تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819258818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برف و كولاك 5 محور مواصلاتي كشور را مسدود كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: برف و كولاك 5 محور مواصلاتي كشور را مسدود كرد
*روزهاي آينده نيز تردد ساير راهها مختل مي‌شود
بر اثر بارش برف سنگين طي روزهاي اخير پنج محور مواصلاتي كشور مسدود و 6هزار نفر از گرفتارشدگان برف نجات و بيش از هزار خودرو متوقف شده در كولاك رهاسازي شدند.
وزير راه: 11هزار راهدار آماده خدمات رساني به مسافران
بگزارش واحد مركزي خبر وزير راه و شهرسازي از آمادگي‌ يازده هزار راهدار در سراسر كشور براي ارائه خدمات به مسافران خبر داد و گفت ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها، راهدارخانه‌ها و راهدارها از يك ماه پيش براي ارائه خدمات به مسافران آمادگي كامل دارند. وي افزود: سازمان هواشناسي نيز در گردنه‌هاي برفگير سيستم‌هاي هشدار دهنده براي اطلاع رساني بموقع به مسافران مستقر كرده است.
آخوندي گفت: سيستم‌هاي هشدار دهنده ايستگاههاي هواشناسي اطلاعات كاملي از وضع گردنه‌هاي برفگير و جاده‌هاي كوهستاني در اختيار مسافران قرار مي‌دهند تا تجهيزات كافي داشته باشند.
وزير راه و شهرسازي ابراز اميدواري كرد زمستان ايمني را در جاده‌هاي كشور پشت سر بگذاريم.پنج محور مواصلاتي به دليل بارش برف و كولاك مسدود شد.
بر اساس گزارشي ديگر مركز مديريت راه‌هاي كشور اعلام كرد: پنج محور مواصلاتي كرج-چالوس، تكاب-ايرانخواه، شمشك - ديزين، شهداد - نهبندان و پونل - خلخال به علت بارش برف و كولاك و احتمال ريزش بهمن تا اطلاع بعدي مسدود است.
همچنين در اطلاعيه مركز مديريت راههاي كشور آمده است: ساير محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد در آنها به روال عادي در جريان است.
بر اساس اين اطلاعيه، محور آزاد راه‌هاي كرج-تهران، تهران- كرج، قزوين-كرج، زنجان- قزوين، كرج- قزوين، تهران- قم، قم- تهران، مرودشت (اكبرآباد)- شيراز، ساري-قائمشهر و تهران- كرج (جاده مخصوص) داراي بيشترين تردد طي 24 ساعت گذشته بوده است.
همچنين در محورهاي برون شهري كشور در 24 ساعت گذشته ترددهاي ثبت شده بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي از 886 تردد شمار، تعداد 5 ميليون و 481 هزار و 326 وسيله نقليه بوده كه نسبت به روز قبل 8 درصد كاهش داشته است.
بر اساس اطلاعات دريافتي از ترددشمارهاي جاده اي، سهم وسايل نقليه سنگين 18 درصد، اوج تردد بين ساعت‌هاي 16 تا 17 و كمترين تردد بين ساعت‌هاي 6 تا 7 صورت پذيرفته است.
*بارش برف و باران در جاده‌هاي 15 استان كشور
گزارش ديگري حاكيست رئيس مركز كنترل ترافيك راهور از بارش برف و باران در محورهاي استان‌هاي همدان، مركزي، تهران، مازندران، قم، كرمانشاه، چهارمحال و بختياري، ايلام و خوزستان خبر داد.
سرهنگ "رضا سلبي" رئيس مركز كنترل ترافيك راهور در گفت و گو با خبرگزاري فارس در مورد آخرين وضعيت جوي جاده‌هاي كشور گفت: برابر آخرين گزارش‌هاي دريافتي در تمامي محورهاي استان‌هاي همدان و مركزي بارش برف جريان دارد.
وي افزود: در استان چهارمحال و بختياري محور كوهرنگ و گردنه‌هاي چري و شاه منصوري، در قزوين گردنه آوج، در البرز محور كرج - چالوس و در استان مازندران محورهاي هراز، فيروزكوه و كرج - چالوس، در قم محور سلفچگان - قم و در استان كرمانشاه گردنه خسرو آباد بارش برف موجب كاهش ديد و لغزندگي جاده‌ها شده است.
رئيس مركز كنترل ترافيك راهور ادامه داد: همچنين در استان‌هاي ايلام، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، قزوين، كرمانشاه، غرب تهران، مازندران و قم بارش باران گزارش شده است.
وي در پايان ضمن اشاره به انسداد محور كرج - چالوس از روز 5شنبه به علت بارش سنگين برف و كولاك شديد گفت: ساير محورهاي مواصلاتي كشور از جوي آرام و ترافيكي عادي و روان برخوردار هستند.
رهاسازي هزار خودرو و نجات 6000 مسافراز برف
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از رها سازي بيش از هزار خودروي گرفتار در برف و امداد رساني به بيش از 6000 نفر از گرفتار شدگان برف خبر داد.
"محمود مظفر" در گفت‌وگويي در تشريح جزئيات عمليات امداد رساني به محبوس شدگان برف و كولاك گفت: 17 استان كشور در اثر بارش برف و كولاك متاثر شده‌اند.
وي با بيان اينكه استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي، اصفهان، اردبيل، ايلام، تهران، چهار محال و بختياري، خوزستان، زنجان، قزوين، كردستان، گيلان، لرستان، مازندران، مركزي و همدان براثر بارش برف و كولاك دچار سانحه شده‌اند گفت: امداد گران در اثر بارش برف و كولاك به 6600 تن امداد رساني كردند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه 712 امداد گر در غالب 164 تيم عملياتي وظيفه امداد رساني به محبوس شدگان برف و كولاك را برعهده داشتند گفت: امدادگران طي 24 ساعت 1725 دستگاه خودرو را كه در برف گرفتار شده بودند رها كردند.
وي با اشاره به مصدوميت 35 نفراز در راه ماندگان برف و كولاك گفت: پنج تن از اين مصدومان به صورت سرپايي و در محل درمان شدند و مابقي به علت نياز بيشتربه درمان به مراكز درماني انتقال داده شدند.
به گفته مظفر، در ميان مصدومان انتقالي به مراكز درماني 10 زن باردار نيز وجود داشت كه در برف گرفتار شده بودند.
وي گفت: در طرح زمستانه اسكان اضطراري در راه ماندگان بسيار اهميت دارد و برهمين اساس امدادگران 1100 نفر از محبوس شدگان برف را پس از نجات اسكان اضطراري دادند.
همچنين مديركل پيش‌بيني سازمان هواشناسي با بيان اينكه با ورود سامانه جديد بارشي، تهران و بويژه استان‌هاي واقع در نيمه جنوبي كشور برفي و باراني شده‌اند، گفت: از اوايل هفته جاري نيز يخبندان بر اكثر استان‌هاي كشور پيش‌بيني شده است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن