تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804054455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عميق تر شدن وحدت حوزه و دانشگاه با شناخت شرايط كشور امكانپذير مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عميق تر شدن وحدت حوزه و دانشگاه با شناخت شرايط كشور امكانپذير مي شود
گرگان - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان گلستان گفت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه بايد هر چه بيشتر عميق شود و اين امر جز با شناخت شرايط كشور امكان پذير نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيد كاظم نورمفيدي در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي گرگان گفت: 27 آذر روز شهادت شهيد مفتح و روز وحدت و دانشگاه است، پرورش يافتگان حوزه و دانشگاه از اصنافي هستند كه در تحولات اجتماعي و در جامعه منشاء اثر زيادي هستند.

به گفته وي، سياست هاي استعماري به دنبال ايجاد تفرقه و جدايي بين حوزه و دانشگاه بود تا در مقابل هم جبهه بگيرند و با هم ارتباط نداشته باشند.

وي تصريح كرد: افرادي مانند شهيد مطهري كه از حوزه ها به دانشگاه رفتند مي خواستند اين تز استعماري را خنثي كنند، ورود اين افراد به دانشگاه ها اثرات زيادي داشت.

وي ادامه داد: با پيروزي انقلاب امام خميني(ره) روي وحدت حوزه و دانشگاه تاكيد و حساسيت زيادي به خرج داد، توده هاي مردم به اين دانشگاهيان و حوزويان توجه مي كنند پس اثرگذارند و براي تقويت اين وحدت نيز بايد شناخت درستي از يكديگر داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در گلستان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر دانشگاه نباشد علومي چون اقتصاد و پزشكي را چه كسي مي خواد حفظ كرده و به جلو ببرد و اگر حوزه ها نباشند مواريث انبياء و ائمه توسط چه كساني حفظ مي شود، به نظر من امروز بيشتر از هر زمان ديگري به وحدت حوزه و دانشگاه نياز داريم.

آيت الله نورمفيدي اظهار كرد: امروز هم حوزه و هم دانشگاه بايد نيازهاي روز را بشناسند و به آن سو سوق داده شوند،حوزه و دانشگاه براي عميق شدن اين رابطه بايد شرايط كشور را درك كنند و بدانند كشور كجاست و انقلاب براي كشور چه كرده است.

به گفته خطيب جمعه گرگان، برخي روحانيون وارد دانشگاه شدند كه متاسفانه از نظر بار علمي پايين هستند و بيشتر به وحدت حوزه و دانشگاه صدمه مي زنند در حاليكه روحاني اي بايد به دانشگاه برود كه نه تنها از شرايط كشور آگاه است بلكه دانشگاه را نيز خوب مي شناسد و بار علمي مناسبي دارد تا بتواند به سوالات و شبهات دانشجويان پاسخ گويد.

وي با اشاره به فوت نلسون ماندلا مبارز بزرگ آفريقاي جنوبي اظهار كرد: نلسون ماندلا با حكومت آپارتايد در آفريقاي جنوبي مبارزه كرد كه در سال 19623 با كمك آمريكاييها دستگير شده و به زندان افتاد و در سال 1990 يعني پس از 27 سال آزاد شد.

نماينده ولي فقيه گفت: در مراسم تشيع جنازه ماندلا كساني حضور داشتند و سخن سرايي كردند كه اين مبارز را به زندان انداختند،افرادي مانند ماندلا كه براي آزادي مردمانش خودش را به زحمت مي اندازد و سختي مي كشد حتما در درگاه خداوند مورد عنايت قرار مي گيرد.

آيت الله نورمفيدي با اشاره به شايعات ايجاد شده در خصوص سيد يماني افزود: شايعاتي به گوش مي رسد مبني بر پيدا شدن سيد يماني و سيد خراساني؛ مردم نبايد گول اين شايعات را بخورند ، اين شايعات ريشه در انگليس و آمريكا دارد و فقط مي خواهند ذهن مردم را خراب كنند.

خطيب جمعه گرگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته گرگان با شااره به خطبه 149 نهج البلاغه اذعان كرد:همه ما با اينكه از مرگ فرار مي كنيم اما با مرگ ملاقات مي كنيم ولي كسي از زمان مرگ خويش آگاه نيست.

وي يادآور شد: امام علي(ع) از زمان مرگ خويش آگاه بود و قانون كلي عدم اطلاع از زمان مرگ استثناء بردار است.

آيت الله نورمفيدي در ادامه اين خطبه افزود:خداوند دو لوح محفوظ و لوح محو و اثبات دارد، در لوح محفوظ كه از همه پوشيده است چيزي قابل تغيير نيست اما محتويات لوح محو واثبات تغيير مي كند ، ائمه و انبياء از اين لوح با خبر بودند.

كد خبر: 2194567

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۳:۳۳

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن