تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اجراي «بادي كه تو را خشك‌كرد مرا برد»؛ طرفداران فوتبال مخاطب تئاتر شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: با اجراي «بادي كه تو را خشك‌كرد مرا برد»؛ طرفداران فوتبال مخاطب تئاتر شدند
به دليل حضور پژمان جمشيدي بازيكن اسبق تيم ملي و پرسپوليس كه اين روزها به عنوان بازيگر در نمايش”بادي كه تو را برد مرا خشك كرد" روي صحنه مي‌رود، بازار عكس گرفتن و امضا دادن در تئاتر هم باب شده است.
نمايش”بادي كه تو را خشك كرد مرا برد" به كارگرداني علي نرگس‌نژاد از يكشنبه 17 آذرماه اجراي خود را در تالار حافظ آغاز كرده است. در چند روزي كه از اجراي اين اثر نمايشي مي‌گذرد تالار حافظ بعد از مدتها شاهد حضور پرشمار مخاطبان شده است. بهاره رهنما و پژمان جمشيدي بازيگران اين نمايش هستند و نقش زن و مردي به نام بهار و پژمان را در اين اثر ايفا مي‌كنند كه مرد بعد از 7 سال جدايي در خاطرات زن جان مي‌گيرد تا پاسخگوي دلايل ترك همسرش باشد و حرف‌هاي او را نيز بشنود.
پيش از آغاز اجراي اين نمايش حرف و حديث‌هاي فراواني به خاطر حضور پژمان جمشيدي فوتباليست اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس در صحنه تئاتر به گوش مي‌رسيد. جمشيدي براي اولين بار با بر عهده گرفتن نقش يك فوتباليست از رده خارج شده در سريال”پژمان" به كارگرداني سروش صحت توانست نظرها را به خود جلب كند و بازي اش در اين مجموعه نيز مورد توجه قرار گرفت اما به نظر خيلي از منتقدان، صرف بازي كردن در يك سريال طنز و ايفاي نقشي شبيه به زندگي خود آن شخص نمي‌تواند توجيه مناسبي براي حضور در صحنه نمايش و ايفاي نقش در يك تئاتر باشد چون بازي در تئاتر تخصص و دانش و آگاهي‌هاي متفاوتي نسبت به بازي در تلويزيون مي‌طلبد.اما در نهايت با همه مخالفت‌ها جمشيدي از روز يكشنبه 17 آذر بازي خود را در نمايش”بادي كه تو را خشك كرد مرا برد" به كارگرداني علي نرگس‌نژاد و در مقابل بهاره رهنما آغاز كرد و بر خلاف تصور آنقدرها هم كه موج منفي درباره حضورش به راه افتاده بود بازي بدي از خود ارائه نداد. البته در نگاه اول مي‌توان كم تجربه‌گي و خامي بازي جمشيدي را در ابتداي حضورش روي صحنه تشخيص داد اما بعد از گذشت چند دقيقه ابتدايي نمايش، جمشيدي خودش را روي صحنه پيدا مي‌كند و مي‌تواند در مقابل رهنما بازي متعادلي را از خود به نمايش بگذارد.
البته قرار نيست جمشيدي را مثل يك بازيگر شش دانگ و تمام عيار كه سال‌ها سابقه حضور در صحنه تئاتر داشته است به حساب بياوريم اما بازي‌اي كه وي از خود به نمايش مي‌گذارد نشان از تلاش و سخت‌كوشي جمشيدي براي رسيدن به نقش و يادگيري قوائد بازي در تئاتر دارد. جمشيدي با راهنمايي‌هاي كارگردان و بهاره رهنما روي صحنه دستپاچه نمي‌شود و برخلاف برخي از بازيگران سينما كه با تبليغات و هزينه‌هاي فراواني بازي در تئاتر را هم به كارنامه تجربياتشان افزودند حداقل نحوه ايستادن روي صحنه تئاتر را آموخته است.
اما استفاده زياد جمشيدي از دست هايش با وجود بي تحرك بودن نقشي كه بر عهده دارد و تلاشي كه براي جدي بودن و فاصله گرفتن از پژمان سريال”پژمان" روي صحنه مي‌كند ارتباط مخاطب را در ابتداي نمايش با كاراكتري كه نقشش را ايفا مي‌كند قطع و بيشتر به بازي برون گرا و جذاب بهاره رهنما روي صحنه جلب مي‌كند.
اين نمايش برگرفته از داستان”چشم‌هايي كه مال توست" نوشته بهاره رهنما است كه توسط نرگس نژاد به نگارش درآمده است. رهنما داستان خودش را نزديك به 2 سال در مكان‌هاي مختلفي با كارگرداني نسيم ادبي روي صحنه برده بود. اما در اين نمايش، زندگي زن داستانِ رهنما را بعد از 7 سال شاهد هستيم و حضور مرد قصه در اين اثر، باعث شده نمايش يك طرفه به قاضي نرود و ديدگاه‌هاي فمنيستي را كه به داستان رهنما نسبت مي‌دادند نفي كند چون اينجا مرد داستان و همسر سابق”بهار" هم حضور دارد و مي‌تواند از خودش دفاع كند و دليل ترك همسر و فرزندش را توضيح دهد. البته در نهايت باز هم مخاطب چيز زيادي از حرف‌هاي مرد و دليل ترك همسرش نمي‌فهمد اما در لحظاتي از نمايش نيز به وي براي انجام اين كار حق مي‌دهد.نكته جالب توجه در اين چند روزي كه از اجراي نمايش مي‌گذرد استقبال قابل توجه علاقمندان از اين اثر نمايشي است. علاقمنداني كه نمي‌توان نام مخاطبان تئاتر را بر آنها نهاد بلكه اين تماشاگران كه برخي از آنها نوجوانان كم سن و سالي هستند بيشتر به خاطر ديدن پژمان جمشيدي به تماشاي نمايش مي‌آيند تا بعد از پايان كار بتوانند با بازيگر محبوبشان عكس يادگاري گرفته و از او براي خودشان و بقيه دوستاني كه نتوانستند به تئاتر بيايند امضا بگيرند. جمشيدي نيز موقرانه تا مدتها بعد از پايان نمايش به درخواستهاي علاقمندانش جواب مثبت مي‌دهد و با خوشرويي با آنها روبرو مي‌شود.
دليل حضور اين افراد و علاقمندي شان به جمشيدي نمي‌تواند صرفا به خاطر سابقه فوتباليست بودن وي باشد چون اكثر كساني كه به ديدن نمايش مي‌آيند سن و سالشان آنقدر پايين است كه نمي‌توانند خاطره اي از بازي 7-8 سال قبل جمشيدي در تيم ملي يا پرسپوليس داشته باشند بنابراين محبوبيت فعلي جمشيدي نزد تعدادي از علاقمندانش را مي‌توان به حساب بازي در سريال”پژمان" گذاشت.البته در روزي كه نگارنده به ديدن اين نمايش رفته بود خانواده اي 5 نفره هم حضور داشتند كه براي بار چهارم بود به ديدن اين اثر نمايشي مي‌آمدند و در طول نمايش نيز واكنش‌هاي با مزه اي از خودشان نشان مي‌دادند كه جالب توجه بود. پدر اين خانواده از طرفداران سر سخت پرسپوليس بود و تنها براي ديدن بازيكن اسبق تيم محبوبش هر شب به ديدن اين نمايش مي‌آيد و هر شب با ذوق فراوان، تجربه ديدن پژمان جمشيدي و بهاره رهنما را در فاصله اي بسيار نزديك و نفس به نفس با خودشان از سر مي‌گذراند.

ارسال نظر

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن