تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803790334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاميان رسانه‌‌اي سران فتنه كدامند؟


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: حاميان رسانه‌‌اي سران فتنه كدامند؟


بي‌بي‌سي فارسي، صداي آمريكا، راديو فردا و دويچه‌وله در گزارش‌ها و اخبارشان تمام سعي خود را بر انتقال پيام «ضرورت رفع حصر سران داخلي فتنه» گذاشته‌اند.
۴ سالي از فتنه ۸۸ گذشته و چند ده پرونده شكايت مردم عادي، كسبه، فعالين سياسي و دانشجويان از سران داخلي فتنه در قوه قضائيه خاك مي‌خورد. در اين مسير حتي قيام مردمي
۹ دي و مطالبه محاكمه موسوي و كروبي نيز نتوانسته گرد و خاك پرونده را بزدايد و آن را به جريان بيندازد.
از خرداد ۸۸ تا آذر ۹۲، آنچه مانع از رسيدگي به اتهامات سران فتنه شده، «رافت فوق‌العاده نظام اسلامي» است؛ مساله‌اي كه به طور حتم در درخواست رفع حصر سران فتنه از سوي حاميان اين جريان، بي‌تاثير نبوده است. آنان با پشتيباني رسانه‌هاي همسو، تلاش مي‌كنند اين مساله (رفع حصر) را به عنوان يك مطالبه عمومي درآورند. اين وضعيت با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد شتاب بيشتري به خود گرفته است تا جايي كه يكي از سياسيون موثر در فتنه در گفت‌و‌گويي با روزنامه اعتماد به جاي عذرخواهي از ملت ايران بابت فتنه ۸۸، از طلبي گفته كه در سال ۸۸ اصلاح‌طلبان از آن گذشت كردند.
اما جداي از برخي افراد در داخل، كم نيستند رسانه‌هاي خارجي مخالف نظام جمهوري اسلامي‌ كه از رفع محدوديت سران فتنه حمايت مي‌كنند. شايد رقم اين رسانه‌ها اعم از ديداري و شنيداري و مكتوب به صدها و هزاران رسانه برسد ولي با گشتي در مهمترين رسانه‌هاي مكتوب همچون بي‌بي‌سي‌ فارسي، راديو فردا، صداي آمريكا و دويچه‌وله، مي‌توان به حمايت‌هاي بي‌حد اين رسانه‌ها از سران داخلي فتنه پي برد.
سرآمد اين رسانه‌ها، بي.بي.سي فارسي وابسته به وزارت امور خارجه انگلستان و MI۶ است كه در ماه مه ۲۰۰۱ با بودجه ۲۳۴ ميليون دلاري وزارت امور خارجه و مشترك‌المنافع بريتانيا اداره مي‌شود. وبسايت فارسي‌زبان بي‌بي‌سي كه در برهه انتخابات رياست‌جمهوري نيز به حمايت گسترده از ميرحسين موسوي مي‌پرداخت، در دوران پس از انتخابات و فتنه، به پوشش آشوب‌هاي داخلي و حتي هدايت فتنه گران مي‌پرداخت. پس از آغاز حصر خانگي سران فتنه، بي‌بي‌سي و ساير رسانه‌هاي همسو بارها و بارها به اين مساله پرداختند ولي اكنون با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، خط خبري بي‌بي‌سي بر روي رفع حصر و آزادي سران فتنه مي‌‌چرخد.
در اين راستا بي‌بي‌سي در ۸ آذرماه به گفت‌و‌گو با يك فعال ملي‌مذهبي پرداخته و نوشته كه اين فعال ملي مذهبي معتقد است اگر قرار بر رفع حصر از ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد، و مهدي كروبي باشد، نشانه آن آزادي زندانيان سياسي است. بي‌بي‌سي به اظهارات سخنگوي دولت در اين زمينه اشاره كرده و افزوده «پيشتر محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت به روزنامه اعتماد گفته بود كه رفع حصر از ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، و گشايش‌هاي امنيتي، در دستور كار رئيس جمهور قرار دارد.»
بي‌بي‌سي در هفتم آذرماه نيز مطلبي را از فيسبوك محمدحسين كروبي پسر مهدي كروبي درخصوص عمل جراحي زانوي پدرش در بيمارستان و ادعاي وضعيت بد محل حصر او منتشر كرد. دليل انتشار اين مطلب به سخنان آيت‌الله‌جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران بازمي‌گردد كه وي امكانات محل حصر سران فتنه را خوب ارزيابي كرده بود.
دو هفته قبل و پس از گذشت هزارمين روز حصر خانگي سران فتنه، رسانه وزارت امور خارجه انگلستان تمام تلاش خود را براي پرداختن به اين مساله در نظر گرفت و در ۲۳ آبان گزارشي را با عنوان «چرا قيامت نشد؟» در حمايت از سران فتنه بر روي خروجي خود قرار داد و با اشاره به شعارهاي «موسوي دستگير بشه، ايران قيامت ميشه»و «كروبي دستگير بشه، ايران قيامت ميشه» كه از سوي هواداران سران فتنه در حوادث پس از انتخابات سر داده مي‌شد، نوشت: «اقدامي كه هواداران جنبش سبز در بسياري از تظاهرات اعتراضي‌شان، حاكميت را از آن بر حذر مي‌داشتند، نهايتا اواخر بهمن ١٣٨٩ انجام شد و ميرحسين موسوي و مهدي كروبي به همراه همسرانشان تحت بازداشت خانگي قرار گرفتند.خيلي‌ها مي‌گويند موسوي و كروبي را گرفتند، هزار روز گذشت و قيامتي هم نشد.»
اين رسانه البته در همين روز گزارشي نيز درخصوص «خانه‌هايي كه زندان شد؛ حصر خانگي در ايران» منتشر كرد و در آن به حصر خانگي چهره‌هايي همچون مصدق، عباس اميرانتظام، آيت‌الله منتظري، موسوي و كروبي اشاره كرد.
بي‌بي ‌سي در ۲۲ و ۲۱ آبان نيز ۲ مطلب كه يكي از آنها نامه فاطمه كروبي درخصوص گذشت هزار روز از حصر سران فتنه بود، منتشر كرد. «صد روز روحاني و هزار روز حصر» عنوان ديگر مطلبي بود كه در اين رسانه منتشر شد.
در ۲۱ آبان‌ماه نيز بي‌بي سي از مخاطبينش خواست تا درخصوص هزار روز حصر سران فتنه و چگونگي برخورد با اعضاي خانواده اين افراد، بيان كنند.

راديو فردا
از ديگر رسانه‌هاي خارجي حامي جريان فتنه، راديو فردا است. اين راديو كه با هزينه كنگره آمريكا و بودجه ۷ ميليون دلاري اداره مي‌شود، در تازه‌ترين مطلب وب‌سايت خود پيرامون فتنه به پيام محمد خاتمي به مناسبت روز دانشجو اشاره كرده و از ميان تمام سخنان وي، تيتري را برگزيده كه بيشترين همراستايي را با آزادي سران فتنه داشته باشد. راديو فردا براي پيام خاتمي تيتر «‌خاتمي: آزادي زندانيان و رفع‌ حصرها دروازه گذر از فضاي امنيتي است» را برگزيده است. اين وب‌سايت سعي كرده از سخنان حسن روحاني نيز تيتري در همين راستا برگزيند كه «‌واكنش روحاني به شعار آزادي زندانيان سياسي: به وعده‌هاي خود پايبندم»، همان تيتر دلخواه اين رسانه است.
اين وب‌سايت در مجله هفتگي دهم آذرماه نيز در مطلبي با عنوان «دولت صد روزه روحاني و احتمال رفع حصر موسوي، رهنورد و كروبي» اظهارات محمدباقر نوبخت را اينگونه تفسير كرد كه سخنگوي دولت گفته « رفع حصر از مهدي كروبي و ميرحسين موسوي و همسرش زهرا رهنورد در دستور كار دولت است اما ترجيح اين است كه اين امور در بي‌خبري و در عمل دنبال شود.»
وب‌سايت راديو فردا در راستاي پوشش تمامي اخبار مربوط به سران داخلي فتنه خبر ملاقات خانواده موسوي با پدر و مادرشان، بيانيه مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم‌ براي رفع حصر سران فتنه و همچنين عمل جراحي كروبي را نيز منتشر كرده است.
راديو فردا در دوم آذرماه در اقدامي قابل تامل يك بار خبر مخالفت مير حسين موسوي با درخواست توبه را منتشر كرد و ساعاتي بعد براي بار دوم اين خبر را با عنوان «واكنش موسوي به درخواست توبه: نمي‌‌توانند تحت هيچ فشاري به كاري وادارم كنند»بازنشر داد.

صداي آمريكا
وب‌سايت صداي آمريكا وابسته به سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا (سيا) هم در گزارش‌ها و اخبارهاي خود سعي بر آن داشته و دارد تا بيشتر اخبار خود را تحت عناويني چون آزادي سران فتنه منتشر كند. صفحه فارسي صداي آمريكا در ۱۷ مهر ماه در مطلبي با عنوان « پيشنهاد آزادي موسوي و كروبي بررسي مي‌شود»، به گزارش آسوشيتدپرس اشاره مي‌كند كه در آن به نقل يك خبرگزاري داخلي از مدعي مي‌شود كه مقامات قضايي و امنيتي ايران پيشنهاد آزادي دو رهبر اپوزيسيون را كه از اوائل سال ۲۰۱۱ در بازداشت خانگي بوده‌اند، را بررسي مي‌كنند.
در همين روز، اين رسانه به نامه فاطمه كروبي به رئيس‌جمهور پرداخته و نوشته «درحالي كه بر شايعات آزادي مهدي كروبي وميرحسين موسوي، رهبران اپوزيسيون در ايران افزوده مي‌شود، همسر كروبي درنامه‌اي به حسن روحاني رئيس‌جمهوري از اوخواسته است دلايل اقداماتي را كه عليه همسرش صورت گرفته است بررسي كند.»

دويچه وله
سايت فارسي دويچه‌وله وابسته به سازمان جاسوسي آلمان نيز همچون ساير رسانه‌هاي معاند جمهوري اسلامي رفع حضر و آزادي سران فتنه را بسيار مورد توجه قرار داده است. از مجموع ۷خبري كه در ۲۰ روز اخير بر روي خروجي اين رسانه قرار گرفته است، ۵ مورد آن به طور مستقيم با عناويني درخصوص رفع حصر و يا عواقب عدم آن مربوط است.
دويچه‌وله در آخرين خبر خود پيرامون سران داخلي فتنه، به اظهارات حجت‌الاسلام روحاني در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران پرداخته و از مجموع سخنان وي، علي‌رغم اهميت مسائل هسته اي و سياست‌خارجي تيتر «پاسخ روحاني به خواست آزادي موسوي و كروبي: به وعده‌هاي خود پايبندم» را برگزيده است.
در اوايل آذرماه نيز دويچه‌وله همچون ساير رسانه‌هاي مخالف جمهوري اسلامي، به يادداشتي كه دختران موسوي نگاشته‌اند و در آن مدعي شدند «ميرحسين موسوي خواهش براي توبه را غلط دانسته است» اشاره كرده و در اين زمينه گزارشي را نيز با عنوان«درخواست براي پيگيري رفع حصر» بر روي خروجي خود قرار داد كه ۱۹۳ پزشك به حسن روحاني براي رفع حصر مهدي كروبي، ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد نامه نوشتند.
اين سايت وابسته به سازمان جاسوسي آلمان در ۲۷ آبان‌ماه به اظهارات هاشمي رفسنجاني در ديدار خانواده‌هاي سران داخلي فتنه (كروبي و موسوي) به نقل از فيسبوك محمدحسين كروبي پرداخته كه هاشمي نسبت به عواقب ادامه حصر سران فتنه به يكي از مقامات بلند پايه نظام تذكر داده است. دويچه‌وله نوشته هاشمي گفته «ننگ حصر بر دامن نظام خواهد ماند.»
در همين روز دويچه‌وله دو خبر ديگر با عناوين «تشكيل كمپين توييتري "كليد كو" براي آزادي "رهبران در حصر"» و همچنين «زير سرم رفتن مهدي كروبي در حصر» پرداخته است تا در اين زمينه بيش از رسانه‌‌ها و سايت‌هاي داخلي نگران وضعيت سران فتنه باشد.
پوشش همه‌جانبه پيرامون اخبار سران داخلي فتنه از سوي رسانه‌هاي معاند انقلاب اسلامي را مي‌توان تلاش دولت‌هاي غربي براي بالا بردن هزينه برخورد با سران فتنه دانست وليكن با توجه به حمايت‌هاي داخلي و مطالبه عمومي مردمي در ۹ دي براي محاكمه سران فتنه، اكنون وقت آن رسيده است كه به جرايم ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد و مهدي كروبي پرداخت. (تسنيم)

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن