تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802981086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه زرند:برنامه‌هاي موجود براي وحدت حوزه و دانشگاه كافي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه زرند:برنامه‌هاي موجود براي وحدت حوزه و دانشگاه كافي نيست
امام جمعه زرند گفت: برنامه‌هاي موجود براي وحدت حوزه و دانشگاه كافي نيست و بايد گسترش يابد.


به گزارش خبرگزاري فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا كرمي‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: هر ساله روز شهادت آيت‌الله مفتح را به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامي مي‌داريم.

وي بيان داشت: آيت‌الله مفتح مايه افتخار حوزه و دانشگاه است، زيرا در هر دو مركز تحول ايجاد كرد و با علوم حوزوي توانست تحولي در دانشگاه ايجاد كند و از طرفي منشا آثار رشد در دانشگاه بود و دشمنان نتوانستند او را تحمل كنند.

امام جمعه زرند عنوان كرد: آيا همين برنامه‌هايي كه در حال حاضر براي وحدت حوزه و دانشگاه داريم كافي، است، زيرا اين وحدت با سرنوشت جامعه اسلامي حتي آينده اسلام ارتباط دارد و استقلال سياسي و فرهنگي ما از همين وحدت سرچشمه مي‌گيرد و موضع‌گيري‌هاي حوزه و دانشگاه به طور قطع در جامعه تاثيرگذار است.

كرمي‌پور ابراز داشت: بايد برنامه‌هاي كارشناسي شده براي وحدت حوزه و دانشگاه در سال داشته باشيم و اگر به همين برنامه‌هايي كه انجام مي‌شود، قانع شويم، فقط يك رفع تكليفي شده است و برنامه‌هاي تكراري انجام مي‌دهيم.

وي افزود: استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجويان بايد با هم هم‌فكري كنند تا بتوانند با برنامه‌هاي سالانه خود تاثير جدي در سياست و فرهنگ جامعه داشته باشند.

كرمي‌پور با اشاره به اينكه در بحث وحدت حوزه و دانشگاه دو مانع داريم گفت: يك مانع نيروهاي مخالف حكومت ديني و غرب‌گرايان در دانشگاه‌ها و دنبال جدايي دين از سياست و اسلام منهاي روحانيت هستند و تبليغات خود را انجام مي‌دهند و افراد ناآگاه هم از آنها طرفداري مي‌كنند.

وي تصريح كرد: در محيط حوزه هم روحانيان متحجر كه با نهضت حضرت امام خميني (ره) مخالف بودند در مقابل مناديان وحدت شهيد مطهري، شهيد بهشتي و شهيد مفتح قرار دارند.

خطيب جمعه زرند افزود: حضرت امام خميني (ره) نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه از قبل از پيروزي انقلاب حساسيت نشان مي‌دادند و در جواب نامه دانشجويان مسلمان مقيم اروپا در سال 50 چنين مرقوم كردند از نهضتي كه در سال‌هاي اخير به تاييد خداوند متعال به پا شد و موجب نزديكي قشرهاي تحصيل‌كرده با علماي دين شد، اميد واثق دارم كه اين نور به خاموشي نگرايد.

كرمي‌پور ابراز داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) تاكيد زيادي بر وحدت حوزه و دانشگاه داشتند و علماي حوزه‌ها و دانشگاهيان را مغز متفكر جامعه مي‌خواندند و فرمودند «نه دانشگاهي بدون روحاني مي‌تواند به استقلال برسد و نه روحاني بدون دانشگاهي».

وي عنوان كرد: وحدت از نظر مقام معظم رهبري يكي از عزيزترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي بود كه دو بخش عظيم فرهنگي كه سال‌ها تلاش شده بود از هم دور باشند يعني حوزه و دانشگاه با هم متحد شدند.

اين مسئول اظهار كرد: اينكه مقام معظم رهبري از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بخش عظيم فرهنگي ياد مي‌كنند به اين مناسبت فرهنگ بر همه امور مقدم است و بايد ابتدا فرهنگ جامعه اصلاح شود بعد سراغ سياست و اقتصاد رفت.

كرمي‌پور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرمودند «فرهنگ حاشيه و ذيل اقتصاد و سياست نيست، بلكه اقتصاد و سياست حاشيه و ذيل فرهنگ هستند».

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اسلام با استكبار مخالف است، ابراز داشت: اگر بخواهيم در مقابل زورگويي‌هاي استكبار بايستيم بايد مسئولان ما هوشيارانه برخورد كنند و بايد در مقابل دشمن ايستاد و پيشرفت كرد.

انتهاي پيام/80019/ي30

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن