تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804801111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا صالحي اميري سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان ارائه مستندات به مراجع قضايي را تأييد كرد هنوز هم راضي به افشاي اسرار نظام نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: رضا صالحي اميري سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان ارائه مستندات به مراجع قضايي را تأييد كرد هنوز هم راضي به افشاي اسرار نظام نيستم
ميراث مانده از دولت يازدهم فقط بدهكاري‌ها و صندوق‌هاي خالي و انبوه تعهدات نيست. طي سال‌هاي گذشته اخلاق سياسي و قاعده بازي نيز به فراموشي سپرده شد و اتهام‌زني و امتياز‌گيري و رواج حرف‌هاي بي‌سند به اوج خود رسيد. اين روش سطحي چنان ريشه دوانده كه در برهه‌اي توانست جمع كثيري از روشنفكران و كارآزمودگان نظام جمهوري اسلامي ايران را به انزوا بكشاند اما داستان به اينجا ختم نشد. طيف وابسته به اين روش، بيش از پيش بر‌ساز ناكوك خود اصرار داشتند تا بتوانند صداي آري مردم به اعتدال را نشنوند. از اين رو دامنه بد اخلاقي‌هاي سياسي دامن دولت اميد و تدبير را هم گرفت. بيش از يك ماه از جلسه رأي اعتماد سيد رضا صالحي اميري وزير پيشنهادي ورزش و جوانان مي‌گذرد. جلسه‌اي كه در آن انواع و اقسام اتهامات از سوي برخي از نمايندگان متوجه او شد. صالحي اميري در آن جلسه به اتهامات پاسخي نداد هرچند به گفته خود در جيبش ليستي از حداقل سي مورد وجود داشت كه مي‌توانست با سند آن‌ها را اثبات كند اما منش اخلاق گرايانه و اعتدالي‌اش او را از اين كار منصرف كرد. با صالحي اميري به گفت‌وگو نشستيم تا پاسخ‌هايش در مورد سخنان نمايندگان را بشنويم. اما با اين پاسخ ها بسياري سئوالات ديگر به وجود مي‌آيد كه شايد در زماني ديگر مجال پرداختن به آن‌ها پيش آيد.

آقاي صالحي اميري از 5 آبان‌ماه كه در مجلس شوراي اسلامي به عنوان وزير ورزش و جوانان رأي اعتماد نگرفتيد كمتر خبري را از شما شاهد بوديم، اكنون مشغول چه كاري هستيد. آيا بعد از ماجراي مجلس ترجيح داديد از سياست فاصله بگيريد؟
اگر منظورتان عزلت‌گزيني و عافيت‌طلبي است بايد عرض كنم كه ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم، موجيم كه آسودگي ما، عدم ماست. من سال‌ها پيش دست همكاري پيوسته و مداوم با جناب دكتر روحاني داده‌ام و هم‌اكنون نيز اين همكاري ادامه دارد. مهم نيست كه عهده‌دار چه سمت و مسئوليت اجرايي باشم يا در حوزه‌هاي مشاوره‌اي همكاري نمايم.
شما همراه با چند نفر ديگر از مسئولان كنوني از سوي برخي رسانه‌ها جزو مردان اصلي و اثرگذار تيم دكتر روحاني نام گرفتيد، سابقه همكاري شما با ايشان به چه زماني بر مي‌گردد؟
سابقه آشنايي بنده با ايشان به بيش از يك دهه باز مي‌گردد ولي در يك دهه گذشته، همكاري نزديكي با ايشان ـ چه در «شوراي عالي امنيت ملي» و چه در «مركز مطالعات و تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام» ـ داشته‌ام. دكتر روحاني در خلال اين همكاري‌ها، هميشه از ما حمايت كردند و ما نيز بر عهد و پيمان خود پايبند باقي مانديم.
در جلسه رأي اعتماد شما مسائل زيادي را شاهد بوديم. آقايان نادران و كريمي قدوسي اتهامات سنگيني به شما زدند اما شما با اينكه فرصت داشتيد كه از خود دفاع كنيد نهايتاً آن‌ها را به سيده عالم حضرت فاطمه(س) سپرديد، چرا؟
هميشه سعي كردم به اصولي در اخلاق پايبند باشم. مراعات اشخاص و رعايت حيثيت، حرمت، اسرار، عزت‌نفس و كرامت انسان‌ها در آن جلسه براي من از اهميت برخوردار بود. از عجايب روزگار اين است بنده كه همواره سعي داشته‌ام خود را ملتزم به اين اصل نمايم به سبب اتهام عدم التزام، آماج هتك‌ها و حرمت‌شكني‌ها قرار گرفتم! داستان خوزستان كه در مجلس مطرح شد، مثل اعلا و تراژيك «مانحن فيه» است.
مي‌خواهيد بگوييد دفاع از خودتان موجب خدشه‌دار شدن حرمت برخي افراد مي‌شد، اگر اين افراد مقصر بوده‌اند جا نداشت از همان تريبون از خود دفاع مي‌كرديد؟
برخي مسائل محرمانه است. در واقع ما دو نوع محرمانه داريم. يكي سندي كه مهر محرمانه خورده است و افشاي آن متضمن عقوبت «اين دنيايي» است. نوع دوم آن مهم‌تر از نوع اول است. به هر حال ما براي خودمان يك «اصولي» داريم كه اين اصول روي بسياري از اعمال و رفتارها و رويدادهاي جاري سايه انداخته است. به عنوان مثال در مورد ادعاي قاچاق نفت كه موضوع آن به هيچ وجه ارتباطي به اينجانب نداشته و ندارد بنده مي‌توانستم براي رفع شبهه و هر شائبه‌اي اسامي برخي افراد و اسرار محرمانه را آشكار نمايم ليكن به لحاظ رعايت اصول اخلاقي و مصلحت نظام از ذكر جزئيات آن امتناع نمودم و تمام همكاران سابقم مي‌دانند كه اصل قضيه چه بوده است... در مقابل، شمار قابل توجهي از افراد زير سؤال مي‌رفتند و فضاي كشور آلوده مي‌شد و مثل دوره سابق جو تهمت و شايعه و يك كلاغ چهل كلاغ، امنيت و آرامش رواني جامعه را به هم مي‌ريخت. آن هم بر سر موضوعي مندرس و تاريخ مصرف گذشته! بعد از جريان رأي عدم اعتماد، ده‌ها نفر از مطلعين با من تماس گرفتند و گفتند اسناد و مدارك و شاهدان قضايا را رو كن ولي من هنوز در اين زمينه نتوانسته‌ام خود را مجاب و راضي كنم كه به هر قيمتي، خود را سالماً غانماً بيرون بكشم و قاصران و مقصراني را در سطح افكار عمومي معرفي نمايم.
با اين حساب اتهامات وارد شده بر خود را چگونه پاسخ خواهيد داد، آيا به مراجع قضايي مراجعه خواهيد كرد؟
بله، من اقداماتي را صورت داده‌ام و آماده هستم كه اطلاعات لازم را به مبادي قانوني عرضه نمايم.
پاسخ شما به اتهامات براي مردم مهم است البته مي‌دانيد كه به نظر مي‌رسد اين يك رويه معمولي در بين برخي از نمايندگان مجلس شده است!
پاسخ ايشان را به تدريج و با رعايت تمام موازين اخلاقي و قانوني خواهم داد البته ايشان اتهاماتي را مطرح نمود كه بسياري شنيدند و كل مردم ايران مي‌توانستند با گشودن پيچ راديو، آن‌ها را بشنوند. آن‌ها هم كه نشنيدند از طريق مطبوعات و سايت‌ها در جريان قرار گرفتند اما همه مي‌دانند كه پاسخ من مخاطباني با آن گستره وسيع را نخواهد داشت! و واضح است كه تبعيض و نابرابري آشكاري در اطلاع‌رساني اعمال مي‌شود كه البته بخشي از آن خودخواسته است؛ به سبب همان دلايلي كه پيش از اين عرض شد. نكته‌اي كه در اين ميان درخور اهميت است، اين است كه مسئوليت چنين هتك‌ها و پرده‌دري‌ها به عهده كيست. چگونه مي‌شود اين بناي تخريب‌شده در نيم ساعت را، نه در نيم ساعت بلكه در چند ماه، دوباره برپا نمود؟ به خاطردارم در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس دوم، مرحوم رحمان دادمان از تبريز رأي آورد. در بحث اعتبارنامه، يكي از عزيزان كه الان در بين ما نيست و روي در نقاب خاك كشيده است، مطالبي را در مخالفت با اعتبارنامه ايشان عرضه نمود. موافق بعدي كه البته ايشان در قيد حيات هستند، پشت تريبون قرار گرفت و گفت: «ديواري را در يك ساعت مي‌توان تخريب نمود ولي براي درست‌كردن همان ديوار چندين روز بايد تلاش كرد. من با اين وقت اندك چگونه از آقاي دادمان دفاع كنم و اعاده حيثيت نمايم؟!» در نهايت مرحوم دادمان رأي نمايندگان را كسب نكرد. . چند روز بعد از ماجرا، آن مخالف به عدم وجاهت ادله‌اش در مخالفت پي برد و با آقا رحمان تماس گرفت و‌ طلب حلاليت نمود. ايشان پاسخ دادند: كفي بالله حسيباً و وكيلاً. افوض امري الي الله ان الله بصير بالعباد. تمام!
آقاي صالحي، آيا اسناد قابل استنادي براي رفع اتهامات وارد شده بر شما وجود دارد؟
من نمي‌خواهم در برابر اتهامات عيني، پاسخ ايدئولوژيك و آرماني بدهم. البته در جاي خود پاسخ‌هايي را آماده كرده‌ام با مستندات متقن و مستحكم؛ ولي در انقلاب ما، كه انقلاب اسلامي است بايد فرهنگ، ادب و اخلاق را همواره مطمح نظر قرار داد و الا اين انقلاب با انقلاب‌هاي ساير كشورهاي جهان چه تفاوتي مي‌كند؟ ما بايد نظام جمهوري اسلامي را از لوث ناپاكي‌ها و بداخلاقي‌ها و افتراها و بهتان‌ها و افشاگري‌هاي بي‌اساس، سطحي و شايعه‌گونه تطهير كنيم. متأسفانه اين رويه وسيله كسب و كار عده‌اي و عادت مألوف برخي ديگر شده است كه ترك عادتشان…! ما از اتهام افكني‌هاي دوره گذشته چه خيري ديديم؟ جز اين‌كه عده‌اي را از اتوبوس نظام پياده كرديم يا اين‌كه خودشان گله‌مند شدند و از اتوبوس پياده شدند و راه انزوا را در پيش گرفتند. چگونه بايد به آقايان ثابت كنيم كه نتيجه حركت‌هاي «تندروانه» و «تندخويانه» و «تندگويانه»، روي كار آمدن «دولت اعتدال و تدبير و اميد» بوده است؟!
آقاي نادران اتهامات زيادي به شما زد. يكي از آن‌ها مربوط به قاچاق سوخت بوده كه ايشان مدعي است از فرمانده سپاه وقت خوزستان تحقيق كرده است و ايشان هم تأييد كرده‌اند، اين سخنان چقدر به واقعيت نزديك است؟
اولاً چيزي به نام قاچاق سوخت نبوده است. چگونه مي‌توان كشتي نفتكش را از آب‌هاي سرزميني جنوب كشور و در منطقه‌اي كه تحت سيطره نيروهاي نظامي و سازمان بنادر و كشتيراني است، خارج نمود؟! بنده و همكارانم در آن مقطع هيچ گونه دخالتي در اين‌گونه امور نداشته‌ايم. متأسفانه ضعف آگاهي و سطحي‌نگري برادر مخالف ما در مجلس كار را به جايي رساند كه بدون هيچ گونه سند، مدرك و دليل محكمي، اتهام بزرگي را نه متوجه من، بلكه متوجه نظام نمايد. انتقال سوخت از سوي كشتي در دريا و در منطقه نظامي و با رعايت تمام ملاحظات امنيتي از يك كشور به كشوري ديگر، كار ساده‌اي نيست و اساساً ابزار و تخصص لازم مي‌خواهد به سبب ملاحظات امنيتي تنها مي‌توانم بگويم چنين اقدامي در آن مقطع خاص با مجوز عالي‌ترين مرجع امنيتي و از سوي يك ارگان نظامي با رعايت ضوابط قانوني انجام مي‌شد و دستگاه تحت امر بنده هيچ گونه مسئوليتي در اين زمينه نداشته است. مسئولان وقت دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، استانداري وقت خوزستان و فرماندهان نظامي وقت در جريان ماوقع هستند.
شما مي‌فرماييد در آن مقطع دخالتي نداشته‌ايد، آيا در بازه زماني ديگري درگير اين مسأله بوده‌ايد؟
خير، به هيچ وجه. مجدداً تأكيد مي‌كنم ادعاي آقاي نادران كه صرفاً براي تخريب اينجانب مطرح شده ارتباطي به اينجانب ندارد وليكن به لحاظ اهميت موضوع متذكر مي‌گردم اينجانب در طول دوره مديريتي خود هيچگاه درگير فعاليت در حوزه اقتصادي نبوده‌ام. اكثر دوره مديريتي اينجانب در حوزه‌هاي طرح و برنامه، بررسي‌هاي استراتژيك و مديريت ستادي بوده است.
در مجلس عنوان شد شما تعدادي از كساني را كه در انفجار لوله‌هاي گاز دست داشتند زنداني و شكنجه كرده‌ايد و از اين رو شما را از سمت‌تان خلع كرده‌اند، توضيح شما در اين باره چيست؟
ما پيش از اين شنيده بوديم كه اين افراد كارهاي خرابكارانه ديگري هم انجام داده بودند. در سال‌هاي 70 و 71 تني چند از جوانان در شهر آغاجاري ـ كه بعضاً سابقه حضور در جبهه هم داشته‌اند ـ شبكه‌اي غيرقانوني و خودسر تشكيل داده بودند. آن‌ها سلاح و مهمات نيز تدارك ديده بودند و ضمن داشتن تحليل نادرستي از شرايط استان، وجود مديران و پيمانكاران نفتي غيربومي را عامل فقر مردم منطقه تشخيص مي‌دادند. براساس اين تشخيص، اقدامات عجيبي از آن‌ها سر مي‌زد. مثلاً افراد را پس از شناسايي با استفاده از سلاح گرم چشم‌بند زده، در صندوق عقب اتومبيل يا پشت وانت جاي داده و مي‌ربودند و ضمن تهديد و ضرب و جرح از آن‌ها مي‌خواستند از آن شهر خارج شوند. به عنوان نمونه مي‌توان ربايش مديرعامل گاز منطقه در ماه رمضان، پس از خروج از مسجد يا حضور مسلحانه در فرودگاه و اقدام به شليك گلوله و ايجاد اختلال در پروازها را مثال زد. در پي اين اقدامات خودسرانه، شوراي تأمين استان براي مقابله با آن مصوبه‌اي صادر كرد و ما را به شناسايي و مقابله موظف نمود. اداره اطلاعات آغاجاري با حكم مقام قضايي (دادستان وقت استان) اعضاي اين شبكه را بازداشت نمود ولي آنان با فشار عوامل خاص، پس از 20 روز به قيد وثيقه آزاد شدند. ادعاي خودكشي يكي از متهمان اساساً كذب محض و خلاف واقع بوده و فاقد هر گونه استنادات است. آن‌ها پس از آزادي با ادعاي شكنجه به دفتر مقام معظم رهبري و سازمان قضايي نيروهاي مسلح شكايت نمودند. وقتي قاضي سازمان قضايي از شاكي پرسيد «چگونه و با چه ابزاري شكنجه شده‌ايد؟» پاسخ داد كه مقصودم از شكنجه، شكنجه روحي بوده است. قاضي سؤال كرد «چگونه شما را شكنجه روحي داده‌اند؟» و جواب شنيد كه منظورم زندان است. در زندان به لحاظ روحي به من خيلي فشار مي‌آمد و سخت مي‌گذشت. نهايتاً قاضي (طي نامه‌اي به شماره 76/17514 مورخ 2/10/76) با رد ادعاي متهم (شاكي)، قرار منع پيگرد قانوني از مديركل اطلاعات خوزستان صادر نمود كه اصل آن را در اختيار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گذاشتم. آقاي نادران به بيش از يكصد نماينده مجلس از كميسيون‌هاي مختلف و در حضور بنده و معاون پارلماني رئيس‌جمهور و يكي از اعضاي هيأت رئيسه ادعا نمودند كه بنده در اين پرونده، از مقام خود عزل شده‌ام. باوجود تأكيدم بر كذب‌بودن اين ادعا، متأسفانه ايشان كماكان بدان اصرار مي‌ورزيد. وقتي عرض كردم كه سه نهاد رسمي، يعني بازرسي دفتر مقام معظم رهبري، وزارت اطلاعات و سازمان قضايي نيروهاي مسلح، ادعاي عزل را كذب دانسته‌اند متأسفانه ايشان كماكان به ادعاي واهي خود اصرار نمودند و براي هتك حرمت هيچ حد و مرزي قائل نشدند.

ادامه در صفحه 24

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن