تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802902845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضيحات ظريف در مورد سخنان منتسب به او: برخي به دنبال بهانه هستند تا جنجال ايجاد كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: توضيحات ظريف در مورد سخنان منتسب به او: برخي به دنبال بهانه هستند تا جنجال ايجاد كنند
گروه سياسي: در ادامه جنجال‌سازي جريان‌هاي محافظه‌كار عليه سخنان وزير امورخارجه در جمع دانشجويان دانشگاه تهران فرمانده سپاه و فرمانده سازمان بسيج در سخنراني‌هاي خود تلاش كردند كه به نوعي واكنشي به اظهارات محمد‌جواد ظريف داشته باشند و با گوشزد كردن توان نظامي و موشكي ايران باز هم عرصه سياست خارجي به محل بحثي باشد كه در شرايط كنوني نه تنها مفيد نخواهد بود بلكه به ضرر سياست كشور براي رفع فشارهاي بين‌المللي است.

اين در شرايطي است كه نيروهاي تندرو در مجلس هم در چند روز اخير با دادن اخطار به وزيرخارجه و موضع‌گيري در قبال وي كه از سوي رسانه‌هاي همسو و تندرو دنبال مي‌شد تلاش كردند جوي را عليه دولت و سياست‌هاي آن اتخاذ كنند كه در همين بدو امر موضع‌گيري‌ها در تقابل منافع ملي قرار دهند.

در واقع سياست بزرگنمايي و القاي برخي مفاهيم شيوه‌اي بود كه طي هشت سال اخير از سوي تندروان و به وسيله صداوسيما، رسانه‌هاي مكتوب و اينترنتي به جامعه تزريق شد و نتيجه آن در بعد داخلي افزايش اختلافات و كينه‌توزي و در بعد خارجي هم اعمال فشارهايي بين‌المللي و يكجانبه‌اي بود كه به اسم دفاع از منافع ملي ياد مي‌شد كه اگر بي‌تدبيري‌ها در عرصه سياست خارجي و برخي موضع‌گيري‌هاي ناپخته اتخاذ نمي‌شد هزينه‌هاي وارد شده به ايران در بعد بين‌المللي و داخلي كمتر از اين بود.

نكته ديگر در اين بين بهانه‌گيري‌هايي است كه نيروهاي تندرو شكسته خورده در انتخابات رياست جمهوري و ناراضي از انتخاب و راي مردم به عقلانيت كه خواهان تغيير در روند كشور هستند هم عامل ديگر براي اعمال فشار به دولت تازه بر روي كارآمده به هر وسيله‌اي است كه آن را تحت تاثير جوسازي‌ها قرار دهند و در نهايت آن را به عنوان ناكام معرفي كنند. با اينكه وزارت خارجه و شخص ظريف به طرق مختلف توضحيات كافي در مورد سخنراني در دانشگاه تهران اعلام كردند اما نكته قابل توجه برنامه جريان تندرو براي جريان‌سازي عليه دولت است كه آن را نسبت به تصميمات محتاط و منفعل كرده و در عوض فضاي بهتري را براي تحرك در پيش بگيرند. وزير امور خارجه كشورمان گفت: آنچه آمريكا را از حمله به ايران بازداشته مقاومت مردم بوده و اين اصل حرفي است كه در دانشگاه تهران بيان كردم.

محمدجواد ظريف پس از ديدار با امام جمعه مشهد درباره اظهارات منسوب به وي در دانشگاه تهران افزود: من آن روز در مقابل اظهارنظر دانشجويي كه معتقد بود علت عدم حمله آمريكا به ايران اين است كه نمي‌داند امكانات ما چيست؟ اظهار داشتم كه علت حمله نكردن آمريكا تعداد تانك و موشك نيست بلكه مقاومت مردم بوده و اين عامل بازدارندگي است.

وي اظهار كرد: اين حرف مبتني بر فرمايشات امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، رهبري فرزانه نظام و فرهنگ شهادت است.

وزير امورخارجه كشورمان گفت: برخي به دنبال بهانه هستند وگرنه آيا اين سوال و اظهار نظر، جوابي غير از اين مي‌تواند داشته باشد؟

وي اظهار كرد: اينكه آمريكايي‌ها مي‌گويند گزينه نظامي روي ميز است معنايي ندارد چرا كه گزينه نظامي فايده‌اي براي كسي ندارد و آمريكائيان در جاهايي كه از اين گزينه استفاده كرده‌اند چه منفعتي برده‌‌اند؟

وي با تاكيد بر اينكه استفاده از گزينه نظامي به اين شكل غيرقانوني نيز است، گفت: پاسخ مردم ما در مقابل تهديدها مقاومت است. وي گفت: البته اين اظهارات مضر در آمريكا و غرب بيشتر براي جلب نظر و توجه گروه‌هاي فشار بيان مي‌شود نه منافع ملي ولي ملاك براي ما اقدامات است. وي با بيان اينكه هيچ اعتمادي به غرب نداريم، افزود: اين اظهارات نه منفعتي براي آمريكا دارد و نه در عزم ملت ما خللي ايجاد مي‌كند و ما نيز در صورتي كه آمريكايي‌ها در عمل به تعهداتشان پايبند باشند كار مذاكرات را ادامه مي‌دهيم. وي در خصوص تحريم‌هاي دولت آمريكا عليه ايران گفت: اين تحريم‌ها عليه ايران 35 سال سابقه دارد و تاثيري بر سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران نداشته است. وي تاكيد كرد:اگر تحريم‌هاي شوراي امنيت نبود تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران هيچ تاثيري بر معيشت مردم ما نمي‌گذاشت.

وي هدف از سفر خود به مشهد را زيارت و ارائه گزارش به علما از جمله آيت‌الله علم‌الهدي امام جمعه مشهد و آيت‌الله واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي و استفاده از ديدگاه‌هاي آن‌ها عنوان كرد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن