تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802732814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتانياهو، همچنان نگران تغيير سياست‌‌هاي اوباما در قبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نتانياهو، همچنان نگران تغيير سياست‌‌هاي اوباما در قبال ايران
نتانياهو نگران اين است كه مسير ديپلماتيكي كه اوباما بدون همراهي وي به سوي تهران در پيش گرفته است، در نهايت به تقويت محور مقاومت، حماس و حزب الله منتهي شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه تحليلي "المانيتور" در مقاله‌اي به قلم "جفري آرونسون" مي‌نويسد: اسرائيل در واكنش به بهبود روابط ايران و آمريكا، دست روي دست نخواهد گذاشت.

*** فرصت‌هاي جديدي كه آمريكايي‌ها در تغيير روابط خود با آمريكا به دست خواهند آورد

واشنگتن تصميم گرفته است كه براي نخستين بار، برگ ديگري را در روابط خود با ايران گشوده و موانع بروكراتيك و ايدئولوژيكي كه در سياست‌هاي آمريكا در مورد منطقه تعريف شده است را به طور عملي و عملياتي از ميان بردارد. نشانه‌هاي اميدوار كننده‌اي وجود دارد كه اين «طرز فكر جديد»، سياستگذاران آمريكايي را قادر سازد تا فرصت‌هايي را كه واشنگتن به مدت چندين دهه از آنها چشم پوشي كرده بود، بار ديگر، مورد بازبيني قرار دهند؛ كه البته ايران در بالاي اين ليست قرار دارد. از سال 1979 تا به امروز، هيچ كس در سياست و دستگاه امنيتي آمريكا، طرز فكر متفاوتي در مورد ايران نداشته است. به چالش كشيدن و مخالفت با اين عقيده كه ايران، يكي از اعضاي «محور شرارت» است، بدون شك حركتي بسيار حرفه‌اي بود.

*** در دستگاه سياستگذاري آمريكا، هنوز هم فضاي كافي براي تفكر انتقادي وجود دارد

با اين حال، در حال حاضر فكر كردن در مورد احتمال بهبود روابط ايران و آمريكا، هنوز در دستور كار قرار ندارد. براي همين، در دستگاه سياستگذاري آمريكا، هنوز هم فضاي كافي براي تفكر انتقادي وجود دارد. اكنون اين سوال مطرح است كه اگر برقراري رابطه با ايران، ديگر موضوعي ممنوعه به شمار نرود، پس چه چيزي مي‌تواند جلوي تجديد نظر واشنگتن در مورد ديگر موارد ممنوعه از جمله حماس، حزب الله و حتي بشار اسد در سوريه را بگيرد؟

*** طرز فكر جديد آمريكا در مورد حماس و حزب الله، عكس العمل متقابل رهبران اين دو را در پي خواهد داشت

با نگاهي گذرا به نقشه جهان، مي‌توان دريافت كه حماس در نوار غزه و حزب الله در لبنان، عوامل مهمي در اين معادله به شمار مي‌روند. مدت ‌هاست كه هر دوي آنها، از سوي دشمنان خود، تهديدي جدي تلقي مي‌شوند. اما با تجديد نظر در اين عقيده، موانعي كه مدت‌هاست، فضاي واشنگتن را براي فكر كردن به اين دو [حماس و حزب الله] محدود كرده‌اند، از ميان برداشته مي‌شوند. در هر دو مورد، طرز فكر جديد آمريكا در مورد حماس و حزب الله، عكس العمل متقابل رهبران اين دو، يعني خالد مشعل و حسن نصر الله را نيز در پي خواهد داشت.

*** اسرائيل در واكنش به بهبود روابط ايران و آمريكا، دست روي دست نخواهد گذاشت

چنين اقداماتي مي‌تواند بيانگر بازتاب منطقه‌اي مزاياي بالقوه بهبود روابط با ايران باشد. تمام اينها، دورنماي اسرائيل در مورد آينده را دگرگون خواهد ساخت. در اين شرايط جديد، هر گونه اقدامي از جانب اسرائيل، مانند بمب گذاري در «داهيه» يا گلوله باران نوار غزه، به عنوان مبارزه‌اي تحريك آميز عليه بهبود اوليه روابط آمريكا و ايران در نظر گرفته مي‌شود. در واقع، احتمال مي‌رود كه چنين اقداماتي به منظور تهديد يا حتي در هم شكستن اين روابط نوپا و ممانعت از پيشرفت آن، صورت گيرد.

*** اوباما ثابت كرد كه مسير ديپلماتيك خود را به سوي تهران، بدون حضور نتانياهو آغاز كرده است

عدم تجديد نظر بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در برخورد با تلاش‌هاي اخير اوباما، بدون شك در ماه‌هاي آينده، مشكلات زيادي را برايش به وجود خواهد آورد. نتانياهو در ماه اكتبر و در طول سفر خود به رم، اذعان داشت كه «راه حل مسئله ايران، مي‌تواند تاثير سرنوشت‌سازي بر مسئله فلسطين بر جاي گذارد. با اين همه، اوباما ثابت كرد كه مسير ديپلماتيك خود را به سوي تهران، بدون حضور نتانياهو آغاز كرده است.

*** حتي سخنان دلگرم كننده اوباما هم نمي‌تواند خيال نتانياهو را راحت كند

نتانياهو تنها به مخاطرات بالقوه اين رابطه همه جانبه و چالشي كه در جهان بيني او ايجاد مي‌كند، مي‌نگرد. او به اين سادگي راضي نمي‌شود كه اوباما بدون اجازه وي چنين تغييري را در روابط خود ايجاد كند، حتي اگر يكي از استانداردهاي حياتي اين رابطه، ارتقاي امنيت اسرائيل باشد.

اوباما در تاريخ 8 دسامبر، در واشنگتن، طي اظهاراتي گفت: «همكاري‌هاي نظامي و اطلاعاتي آمريكا با اسرائيل، هرگز تا به اين اندازه قدرتمند نبوده است. به علاوه، حمايت ما از امنيت اسرائيل نيز هرگز تا به اين اندازه توانمند نبوده است.»

براي نتانياهو، اين سخنان آرامش بخش، نه تنها مايه راحتي و آسودگي او نيست بلكه موجب نگراني وي نيز مي‌شوند. در حال حاضر كه هشدار نتانياهو در مورد راه حل ديپلماتيك براي نطنز، از سوي اوباما رد شده، براي همين نتانياهو از اين مي‌ترسد كه اوباما در برخورد با مسئله شهرك سازي اسرائيل نيز روش خود را اتخاذ كند و اين ترس كاملا به جا و منطقي است.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن