تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806811011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رينگ دور هرمز بازوي توسعه گردشگري/ اعتبارات جزيره محدود است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رينگ دور هرمز بازوي توسعه گردشگري/ اعتبارات جزيره محدود است
هرمز - خبرگزاري مهر: گردشگري امروزه در چهارچوب طرحهاي آمايش اعم از ملي، منطقه اي و محلي به عنوان يكي از ابزارها و مؤلفه ها مهم توسعه و محروميت زدايي بشمار مي رود اما در سالهاي اخير گردشگري در اين جزيره مغفول مانده و كارشناسان امر رينگ دور هرمز را بازويي براي توسعه گردشگري اين جزيره مي دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردشگري كه مهمترين عوامل عمران هر ناحيه اي است فعاليتي ارز آور و متعادل كننده محسوب مي شود كه موجب توسعه اقتصادي و اجتماعي در سطح منطقه اي شده و توزيع عادلانه درآمد و همچنين سطح اشتغال را به دنبال دارد.

توسعه صنعت گردشگري در ايران ضمن ايجاد اشتغال براي گروههاي مختلف رونق صنايع دستي، حمل و نقل وابسته به گردشگري را به دنبال دارد و اين امر منبع قابل توجهي جهت كسب در آمدهاي ارزي و عامل بازدارنده مهم در مقابل خروج ارز از كشور است. امروزه صنعت عظيم گردشگري بويژه گردشگري داخلي جايگاه خاص را در اقتصاد كشورها داشته و نقش فعال و مؤثري در ارتقاء ساختار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورها بخصوص در كشورهاي رو به توسعه باز مي كند.

در اين راستا طبيعت گردي نيز جزئي از صنعت گردشگري به حساب مي آيد كه مي تواند نقش عمده ايي در توانمند سازي مردم محلي و تنوع بخشي به رشد اقتصادي و نيز خلق فرصتهاي شغلي جديد در ارتباط تنگاتنگ با ساير بخشهاي اقتصادي ايفا كند گردشگري پديده اي است كهن كه از ديرباز در جوامع انساني وجود داشته و به تدريج در طي مراحل مختلف تاريخي به موضوعي فني، اقتصادي،اجتماعي واكولوژيكي كنوني خود رسيده است.

از مزيتهاي مهم ديگر صنعت گردشگري توزيع مشاغل بين مردم خود آن شهر است. يكي از مزايا منافع عمده اقتصادي فعاليتهاي گردشگري ايجاد درآمد اضافي و مكمل و توسعه و گسترش فرصتهاي شغلي در مناطقي مانند هرمز و در زمينه صيد و صيادي و طبيعت بكري كه در اختيار است كه به دنبال آن نقش عمده اي در فقرزدايي داشته و موجب رفاه و رونق اين شهر مي شود. همچنين بازار جديدي براي فروش محصولات صنايع دستي و توليدي به وجود مي آيد.

جدايي از مزاياي اقتصادي و اجتماعي، گردشگري مزاياي فرهنگي و زيست محيطي نيز دارد. در صورتي كه گردشگري در هرمز توسعه پيدا كند مردم محلي از هر فرصت و جاذبه اي براي جلب توجه گردشگران و ارايه خدمات به آنان استفاده مي كنند. بدين صورت است كه آداب و رسوم قديمي، سنن، آيين ها و ساير الگوهاي زندگي كه فراموش شده دوباره احيا مي شوند و با اجراي اين مراسم و حفظ ويژگيهاي سنتي محلي جاذبه اي فرهنگي براي گردشگران به وجود مي آورند.

افزايش آگاهي فرهنگي و اجتماعي جنبه ديگري از اثرات مثبت فرهنگي گردشگري در جزيره هرمز است.

برخي پروژه هاي نيمه تمام اين جزيره از جمله رينگ دور جزيره هرمز و دهكده گرشگري كه موجب رونق گردشگري اين جزيره است و به دليل عدم اتمام به موقع در حال فرسايش و نابودي است كه در سال آخر فعاليت دولت دهم اين پروژه هاي مهم به بهره برداري نرسيد.

رئيس شوراي شهر هرمز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهميت جزيره هرمز مي گويد: وجود معماري تلفيقي غربي و ايراني اين جزيره ، وجودجاده ابريشم دريايي وصادرات زعفران از اين مسير ، طبيعت ويژه و رنگارنگ آن موجب انتخاب جزيره هرمز به منطقه نمونه گردشگري كشور شده است.

زرنگاري مي افزايد: از جزيره هرمز به سبب وجود خاك هاي رنگارنگ به بهشت زمين شناسي ياد مي شود. بهشتي كه در سراسر ايران بي همتاست.

گفته مي شود خاك هاي 70رنگ جزيره هرمز در هيچ كشوري يافت نمي شود.

يكي از شهروندان هرمزي مي گويد : جزيره هرمز با عنوان مرواريد خليج فارس با وجود ظرفيت هاي گردشگري فراواني كه دارد زيرساختهاي مناسبي براي جلب گردشگر ندارد و اين امر مانع تبديل جزيره رنگين كماني به مقصد بيشتر گردشگران شده است.

قنبر زرنگاري رئيس شوراي اسلامي شهر هرمز نيز به خبرنگار مهر مي گويد: پروژه هاي نيمه تمام در جزيره هرمز باعث بروز مشكلات زيادي شده كه اهالي هرمز از اين وضعيت بسيار ناراضي هستند.

وي عنوان كرد: مهمترين پروژه كه مي توانست موجب رونق گردشگري و حضور بسياري از طعبيت گردان و گردشگران براي بازديد از پتانسيل ها و اماكن ديدني مي شد رينگ دور جزيره هرمز است.

زرنگاري افزود: اكنون جاده كمربندي رينگ دور هرمز باعث كاهش رفت و آمد گردشگران و بيكاري عده اي از جوانان اين جزيره كه از اين طريق ارتزاق مي كردند شده است.

رئيس شوراي شهر هرمز بيان داشت پس از بارندگي هفته گذشته كه خسارات زيادي به اين پروژه وارد شد و اين مسير به كلي مسدود شده كه امكان تردد در آن مسير نيست.

وي گفت: از طريق شوراي شهرهرمز به اطلاع مسئولان و علي الخصوص فرماندار محترم قشم رسانده شده كه وضعيت رينگ دور هرمز با مشكل مواجه است و فرماندار قشم قول مساعد داده كه از طريق دستگاه هاي مرتبط مانند راه و شهر سازي ماشين آلات راه سازي براي به حداقل رساندن خرابيها كه بارندگيهاي اخير برآن افزوده اقدام كنند.

زرنگاري خاطرنشان كرد: اين امر موجب شده كه كساني كه با جابجا كردن مسافر و گردشگران زندگيشان مي گذراندن بيشترين ضرر و زيان از اين بابت متحمل شوند.

رئيس شورا شهر هرمز گفت: از فرماندار شهرستان قشم خواستاريم كه اين مشكل را هر چه زودتر برطرف و ما شاهد اين اقدامات باشيم.

كد خبر: 2192008

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۰:۳۱

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن