم کلان‌شهر اصفهان است؛ مطمئنا مدیران شرکت گاز و برق هم فرزند دارند و فرزندانشان در این شهر زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در دهه 80 این دو نیروگاه سهمیه 70 درصدی مصرف گاز داشتند اما امروز که هم تعداد خودرو و هم جمعیت اصفهان فزایش یافته، سهمیه گاز کم شده و مازوت 70 درصد سهمیه گرفته است و این وظیفه نمایندگان اصفهان است که پیگیر قضیه باشند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: فولاد مبارکه سال 1387 از لیست صنایع آلاینده خارج شده است چون به تعهدات زیست محیطی پایبند بوده اما اگر صنعت مهمی آلاینده باشد و شرایط اضطرار ایجاد کند باید پلمپ شود و اداره کل محیط زیست اصفهان محکم و مقتدر در برابر همه می‌ایستد زیرا مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت برای این ارگان سلامت مردم است.

کلانتری خاطرنشان کرد: هیچ مجوز توسعه‌ای برای شهرک صنعتی محمود آباد صادر نشده است و تا زمانی که 25 درصد اراضی خود را به فضای سبز تبدیل نکنند این مجوز نیز صادر نمی‌شود و حتی برای شهرک فروش سنگ نیز مجوزی برای محمودآباد صادر نشده است.

پساب زرین شهر و فولاد مبارکه هر دو سالم هستند


به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست معاون فنی اداره کل محیط زیست گفت: پساب فاضلاب کارخانه فولاد مبارکه آلوده نیست بلکه تصفیه خانه های این شرکت از بهترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است و کاملا این پساب استاندارد بوده و سالم است.

رجبعلی قاسمی ادامه داد: پساب زرین شهر نیز یک زهکش است که به دلیل بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در این منطقه توسط آب منطقه‌ای کشیده شده و بعدها تصفیه خانه به آن متصل شده است، 80 درصد مردم زرین شهر فاضلاب ندارند و یا به شبکه فاضلاب متصل نیستند و تصفیه‌خانه آن‌ها به خوبی آب را تصفیه می‌کند و این کار بر اساس استانداردهای ملی این کار انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برخی دوستان در خصوص این پساب‌ها ادعا می‌کنند صحت ندارد چرا که محیط زیست برای هر آلودگی طبق قانونی که وضع شده، استاندارد دارد و نمی‌توان چشمی گفت اینجا آلوده است وجای دیگری سالم است.









1392/9/22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن