تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803079116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصر ديگر تابع سياست هاي آمريكا نخواهد بود/ ايران پيروز جنگ ديپلماسي با غرب بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مصر ديگر تابع سياست هاي آمريكا نخواهد بود/ ايران پيروز جنگ ديپلماسي با غرب بود
استاد دانشگاه دلتاي مصر در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اينكه كشورش ديگر تابع سياست هاي آمريكا نخواهد بود، گفت: ايران پيروز جنگ ديپلماسي با غرب بود.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي ابوالخير استاد دانشگاه دلتا مصر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عملكرد دولت موقت اين كشور پس از روي كار آمدن محمد مرسي اظهار داشت: دولت موقت كنوني مصر كار خود را به صورت قوي آغاز كرد، اما اين دولت در شرايط بحراني روي كار آمد يعني در شرايطي كه اخوان المسلمين همواره تظاهرات ضد دولتي بر پا مي كند و نمي خواهد دولت، آرامش و ثبات داشته باشد.

وي با بيان اين مطلب افزود: اخوان المسلمين به دنبال هرج و مرج و ناامني در كشور است، اما با وجود كارشكني هاي اين گروه، كابينه "حازم الببلاوي" دستاوردهاي مختلفي را رقم زده است به عنوان مثال وي حداقل و حداكثر حقوق را تعيين كرد و فرآورده هاي نفتي را فراهم كرد و طرح نقشه راهي كه براي خروج از بحران مصر تدوين شد، ادامه دارد و پيش نويس قانون اساسي جديد كشور به پايان رسيده است و در مرحله همه پرسي قرار دارد همه اينها دستاوردهاي مثبتي است و امور در مصر رو به بهبود و پيشرفت است.

ابوالخير در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي شود گروه هاي اسلامي از جمله اخوان المسلمين به سوي حمل سلاح عليه ارتش مصر پيش مي روند و آيا امكان دارد اين اقدام مصر را به سوي جنگ داخلي سوق دهد، تصريح كرد: گروه هاي اسلامي همچون اخوان المسلمين عملا سلاح به دست گرفته اند و در برخي مناطق از جمله صحراي سينا و قاهره اقدامات تروريستي مرتكب شده اند. در جريان اين عمليات ها، 25 سرباز مصري در صحراي سينا و حمله به مراكز پليس كشته شده اند. اين گروه ها همچنين سعي داشتند وزير كشور را به قتل برسانند، اما با اين حال وقوع جنگ داخلي در مصر ممكن نيست، زيرا ارتش ملي حامي مردم و خواسته هاي آنها است. در واقع ارتش در حال مقابله با تروريسم در مصر است همانطور كه در دهه هاي 80 و 90 اين اتفاق رخ داد.

وي درباره نقش آمريكا و رژيم صهيونيستي در بركناري محمد مرسي از رياست جمهوري نيز گفت: آمريكا و رژيم صهيونيستي در بركناري محمد مرسي از رياست جمهوري نقشي نداشتند، اما در رسيدن وي به قدرت نقش داشتند و در واقع ملت مصر محمد مرسي را در اقدامي مردمي از رياست جمهوري بركنار كرد.

استاد دانشگاه دلتا درباره روابط مصر با روسيه خاطرنشان كرد: من معتقدم روابط قاهره با روسيه ادامه خواهد داشت و در زمينه هاي اقتصادي و نظامي توسعه خواهد يافت همانطور كه در دوره رياست جمهوري "جمال عبدالناصر" وجود داشت. رابطه مصر با روسيه به وابستگي مصر از آمريكا پايان مي دهد و اين رابطه خواسته هاي مردمي را محقق مي كند.

اين استاد مصري افزود: دولت كنوني مصر يك دولت موقت است و دولت موقت پس از برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري ديگر حكومت نخواهد كرد. به دليل ضعف احزاب سياسي و پراكندگي آنها نمي توان پيش بيني كرد كه چه جريان سياسي در آينده مصر حكومت خواهد كرد، اما با اين حال بر اين باور هستيم كه جريان هاي ديني ديگر مثل گذشته نخواهند توانست پيروز انتخابات شوند و بيشترين كرسي ها را به خود اختصاص دهند.

علي ابوالخير درباره اينكه گفته مي شود مصر در پي حوادث ماه هاي اخير اين كشور جايگاه خود را از دست داده است اظهار داشت: برعكس، مصر كم كم جايگاه خود را به دست آورد و ديگر تابع سياست هاي آمريكا نخواهد بود، مصر در حال حاضر روابط جديدي را با روسيه آغاز كرده است و در ليبي نقش ايفا مي كند و در اجلاس سران كشورهاي آفريقايي در كويت شركت كرد و اين روند يعني اينكه مصر احياي جايگاه خود در منطقه و جهان عرب را ادامه خواهد داد.

وي اظهار داشت: جايگاه منطقه اي و بين المللي مصر در دوره محمد مرسي رو به افول بود به ويژه پس از اينكه وي اعلام كرد براي مقابله با نظام بشار اسد به سوريه نيرو اعزام خواهد كرد، اما اين قضيه اتفاق نيفتاد و هرگز نيز به وقوع نخواهد پيوست، زيرا ارتش مصر يك ارتش ملي است و مردم به آن اعتماد دارند و امكان ندارد در امور داخلي كشورهاي عربي دخالت كند.

استاد دانشگاه دلتا درباره آينده روابط تهران - قاهره نيز گفت: مصر و ايران داراي تاريخ و تمدن قديمي هستند و در طول تاريخ با يكديگر رابطه داشته اند و در واقع نمي توان روابط آنها را به يك دوره زماني محدود كرد. روابط تهران و قاهره در آينده توسعه خواهد يافت، زيرا مصر آغوش خود را به روسيه و ديگر كشورهاي جهان گشوده است و ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست به ويژه اينكه ايران توانست در جنگ ديپلماسي با كشورهاي 1+5 پيروز شود و حق خود را در غني سازي اورانيوم حفظ كند و اين مسئله به بهبود روابط ميان ايران و مصر كمك خواهد كرد.

مصاحبه: سميه خمارباقي

كد خبر: 2192993

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۰۹:۲۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن