تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820456590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به روش كشاورزي حفاظتي صورت گرفتكشت گندم در 3400 هكتار از مزارع گندم كازرون


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به روش كشاورزي حفاظتي صورت گرفتكشت گندم در 3400 هكتار از مزارع گندم كازرون
مدير جهاد كشاورزي كازرون از كشت افزون بر 3 هزار و 460 هكتار از مزارع گندم آبي و ديم اين شهرستان به روش كشاورزي حفاظتي خبر داد.


سيد عبدالصاحب قائمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: در سال زراعي جاري در سطح 6 هزار و 400 هكتار گندم آبي، 19 هزار و 800 هكتار گندم ديم، يك‌هزار و 50 هكتار جو آبي، 7 هزار و 200 هكتار جو ديم،50 هكتار تريتيكاله آبي و 150 هكتار تريتيكاله ديم در شهرستان كازرون كشت شده است.

وي افزود: سطحي معادل 2 هزار و 250 هكتار از زراعت گندم ديم و يك‌هزار و 210 هكتار گندم آبي اين شهرستان به روش كشاورزي حفاظتي (كم‌خاك‌ورزي و بي‌خاك‌ورزي) كشت شده است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان كازرون گفت: اين مديريت در راستاي تحقق توليد پايدار و افزايش توليد در واحد سطح به تأمين نهاده‌هاي كشاورزي (كود و بذر) مورد نياز كشاورزان اقدام كرده است.

قائمي تصريح كرد: تاكنون يك‌هزار و 800 تن بذر گندم گواهي شده از ارقام چمران، شيرودي، دهدشت، ياواروس و بهرنگ و نيز افزون بر 3 هزار و 730 تن كود شيميايي فسفاته و ازوته (اوره) در ميان كشاورزان اين شهرستان توزيع شده است.

وي در ادامه به كاهش 30 درصدي سطح زير كشت گندم آبي و 12 درصدي گندم ديم نسبت به سال زراعي 92-91در اين شهرستان اشاره كرد و ابراز داشت: اين كاهش كشت به دليل كمبود بارندگي در سال زراعي جاري نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته، پيوستگي بارش، روي آوردن كشاورزان به كشت محصولات سبزي و صيفي و افزايش قيمت نهاده‌هاي كشاورزي (كود و بذر) بوده است.

اين مسئول، متوسط بارندگي سال زراعي جاري تاكنون در شهرستان كازرون را معادل 100 ميلي‌متر اعلام كرد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال زراعي 92-91 كه 230 ميلي‌متر بوده حدود 57 درصد كاهش داشته است.

قائمي افزايش حق بيمه محصولات كشاورزي و نيز حذف عامل خشكسالي از تعهدات بيمه كشاورزان را از دلايل عدم استقبال آنان از طرح بيمه محصولات كشاورزي عنوان و اظهار داشت: سطح بيمه محصولات شتوي در اين شهرستان به ميزان چشمگيري كاهش داشته كه همين امر مشكلاتي در مورد كشت اين محصول براي كشاورزان ايجاد كرده است.

انتهاي پيام/2448/صا30

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن