تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با وجود سقف قرارداد، فدراسيون به قرارداد يك ميليارد و 200 ميليوني حكم داد دايي: با ورود سازمان بازرسي راي را تغيير دادند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: با وجود سقف قرارداد، فدراسيون به قرارداد يك ميليارد و 200 ميليوني حكم داد دايي: با ورود سازمان بازرسي راي را تغيير دادند
سكوت يكروزه علي دايي در مواجهه با محروميت دوباره‌اش، حكايت همان مَثل «آرامش پيش از توفان» بود وگرنه لزومي نداشت كه براي اعتراض به اين حكم، خبرنگاران را دور خودش جمع كند. خبرنگاران رانده ‌شده از محل تمرين، اين بار به ورزشگاه درفشي‌فر فراخوانده شدند تا بنشينند پاي حرف‌هاي علي دايي كه جز همين پنج‌شنبه، نديده بوديم عجله‌اي براي رسيدن به محل تمرين پرسپوليس داشته باشد و يا رغبتي براي هم‌صحبت شدن با خبرنگاران.

بقيه تخلف كردند، من محروم شدم!
سرمربي پرسپوليس بدون آنكه شنيدن پرسشي را انتظار بكشد، شروع مي‌كند به صحبت درباره محروميت دو جلسه‌اي و جريمه 7 ميليوني‌اش با حكم استيناف: «اگر قانون وجود دارد بايد براي همه باشد نه براي يك نفر. نبايد دنبال يك قانون من درآوردي باشيم و اين قانون هم فقط براي علي دايي باشد. من مصاحبه‌ كردم اما شما اجازه بدهيد اول همه چيز مشخص شود بعد من را محروم كنيد. آقايان هر روز مي‌گفتند داوران با يك سوت تيم ما را زيرورو كردند؛ داوران، بازيكن جابجا مي‌كنند؛ با يك جفت كفش بازي را درمي‌آورند؛ اتفاقات داوري بازي با پرسپوليس عمدي بود؛ حق‌وردي راه قهرماني را مي‌رود؛ يك جفت كفش گرفتند عليه ما سوت زدند و هزار تا از اين حرف‌ها. حرف من بدتر بوده يا اينها؟ چرا كسي به اين حرف‌ها واكنش نشان نمي‌دهد؟ آقايان محترم كميته استيناف! شما انواع و اقسام رأي‌هاي عجيب را براي من صادر كرديد و من هم به خاطر آرامش فوتبال و پرسپوليس سكوت كردم اما حق نداريد سليقه‌اي عمل كنيد. علي دايي را محكوم مي‌كنيد اما با مربي ديگري كه تخلف در تخلف مي‌كند، كاري نداريد.»

راي استيناف غيرقانوني است
تجديدنظر، تنها يك بخش از اعتراض‌هاي دايي به حكم قطعي استيناف است: «من درخواست تجديدنظر كردم و طبق آيين دادرسي كيفري ايران، آقايان به هيچ عنوان نمي‌توانند در چنين شرايطي رأي را تشديد كنند چون اصلاً در حوزه كاري‌شان نيست. باشگاه سپاهان از من شكايتي داشته و كميته انضباطي هم 7ميليون جريمه‌ام كرده آنوقت مي‌آييد علي دايي را تشديد مجازات مي‌كنيد؟ اگر تجديدنظرخواه باشگاه سپاهان بود و مي‌گفت رأيي كه براي دايي در نظر گرفته‌ايد كم است، آقايان مي‌توانستند آن را تشديد كنند اما وقتي «تجديدنظرخواه» خود من بودم و طبق قانون، شما بايد اين رأي را يا تعديل و يا اجرا كنيد چون من شاكي خصوصي داشتم نه شاكي عمومي. اگر كارتان قانوني است درباره‌اش توضيح دهيد. مطمئن باشيد من دنبال واخواهي هستم و آقايان نمي‌توانند اينطور با من برخورد كنند.»

چرا حكم قبل از ابلاغ، رسانه‌اي شد؟
يك ماه پيش مي‌گفتند راي محروميت علي دايي صادر شده و منتظر امضاي دبيركل فدراسيون است و حالا سرمربي پرسپوليس معترض است؛ نه به اين تاخير، بلكه به آنچه درباره اين راي اتفاق افتاده: «تمام رأي‌هايي كه صادر مي‌شود يا بايد دبيركل فدراسيون آن را امضا كند، يا رييس فدراسيون تا آقايان بتوانند آن را ابلاغ كنند. شما چطور مي‌توانيد در كميته استيناف اين رأي‌ها را امضا كنيد؟ چگونه متن و مفاد راي را قبل از ابلاغ توسط دبيركل افشا كرده‌اند؟ آيا اين به معناي آن نيست كه عده‌اي دارند در فدراسيون همه تلاششان را مي‌كنند تا دايي و پرسپوليس موفق نشوند؟ آيا درست است كه به جاي حق، كار غيرقانوني انجام مي‌دهيد و در رسانه‌ها اعلام مي‌كنيد و حرف‌هايتان را قبل از اينكه رأي اعلام شود مي‌زنيد؟ اگر قانون است بايد براي شما هم اجرا شود. مگر مي‌توانيد رأيي را كه هنوز به علي دايي ابلاغ نشده رسانه‌اي كنيد؟ اصلا شما به چه جرمي علي دايي را اينطور محروم مي‌كنيد؟ چون حرف حق زده؟ البته من از همان اول آمادگي چنين جرياناتي را داشتم. مي‌دانستم براي زدن حرف حق بايد تاوان پس بدهم اما چرا مي‌خواهيد با قرباني كردن علي دايي پرسپوليس را نابود كنيد؟ اينجا من حرف از حق پرسپوليس مي‌زنم اگر فقط خودم بودم از روي سكو بازي‌ها را نگاه مي‌كردم اما الان در اين موقعيت حساس كه پرسپوليس در كورس قهرماني است چرا چنين مسائلي را مطرح مي‌كنيد؟ آن‌هم 48 ساعت قبل از يك بازي حساس! اگر قانون بود، گردن من از مو نازك‌تر، بياييد هر كاري دوست داريد با من انجام دهيد اما نمي‌شود كه علي دايي ساكت باشد و بقيه هر حرفي دوست دارند، به زبان بياورند.»

نمي‌توانيد دايي را ساكت كنيد
«من با حرف‌هايم فقط مي‌خواهم ذهن مردم را روشن كنم. شما هم اگر دوست داريد، 20 جلسه من را محروم كنيد. اصلاً كاري كنيد از فوتبال بروم. چيزي در زندگي من تغيير نمي‌كند. شما فكر كرده‌ايد علي دايي آويزان اين فوتبال است؟ به راحتي آب خوردن از تيم ملي رفتم و با اينكه بهترين پيشنهادها را داشتم اما 9 ماه كار نكردم. هيچ حرفي هم نزدم اما الان پاي حق وسط است و مطمئن باشيد تا جايي كه بتوانم از حقم دفاع مي‌كنم و به هيچ عنوان ساكت نمي‌شوم، حتي با احكام عجيب و غريب آقايان. شما نمي‌توانيد با اين احكام علي دايي را به سكوت وادار كنيد. من هميشه حرفم را مي‌زنم؛ حتي اگر كار به جايي برسد كه مجبور شوم از اين فوتبال بروم.»

چون خودشان مي‌لنگند، به من مي‌خندند!
در شلوغي روزهاي دعوا، محسن قهرماني گفته بود «اگر بروم، خيلي‌ها را با خودم غرق مي‌كنم» كه وقتي بحث را به اينجا مي‌كشانيم، علي دايي مي‌گويد: «من از شما يك سوال دارم؛ چرا وقتي محسن تركي عليه كميته داوران مصاحبه‌ كرد كسي پيگير نشد؟ مگر او علناً در برنامه تلويزيوني نگفت اگر حرف بزنم خيلي‌ها با خاك يكسان مي‌شوند؟ چرا كسي دنبال حرف‌هايش نرفت كه به او بگويد آقاي محسن تركي عزيز كه راجع به من هم هزار حرف زدي و جبهه گرفتي، اين حرف‌ها يعني چه؟ من مي‌گويم اگر قهرماني را هم محكوم كنيم، هيچكدام از اين مشكلات حل نمي‌شود. يك ضرب‌المثل هميشه در ذهن من هست كه مي‌گويد مردم شهري كه همه در آن مي‌لنگند، به كسي كه راست راه مي‌رود مي‌خندند.» حكايت امروز من هم همين است. به قول افشين پيرواني آدم مي‌تواند كسي را كه خوابيده بيدار كند اما نمي‌تواند كسي را كه خودش را به خواب زده، بيدار كند.»

غير از من همه عبور آزادند؟
علي دايي مداركي را در دست گرفته بود كه با اشاره به همان‌ها، حرف‌هايش را پايان داد: «من پرونده‌هاي مختلفي دارم كه هر موقع آقايان خواستند نظر بدهند، من هم آنها را در اختيار شما قرار مي‌دهم. اين پرونده رأي‌هايي است كه آقايان در مورد من و مربي عزيز ديگري كه خيلي او را دوست دارم، صادر كرده‌اند و شما مي‌توانيد رأي‌هاي سليقه‌اي را در آنها ببينيد.زماني كه قانون سقف قرارداد بود، دو شكايت شد. يكي از سوي من و يكي از سوي يك مربي ديگر اما دو حكم متفاوت دادند. بعد خودشان وقتي فدراسيون قانون سقف قرارداد را گذاشته بود براي يك مربي راي يك ميليارد و 200 ميليون توماني صادر كردند. مگر مي‌شود قانون سقف قرارداد وجود داشته باشد و راي يك ميليارد و 200 ميليون توماني صادر شود؟! جالب است خيلي سريع از سازمان ليگ حدود 160 يا 180 ميليون تومان به حساب آقايان واريز كردند. مگر سقف قرارداد نبوده؟ پس چرا راي بالاتر از سقف قرارداد صادر مي‌كنيد و اگر درست عمل كرده‌ايد چرا وقتي سازمان بازرسي ورود كرد، راي را عوض كرديد؟ مهمتر اينكه چرا براي يك پرونده مشابه حكم ديگري صادر كرديد؟ من حقوق نخوانده‌ام اما به اندازه خودم مي‌دانم كه استيناف مرجع تجديدنظر است. تجديدنظر نسبت به آن بخشي از حكم بدوي كه تجديدنظرخواهي شده اما كميته استيناف فدراسيون براي خودش يك كميته انضباطي است و براي هر موضوع يك پرونده جديد باز مي‌كند. حكم‌هايشان هم فقط براي علي دايي است. قانون گفته كه چراغ قرمز فقط براي علي دايي چراغ قرمز است؟ بقيه عبور آزاد هستند؟ مگر جامعه ملوك‌الطوايفي است كه هر كس ساز خودش را مي‌زند؟ يك كلام بگويند علي دايي نبايد در اين فوتبال كار كند. ديگر چرا اين همه صغري كبري مي‌چينند؟ اما آيا فوتبال ايران با محروم كردن علي دايي به جايي مي‌رسد؟

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن