تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819223383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث درباره عكس جنجالي باراك اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: بحث درباره عكس جنجالي باراك اوباما
عكسي كه خبر ساز شده چهار شخصيت مهم دارد كه در بخش تشريفاتي محل برنامه بزرگداشت نلسون ماندلا در استاديوم «ساكرسيتي» نشسته اند.اين عكس نشان مي‌دهد كه خانم هله تورنينگ اشميت نخست وزير دانمارك در حالي كه وسط باراك اوباما و ديويد كامرون نشسته است با تلفن موبايل خود دارد از اين جمع دوستانه كه همه لبخند به لب دارند عكس مي‌گيرد. و نفر چهارم ميشل اوباما است كه نه تنها در كادر اين عكس دوستانه قرار ندارد بلكه با حدي فاصله از همسرش نشسته و قيافه بسيار جدي و شايد حتي دلخورو ناراحت دارد.

به گزارش بي بي سي،از روز سه شنبه كه اين عكس در رسانه ها منتشر شد روي شبكه هاي اجتماعي سرو صداي زيادي به پا كرده است. بسياري از كانالهاي تلويزيوني نيز در گزارشهاي مربوط به پوشش مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در كنار عكس هاي مهمي مثل دست دادن رائول كاسترو رهبر كوبا با رئيس جمهوري آمريكا، اين تصوير را به عنوان لحظه اي ديدني و قابل مكث از مراسم نشان دادند.

اما واكنش ها به اين عكس از جنبه هاي مختلف مطرح شده است. در همان روزهاي اول بازار غيبت و شايعه داغ شد كه گويا چهره جدي و دلخور ميشل اوباما واكنشي بوده به «رفتار سبك» همسرش و بانوي اول آمريكا نه تنها از «بازيگوشي» اين سياستمداران ارشد در مراسم فوت نلسون ماندلا ناراضي بوده بلكه از اينكه همسرش بدون او با يك زن ديگر عكس مي‌گيرد به شدت عصباني شده است. برخي ديگر به هر سه سياستمدار كه لبخنه به لب دارند و عكس يادگاري و يا به اصطلاح «سلفي» (Selfie) مي‌گيرند حمله كردند و مي‌گفتند كه چنين مراسمي جاي اين نوع رفتارها نيست.

اما تب شايعات و انتقادها كه خوابيد نكات جالبتري مطرح شد. بحث، گزارش و اظهار نظر در مورد اين موضوع به حدي بالا گرفت كه روبرتو اشميت، عكاس خبرگزاري فرانسه كه اين عكس را گرفته است، تصميم گرفت وارد ماجرا شود.

وي در مصاحبه اي با روزنامه واشنگتن پست مي‌گويد:" اگر اين عكس تمام حقيقت را نمي‌گويد، آيا عكس هاي ديگري كه از سفرهاي رسمي و توسط عكاسان رسمي يا دفتر رياست جمهوري منتشر مي‌شوند واقعيت را مي‌گويند؟

اين نكته اي است كه سانتياگو لئون يكي از عكاسان خبري با سابقه آمريكا در روزنامه نيويورك تايمز آن را مهم دانسته و مي‌نويسد: «درست است كه نبايد فقط همين يك عكس را مبناي قضاوت قرار دهيم ولي مشكل در اين است كه پرزيدنت اوباما كه خود با شعارهايي مثل شفافيت و نزديك به مردم به قدرت رسيده هميشه تصاوير و عكس هايي را به افكار عمومي تحويل مي‌دهد كه همه با دقت توسط مسئولان روابط عمومي و تبليغات كاخ سفيد دستچين و حتي برنامه ريزي شده‌اند.»

اين نكته جالبي است چون اگر به مجموعه عكس هايي كه كاخ سفيد از سفر باراك اوباما و همسرش براي شركت در مراسم نلسون ماندلا منتشر كرده نگاهي بيندازيم، همه آنها عكس هاي رسمي، خشك و تشريفاتي هستند. در گذشته نيز عكاسان رسانه هاي آمريكايي از اين موضوع شكايت كرده بودند و حتي ماه گذشته بيش از سي موسسه رسانه اي بزرگ آمريكا در يك نامه سرگشاده به مسئولان كاخ سفيد از محدوديت شديدي كه براي حضور عكاسان در ملاقات هاي رسمي و يا نيمه رسمي رئيس جمهور ايجاد شده است، شكايت كردند.

چهار روز پس از انتشار اين عكس و جنجالي كه در رسانه ها به پا كرده، كاخ سفيد در مورد آن يك كلمه حرف نزده است. نخست وزير بريتانيا هم در جلسه پارلمان آن كشور موضوع را به شوخي برگزار كرد و به نظر مي‌رسد واكنش وي در همين حد فعلا قانع كننده بوده است. ولي روز گذشته رسانه ها سئوال و جواب كوتاه خبرنگاران با خانم اشميت نخست وزير دانمارك را پخش كردند كه مي‌گفت: «گرفتن اين عكس سه نفره نشان مي‌دهد كه ما هم مثل بقيه مردم هستيم. در آن روز عكس هاي زيادي گرفته مي‌شد و چرا خود ما عكس نگيريم؟»

شايد اين عكس يادگاري براي مردان قدرتمند آمريكا و بريتانيا يك حدي دردسر تبليغاتي ايجاد كرده باشد ولي ظاهرا خانم اشميت نخست وزير كمتر شناخته شده ولي شيك پوش دانمارك را در به همه شناساند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن