تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش‌ها و سرماي شديد تا آخر هفته در كشور ادامه دارد برف و كولاك در 17 استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: بارش‌ها و سرماي شديد تا آخر هفته در كشور ادامه دارد برف و كولاك در 17 استان
گروه ايران زمين بارش سنگين برف و به دنبال آن يخبندان در بيشتر جاده‌هاي كشور رانندگان و مردم در حال حركت در اين مسيرها را با سختي بسياري مواجه كرد، به گونه‌اي كه حتي موجب كشته شدن يك نفر و زخمي شدن 2 نفر ديگر در حوادث رانندگي شد. اما جالب اين‌كه با وجود اتفاقات ناخوشايند، مادر بارداري در همين كولاك و برف با كمك تيم فوريت‌هاي پزشكي نوزادش را سالم به دنيا آورد.

توده هواي سرد تا پايان اين هفته در مناطق مختلف كشور باقي خواهد ماند.
بر اساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي، با ورود سامانه بارشي از سمت شمال غرب امروز شنبه به تناوب براي شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل درياي خزر، دامنه‌هاي البرز و زاگرس، برخي استان‌هاي واقع در مركز و بتدريج در فردا يكشنبه علاوه بر سواحل درياي خزر استان‌هاي واقع در شمال شرق و شرق ابرناكي، باران و برف، وزش باد و كاهش دما دور از انتظار نيست. درياي خزر نيز در اين مدت مواج است.
همچنين از فردا با نفوذ جريانات سرد شمالي تشديد بارش در سواحل درياي خزر و كاهش دما براي كشور بويژه نيمه شمالي پيش‌بيني مي‌شود. اين شرايط جوي در حالي است كه هفته گذشته در بيشتر نقاط كشور برف و باران و سرماي هوا حاكم بوده و در برخي از مناطق هم اين وضعيت منجر به مسدود شدن راه‌ها، آبگرفتگي معابر و به وجود آمدن مشكلاتي براي مردم شد.
داوود كشاورزيان، رئيس سازمان راهداري در اين خصوص با اشاره به انجام عمليات راهداري زمستاني از سوي ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار، از مردم خواست از سفر غيرضروري خودداري كرده و در صورت نياز به سفر حتماً قبل از حركت به منظور اطلاع از وضعيت راه‌هاي كشور با تلفن گوياي ۱۴۱
تماس بگيرند.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اين كه مردم بايد در ايام زمستان مديريت سفر داشته باشند، اضافه كرد: در جاده‌هاي برفگير، بهتر است رانندگان از لاستيك يخ‌شكن استفاده كنند ضمن آن كه بايد زنجير چرخ، سوخت كافي و وسايل گرم‌كننده نيز به همراه داشته باشند تا اگر مجبور شدند مدتي در راه‌ها متوقف شوند، امكانات لازم را داشته باشند. اطلاعات راه‌ها از طريق سامانه پيامكي 1000141 ‌نيز در اختيار مسافران
قرار مي‌گيرد.
ادامه بارش‌ها در نقاط مختلف كشور
بارش سنگين برف كه با ورود يك سامانه بارشي در بخش‌هاي وسيعي از استان‌هاي آذربايجان غربي، شرقي، اردبيل، زنجان و كردستان شروع شده، موجب بسته شدن برخي از راه‌هاي ارتباطي و در بعضي از مناطق به تعطيلي مدارس انجاميده است. به طوري كه درآذربايجان شرقي موجب لغو پروازهاي فرودگاه شهيد مدني تبريز در روزپنجشنبه به علت كاهش ديد خلبان شد. با توجه به روند افزايش بارش برف در اين استان آماده باش كامل به همه اداره‌ها و دستگاه‌هاي ذيربط بويژه اعضاي شوراي مديريت بحران ابلاغ شده است. از طرفي، عوامل شهرداري با حضور در خيابان‌ها اقدام به نمك پاشي و برف روبي خيابان‌ها كردند وعوامل پليس راه و اداره راه و شهرسازي نيز در راه‌هاي روستايي حضور يافتند.
برف و كولاك در ۱۷ استان
حسين درخشان، سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در اين باره بيان كرد: بر اثر بارش برف و كولاك در ۱۷ استان 6 هزار و 600 نفر امدادرساني شدند و ۱۰ مادر باردار از مناطق سخت گذر به بيمارستان انتقال يافتند.
درخشان، در مورد آخرين جزئيات امدادرساني به حادثه‌ديدگان ناشي از برف و كولاك در كشور، گفت: با وقوع اين پديده‌جوي امكان تردد در جاده‌ها تا حدي مشكل شده است.
بارش سنگين‌ترين برف 10 سال اخير در اردبيل
بارش سنگين برف كه گفته مي‌شود در 10 سال اخير بي‌سابقه بوده، در آخرين روزهاي فصل پائيز بيشتر شهرهاي استان اردبيل را سفيدپوش كرد و علاوه بر اختلال در تردد و زندگي روزمره شهروندان، موجب تعطيلي بسياري از مدارس اين استان و انسداد راه‌هاي روستايي آن شد. اين بارش‌ها كه به 20 تا 35 سانتي متر رسيده بود شهروندان اين استان بويژه اردبيل را غافلگير كرد چرا كه بسياري از شهروندان تأكيد دارند كه در سال‌هاي اخير اين ميزان بارش در يك روز اتفاق نيفتاده بود.
كارشناسان پليس راه استان اردبيل نيز تأكيد كردند: در نقاط مه خيز اين استان از جمله گردنه حيران، اتوبان نمين به اردبيل، گردنه صائين و گردنه لنگان بويژه در صبح و اوايل شب مه غليظ پيش‌بيني مي‌شود، بنابراين از تردد غيرضروري اجتناب و در صورت لزوم خودروها را به چراغ‌هاي مه شكن تجهيز و رانندگان با احتياط و سرعت مطمئنه حركت كنند.
يك كشته و 2 مجروح در جاده مشگين‌شهر
به خاطر بارش شديد برف و يخبندان، اتوبوس مسافربري در جاده مشگين‌شهر با يك دستگاه خودرو سواري برخورد كرد كه اين حادثه منجر به كشته شدن يك نفر و زخمي شدن 2 نفر ديگر شد. مصدومان اين حادثه بلافاصله از سوي عوامل اورژانس به مراكز درماني منتقل شدند.
زن باردار در كولاك بچه‌اش را سالم به دنيا آورد
با وجود سنگيني بارش برف در مشگين‌شهر يك زن باردار كودك خود را سالم به دنيا آورد. در اقدامي انسان دوستانه با اطلاع هم روستايي‌هاي اين زن به تيم فوريت‌هاي پزشكي مشگين‌شهر، مأموران در روستاي جمال‌آباد حاضر شده و زني را كه در شرايط سخت و اضطراري زايمان قرار داشت با مراقبت‌هاي ويژه به بيمارستان انتقال دادند. در حال حاضر مادر و كودك در سلامت به سر مي‌برند وحال عمومي آنان در بيمارستان وليعصر(عج) مشگين‌شهر خوب گزارش شده است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن