تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد اقامتگاه‌هاي خلاق، به جذب گردشگر كمك مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ايجاد اقامتگاه‌هاي خلاق، به جذب گردشگر كمك مي‌كند
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: گردشگران طالب خلاقيت هستند و از انتخاب اقامتگاه‌هاي معمولي خسته مي‌شوند بنابراين لازم است از طريق علم، مهارت و تجربه در اماكن و اقامتگاه‌هاي خلاقيت ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، محسن مصلحي در اولين كارگاه آموزشي گردشگري خلاق كه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بيان اين‌كه مهم‌ترين رسالت سازمان ميراث فرهنگي استان آموزش روش‌هاي نوين در صنعت گردشگري است، اظهار كرد: براي رسيدن به اين هدف همت و همكاري دستگاه‌ها و نهادهاي آموزشي ديگر از جمله دانشگاه‌ها ضروري است.

وي افزود: بايد از نظر آموزشي زيربناي گردشگري را در استان تقويت كنيم كه براي اين منظور لازم است در دانشگاه‌هاي اصفهان رشته‌هاي مربوط به بخش گردشگري تحت عنوان مديريت جهانگردي، بازاريابي و تبليغات و اكوتوريسم ايجاد شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به اين‌كه صنعت گردشگري به عنوان چهارمين صنعت دنيا شناخته شده است، اضافه كرد: با توجه به سرعت رو به رشد صنعت گردشگري در دنيا بدون شك مي‌توان اين صنعت را به عنوان اولين صنعت شناخت.

مصلحي با بيان اين‌كه كشورهايي كه به عنوان مقصد گردشگري انتخاب مي‌شوند لازم است قبل از ورود زيرساخت‌هاي لازم را اجرا كنند، ادامه داد: كشورهاي مقصد بايد در توسعه نيروي انساني، آموزش به آن‌ها و هم چنين پاسداري از منابع تاريخي و طبيعي تلاش كنند.

وي با اشاره به اين‌كه هدف از برگزاري نشست‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي اين است كه بتوانيم مدل‌هايي كه امروزه در دنيا متداول شده را در صنعت گردشگري خود بكار ببريم، خاطرنشان كرد: لازم است كه در حوزه ملي، منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تلاش كنيم كه بيشترين سهم را در جذب گردشگر داشته باشيم تا صنعت گردشگري ما از دنيا عقب نماند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اين‌كه ايران از لحاظ جاذبه تاريخي جزو 10 كشور نخست و هم چنين به لحاظ جاذبه‌هاي طبيعي جزو پنج كشور اول دنياست، ادامه داد: با وجود رتبه‌هاي قابل توجه در ميراث تاريخي و طبيعي، كشور از لحاظ درآمدهاي گردشگري و جذب گردشگر در رتبه 80 قرار گرفته است.

گردشگران به دنبال خلاقيت هستند

مصلحي با تاكيد بر اين‌كه بايد تلاش كنيم تصوير واضح و روشني از ايران به ساير كشورها ارايه دهيم، افزود: قطعا ارايه تصويري مناسب در حوزه ديپلماسي فعال كارآمد و پايدار شكل مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌كه هدف سازمان گردشگري استان نهادينه كردن گردشگري خلاق و برنامه‌ريزي در جهت شكل گيري اين نوع گردشگري است، خاطرنشان كرد: در تلاش هستيم به شيوه‌اي خلاقانه اماكن تفريحي، مراكز اقامتي و گردشگري را شكل دهيم تا يك گردشگر مقصد خود را با امنيت انتخاب كند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان ادامه داد: گردشگران طالب خلاقيت هستند و از انتخاب اقامتگاه‌هاي معمولي خسته مي‌شوند، بنابراين لازم است از طريق علم، مهارت و تجربه در اماكن و اقامتگاه‌هاي خود خلاقيت ايجاد كنيم.

توسعه گردشگري روستايي از مهاجرت روستاييان جلوگيري مي‌كند

مصلحي با اشاره به اين‌كه فرصت‌هاي مناسبي براي گردشگري روستايي فراهم شده است، اضافه كرد: گردشگري روستايي اثرات خوبي بر توسعه صنعت گردشگري كشور دارد و از مزاياي اصلي اين صنعت اشتغال‌زايي، فقرزدايي و جلوگيري از پديده مهاجرت روستاييان به شهر است.

وي با بيان اين‌كه لازم است در حوزه گردشگري روستايي سرمايه‌گذاري كنيم، خاطرنشان كرد: با اهميت شمردن اين بخش از صنعت گردشگري از هجوم روستاييان به شهر جلوگيري كرده و فرصت‌هاي مناسبي در حوزه اشتغال پايدار ايجاد مي‌كند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اين‌كه در صورتي كه با برنامه‌ريزي در صنعت گردشگري حركت كنيم با تاثيرات خوبي در حوزه اشتغال، فقرزدايي و صلح تمدن‌ها روبرو خواهيم شد، ادامه داد: بدون شك از اين طريق مي‌توانيم تصوير نادرست اذهان عمومي در خصوص كشور را برطرف كنيم.

مصلحي خاطرنشان كرد: بايد از فرصت‌ها بيشترين استفاده را داشته باشيم و تهديدها را به فرصت‌ها تبديل كنيم.

كد خبرنگار: 13025

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن