تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819242978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلبا يكي از يادگاران ماندني هوگو چاوز است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "آلبا" يكي از يادگاران ماندني هوگو چاوز است
رئيس مركز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه گفت: آلبا يكي از يادگاران ماندني هوگو چاوز است.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "هادي سليمان‌پور" رئيس مركز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه با حضور در دومين ميزگرد شناخت اتحاديه آلبا و زمينه‌هاي همكاري جمهوري اسلامي ايران با آمريكاي لاتين كه در دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: لازم مي‌دانم دومين سالگرد تاسيس اين اتحاديه را توسط رهبران بزرگ ونزوئلا و كوبلا گرامي داشته و به روح بزرگ هوگو چاوز درود بفرستم.

وي ادامه داد: آلبا يكي از يادگاران ماندني هوگو چاوز است، ما هر ساله اين سالگرد را به احترام مردمي كه چاوز به آن‌ها خدمت مي‌كرد گرامي مي‌داريم.

سليمان‌پور تصريح كرد: هم چنين ياد سيمون بليوار منادي تاسيس ملت بزرگ آمريكاي لاتين، گابريل گارسيا ماركز و ساير بزرگان اين قاره را گرامي مي‌داريم.

وي تاكيد كرد: اين بزرگان از ارزش‌هايي چون آزادي، استقلال، برابري دولت‌ها و ملت‌ها و حل و فصل مسالمت آميز مخالفت‌هاي بين‌المللي دفاع مي‌كردند و امروزه مي‌بينيم كه اين ارزش‌ها در جاي جاي جهان در حال نهادينه شدن هستند.

وي افزود: اين ارزش‌ها شباهت‌هاي زيادي با ارزش‌هاي مردم سالاري ديني دارند كه جمهوري اسلامي نماينده آن است.

رئيس مركز آموزش و پژوهش‌هاي بين المللي وزارت امور خارجه ادامه داد: اراده موجود براي تقويت الگوي بومي توسعه ارتقاي همكاري‌هاي جنوب، جنوب و عينيت بخشيدن به همكاري‌هاي عملي مخصوصا در زمينه‌هاي نفتي، گازي و علمي منجر به تشكيل بيش از 400 سند و يادداشت تفاهم بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين طي سال‌هاي گذشته شده است كه در طرح‌هاي گوناگون مهندسي و فني از جمله خودروسازي، تراكتورسازي، ساخت مسكن، سيمان و توسعه صنايع غذايي متجلي شده است.

وي تاكيد كرد: ايران مي‌تواند به عنوان پل رابط ميان خليج فارس و درياي عمان با آسياي ميانه و قفقاز فرصت‌هاي تجاري و اقتصادي فراواني را ايجاد كند.

سليمان‌پور اظهار داشت: آمريكاي لاتين با 35 واحد سياسي و بيش از 600 ميليون نفر جمعيت در كنار ايران مي‌توانند ظرفيت‌هاي عظيمي را براي ارتقاي همكاري‌هاي جنوب جنوب فراهم سازند چرا كه اين دو شركاي طبيعي و راهبردي يكديگر هستند.

رئيس مركز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه افزود: نبايد از تلاش‌هاي مخالفان مشترك توسعه روابط ايران و آمريكاي لاتين غافل شويم.

وي تاكيد كرد: آن‌ها در تلاشند تا با ايجاد جنگ رواني اسلام هراسي و ايران هراسي ميان دو طرف تفرقه ايجاد كرده و اهداف استعماري خود را در قالب‌هاي جديدي دنبال كنند.

سليمان‌پور در پايان خاطر نشان كرد: خنثي سازي اين ترفندها نيازمند هوشمندي و همكاري بيش از پيش ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين است.
انتهاي پيام/
-

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن