تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802692290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطيب جمعه تهران: هيات مذاكره كننده‌ زيبايي‌هاي انقلاب را به دنيا نشان دهد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: خطيب جمعه تهران: هيات مذاكره كننده‌ زيبايي‌هاي انقلاب را به دنيا نشان دهد


امام جمعه موقت تهران گفت: مساله‌ روز ما ، مذاكره هيات ايراني با گروه 1+5 است واكنون فرصت مناسبي براي گروه مذاكره كننده به وجود آمده تا زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را به غرب نشان دهد و اين زيبايي‌ها را براي آن ها تشريح كند.

به گزارش ايسنا ، آيت‌الله محمد علي موحدي كرماني در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران با توجه به فرمايش هاي مقام معظم رهبري خطاب به تيم مذاكره كننده‌ ايراني گفت: گول لبخند‌ها و دست‌دادن‌هاي غربي را نخوريد، بدانيد كه خصومت اصلي آمريكا با اسلام ماست. مي‌بينند كه مبناي اين نفي سلطه است و مي‌خواهند با ما دشمني كنند. همان گونه كه مقام معظم رهبري هم گفته‌اند عقب نشيني هم درست نيست. پس در جاي نرمش ، نرمش قهرمانانه نشان مي‌دهيم و جايي كه بايد قهرمانانه حضور پيدا كنيم مي‌جنگيم. هر چيزي جاي خودش بايد باشد.

امام جمعه‌ موقت تهران ادامه داد: مي‌شود توافق و همكاري كرد، اما بايد توجه داشته باشيم كه اگر امتياز مي دهيم به طور مساوي امتيازي را هم بگيريم. نشان دادن حسن نيت زياد در اينجا نادرست است . دشمن، دشمن است و تا بتواند دشمني مي‌كند. حسن نيت يعني فراموش كردن تاريخي درد و رنج مردم ايران. يادمان نرود كه هر چه بيشتر امتياز بدهيم عطش آمريكا و گروه 1+5 بيشتر مي‌شود. در هر مرحله توقع بيشتري پيدا مي‌كنند. به طور مثال همان گونه كه ديديم هنوز جوهر توافقنامه خشك نشده بود كه زير آن زدند و باكمال وقاحت مي‌گويند ما به ايران و رئيس جمهورش اطمينان نداريم.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي تصريح كرد: حالا كه دشمن ما با مااين گونه دشمني مي‌كند، بايد براي رفع مشكلات اقتصاديمان به درون توجه كنيم. همان گونه كه مقام معظم رهبري گفتند بايد از ظرفيت‌هاي دروني ما ، نيروي انساني و دانش خودمان استفاده كنيم. دشمن مي‌گويد چيزي از تحريم‌ها كم نمي‌كنيم به درك كه كم نمي‌كنيد، ما خودمان با توجه به ظرفيت‌هاي دروني خودمان پيشرفت مي‌كنيم.

موحدي كرماني با اشاره به بلوكه بودن پول‌هاي ايران در حساب‌هاي غربي گفت: براي چه پول ما را بلوكه كرديد؟ اين كار خودش معني دزدي مي‌دهد. بعد از توافق با كمال پررويي مي‌گويند فعلا چهار ميليارد دلار از اين پولي كه دزديده‌ايم ، بلوكه كرده‌ايم به شما مي‌دهيم ،به صورت اقساط و بعد رئيس جمهوري آمريكا از شعار مرگ بر آمريكا ناراحت مي‌شود. ما به او مي‌گوييم كه مردم ايران باهوش هستند و حق دارند كه فرياد بزنند مرگ بر آمريكا، چون جنايات آمريكا را در اين سي و چند سال فراموش نخواهند كرد.

وي ادامه داد: امام (ره)زماني گفتند كه اگر آمريكا آدم شود، وضع فرق مي‌كند، اما محال است كه چنين اتفاقي بيفتد؛ تا زماني كه آمريكا داراي غرور و مواضع غلط است، بايد بداند كه نه تنها "مرگ بر آمريكا" را مي‌گوييم، بلكه گوش دنيا را نيز با شعار مرگ بر آمريكا كر خواهيم كرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با مقام معظم رهبري گفت: نكته‌هايي كه از فرمايش هاي رهبري در اين ديدار استخراج كرده‌ايم اين است كه فرهنگ و ارزش فرهنگي هر ملت بيانگر روح و هويت آن ملت است.پس مسئولان در كنار توجه به اقتصاد و سياست بايد به اصل فرهنگ هم توجه كنند و در كنار نظارت جريان فرهنگي را هم هدايت كنند.

وي ادامه داد: دشمن بيدار است، صداي رسانه‌هاي صوتي و تصويري و مكتوب دشمن در جهان به راه افتاده و آنان مردم را منحرف مي‌كنند؛ من معتقدم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد سي‌دي‌هايي را با مضمون قرآن و عترت و عفت در بين مردم و مغازه‌دارها منتشر كند. در آن زمان اگر يك بدحجابي وارد مغازه شود و ببيند كه همه مغازه‌ها پرشده اند از صداي فريادي كه مي‌گويند خواهرم پوششت را رعايت كن و جامعه را آلوده نكن، آن وقت است كه به خودش مي‌آيد.وقتي جامعه ما پر شود از صداي قرآن و ارشادهاي فرهنگي، خواهيد ديد كه فرهنگ ما در يك فرصت كوتاه از اين وضع بدي كه بدحجابان به وجود آورده‌اند نجات پيدا مي‌كند.

موحدي كرماني همچنين در خطبه‌ اول نماز گفت:‌با توجه به آيات قرآن همه چيز داراي دو بعد ظاهر و باطن است، شيطان مي‌كوشد كه ظاهر را دلچسب و باطن را كمرنگ كند. زماني كه جوانان از من مي‌پرسند براي اجتناب از گناه چه كنيم من مي‌گويم حواستان باشد كه شيطان با ظاهر گناه فريبتان ندهد. شيطان دنيا را زيبا مي‌كند كه اين ظاهر است و امور معنوي كه باطن است را كمرنگ نشان مي‌دهد.در رابطه با نماز و عبادات حادثه كربلا و غيبت هم چنين است. هر كدام اين موارد داراي ظاهرهاي سخت اما باطن‌هاي بسيار زيبا هستند.

توجه به بار حقوقي واژه‌هاي توافقنامه‌ هسته اي

براساس اين گزارش،معاون اول قوه قضائيه «عشق به محرومان و مستضعفان» را گفتمان انقلاب اسلامي تعريف كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در سخنان قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران افزود: مشتري‌مداري در فرهنگ اقتصادي اسلام يعني تامين نظر همگان به ويژه محرومان و مستضعفان در برنامه‌هاي اقتصادي. در مديريت اسلامي عشق به محرومان و خدمات صادقانه و بي‌منت مورد تاكيد قرار دارد،اما برخي فقط در پي جلب راي مردم هستند.

وي افزود: ايران جامعه‌اي مبتني بر اصول دقيق و هدفدار اسلامي است و مردم نسبت به اين موضوع علم داشته و هوشيارند. به بيان ديگر مردم نسبت به عملكرد مسئولان در همه‌ بخش‌هاي نظام آگاهي دارند.

وي ارزيابي از وضع جاري و هدف گذاري براي بهبود شرايط كشور در همه‌ جنبه‌ها را خواستار شد و افزود: وضع «هست» بايد با وضع «بايد» مشخص شود و تفاوت‌ها پس از شناسايي برطرف شود تا به جامعه‌ مطلوب قرآني نزديك شويم.

معاون اول قوه قضائيه با تاكيد بر اين‌كه «گفتمان انقلاب اسلامي، ثابت است ولي روش‌ها و تاكتيك‌ها تغيير مي‌كند» گفت: استراتژي و راهبردهاي اساسي نظام ثابت است، اما در موضوع هسته‌اي تاكتيك‌ها بر اساس شرايط تغيير مي‌كند. به عزيزان حوزه‌ ديپلماسي توصيه مي‌كنم با دقت بسيار زيادي بار معنايي واژه‌هاي توافقنامه هسته‌اي را مورد توجه قرار دهند.

وي با يادآوري سوءاستفاده اتفاق افتاده از قرارداد 1975 الجزاير گفت: در نظام حقوقي كشورمان تابعيت مضاعف را به رسميت نمي‌شناسيم، ولي اين تابعيت در آمريكا و كشورهاي غربي پذيرفته شده است. با درج اين واژه در قرارداد الجزاير از اين واژه سوءاستفاده شد و طرف‌هاي مقابل ايران اين واژه را تفسير به راي كردند و گفتند منظورمان از تابعيت مضاعف، تابعيتي است كه خودمان تعريف مي‌كنيم و بدين ترتيب منافقان و افراد فراري از ايران با طرح شكايت در كشور كانادا موفق شدند با راي دادگاه لاهه اموال و دارايي‌هاي ايران را مصادره كنند؛ بنابراين متن توافقنامه هسته اي بايد به شكلي دقيق مورد توجه تيم مذاكره كننده قرار داشته باشد كه مورد سوءاستفاده دشمنان نظام قرار نگيرد.

وي با بيان اين‌كه «در حوزه‌ ديپلماسي سنگردار ارزش‌هاي انقلاب اسلامي هستيم» متذكر شد: مرزبانان در حوزه‌هاي سياسي ، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي حتي حق يك لحظه غفلت را ندارند.

معاون اول قوه قضاييه مواد مخدر را تهديد بالفعل جوانان ايراني دانست و افزود: بيش از 200 هزار از اراضي افغانستان تحت نظر ناتو به كشت خشخاش اختصاص يافته است و لابراتوارهايي در نزديكي مرز ايران زير نظر آمريكايي‌ها مواد مخدر صنعتي توليد و روانه بازار مي‌كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش ايستادگي امت در كنار امام را مورد بررسي قرار داد و افزود‌: همواره اين سئوال مطرح است كه ايستادگي امت در كنار امام به ويژه در جنگ‌هاي سياسي ،فرهنگي و اقتصادي چه ميزان است؟ در پاسخ به اين سئوال بايد گفت كه ايستادگي و مقاومت ملت بزرگ ايران در اين سال‌ها به خوبي خود را نشان داد. گفتمان انقلاب اسلامي ، امام و رهبري يك گفتمان ثابت است. اين گفتمان نشات گرفته از گفتمان ائمه خدا و پيامبران الهي است كه بايد براي جامعه تبيين شود.

وي افزود: توجه به محرومان و مستضعفان گفتمان قالب انقلاب اسلامي است، ولي عده‌اي در 34 سال گذشته، در صدد گسترش گفتمان برابري و سوسياليسم يا دموكراسي مبتني بر اقتصاد آزاد غربي را در كشور گسترش دادند و عده‌اي در صدد توسعه عقلانيت ليبرال بودند در حالي كه گفتمان فقه سنتي و پويا گفتمان اساسي انقلاب اسلامي است. مردم سالاري ديني و جمهوريت توام با اسلاميت هدف مسئولان ماست. ولي عده‌اي دموكراسي غربي را با مطرح كردن شعارهاي غلط و فريب مردم، دنبال مي‌كنند. عده‌اي دنبال تعامل با ظالمانند. وي يادآور شد: ملاك قيام عاشورا عمل به دين بود آن هم در عرصه‌هاي فردي و اجتماعي. در يك كلام اجراي دين در عرصه‌ زندگي انسان هدف امام حسين (ع) بود. پيام قيام ديني امام حسين(ع) وارد كردن سيره و سلوك ايشان در متن زندگي جامعه بشري بود.



شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن