تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليل يورو اسپورت از تيم ملي فوتبال ايران به بهانه حضور در جام‌جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تحليل يورو اسپورت از تيم ملي فوتبال ايران به بهانه حضور در جام‌جهاني
سايت يورو اسپورت به تحليل تيم ملي فوتبال ايران پيش از حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل پرداخته است.


به گزارش خبرگزاري فارس، سايت يورو اسپورت در گزارشي به تحليل تيم ملي فوتبال ايران، يكي از 32 تيم حاضر در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل پرداخت و نوشت: 6 ماه از شادي‌هاي خياباني مردم به دليل انتخاب حسن روحاني كه توافق بر سر مسائل هسته‌اي پس از يك دهه مشاجره و سرانجام برداشته شدن برخي تحريم‌ها را به دنبال داشت، گذشته است.

در كشوري كه فوتبال ورزش اول است و جمعيت حاضر در ورزشگاه‌ها در بازي‌هاي ملي از 90 هزار نفر بيشتر مي‌شود، قرعه نسبتا خوبي به تيم ملي اين كشور خورده و هواداران خوش‌بين هستند كه شاگردان كارلوس كي‌روش، سرمربي سابق رئال مادريد مي‌توانند پس از جام‌جهاني 1998 فرانسه اولين پيروزي در رقابت‌هاي جام‌‌جهاني را جشن بگيرند.

ايران در آن زمان با نتيجه دو بريك دشمن سياسي ديرينه خود را شكست داد. دشمني بين دو كشور باقي مانده است زيرا واشنگتن معمار اصلي تحريم‌ها عليه ايران است كه اقتصاد ايران را دچار مشكل كرده است اما برخي هواداران ايراني اميدوارند تيم ملي كشورشان در برزيل بتواند با عملكردي خوب چهره بين‌المللي از ايران بر جاي گذارد.

هومن افاضلي، دستيار سرمربي تيم ملي ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 مي‌گويد: فوتبال جايگاه منحصر به فردي در جامعه دارد. مرم معتقدند با انتخابات و راهيابي ايران به جام‌جهاني همه‌چيز بهتر خواهد شد. اين احساس خوبي براي مردم بود.

ايران كه در رده 45 فيفا و در رده اول تيم‌هاي آسيايي قرار دارد در قرعه‌كشي رقابت‌هاي جام‌جهاني مقابل آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين قرار خواهد گرفت.

آرژانتين كه ليونل مسي، دارنده چهار توپ طلا را در اختيار دارد، مدعي صدرنشيني در اين گروه است اما ايران بايد محك سختي مقابل نيجريه، تيم سي و ششم رنكينگ فيفا و بوسني و هرزگوين، تيم بيست و يكم اين رده‌بندي بخورد.

افاضلي خاطرنشان كرد: بازي حساس ما ديدار اول مقابل نيجريه است؛ اگر ما عالي بازي كنيم، اعتماد به نفس خواهيم داشت اما اگر شكست بخوريم، كارمان بسيار سخت مي‌شود.

وي از روي تجربه‌اش در ناكامي ايران در رقابت‌هاي 2006 آلمان اين حرف را مي‌زند. تيمي مملو از بازيكنان ليگ‌هاي اروپايي مقابل مكزيك و پرتغال شكست خورد و به تساوي يك بر يك مقابل آنگولا دست يافت. اين تيم در جام‌جهاني 1978 و 1998 نيز در مرحله گروهي حذف شد.

افاضلي گفت: در دو جام‌جهاني قبلي به خوبي براي استفاده از اين فرصت آماده نشده‌ بوديم. اكنون سازماندهي عالي داريم به خصوص در خط دفاعي. اين واقعا به ما در برزيل كمك خواهد كرد زيرا ما تيم مدعي نيستيم.

اغلب هواداران موافق هستند كه ايران نمي‌تواند به دور دوم برسد اما اميدوارند كه عملكرد خوبي، به خصوص مقابل نيجريه در كوريتيبا داشته باشد كه مثل تهران حدود يك كيلومتر بالاتر از سطح دريا است.

ايران در سه ديدار آخر خود در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني به پيروزي رسيد و راهي برزيل شد؛ از جمله پيروزي يك بر صفر مقابل كره‌جنوبي و در حالي كه اكنون هواداران به دليل پيروزي‌هاي اخير به تيمشان افتخار مي‌كنند، سال گذشته شرايط به گونه‌اي متفاوت بود.

كي‌روش در سال 2011 پس از حضور ناموفق در تيم ملي پرتغال پس از اينكه نتوانستند در سه ديدار از چهار مسابقه خود در جام‌جهاني 2010 گلزني كنند، به تهران آمد.

ايران در دور چهارم رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني آسيا، از پنج مسابقه اول خود 7 امتياز به دست آورد و دو گل در اين مسير به ثمر رساند. اين روند شامل شكست يك بر صفر مقابل لبنان بود.

گزارش‌ها در ايران مدعي شدند كه كي‌روش در آستانه استعفا دادن قرار دارد. او مشكلاتي با همتايانش در باشگاه‌هاي ايران داشت و از سوي هواداران و رسانه‌ها به دليل اهمين ندادن به ليگ داخلي و گذراندن زمان زيادي در خارج از ايران زخم زبان‌هاي زيادي شنيد اما تصميم كي‌روش براي جست‌و‌جوي بازيكنان ايراني پراكنده در سراسر دنيا مورد حمايت قرار گرفت و رضا قوچان‌نژاد از تيم استاندارد ليژ بلژيك در 5 مسابقه سه گل زد تا به راهيابي تيم ملي كشورش به جام‌جهاني كمك كند.

بازيكن 26 ساله در مشهد، دومين شهر ايران به دنيا آمد اما پس از آن به همراه خانواده‌اش به هلند سفر كرد و در رده‌هاي سني مختلف براي نارنجي‌پوشان بازي كرد.

اشكان دژاگه، هافبك تيم ملي فوتبال ايران كه 27 سال سن دارد، دو بار در اولين حضورش براي تيم ملي ايران مقابل قطر گلزني كرد. وي پيش از در تيم نوجوانان آلمان به ميدان رفته است.

افاضلي ادامه داد: رسانه‌ها و مربيان در ايران خوشحال نبودند اما هواداران كسي را مي‌خواستند كه براي اين كشور و پرچم آن بجنگد و شما مي‌توانيد اين را در بازيكناني مثل دژاگه و قوچان‌نژاد ببينيد.

اين دو بازيكن به علاوه آندرانيك تيموريان و كاپيتان جواد نكونام، نامزد جايزه سال بهترين بازيكن آسيا، بازيكنان كليدي ايران در برزيل خواهند بود. ايران تاريخچه‌اي طولاني در فوتبال دارد.

افاضلي اضافه كرد: فوتبال بخشي از فرهنگ است و براي ايرانيان خارج از ايران، فوتبال پيشنهادي براي بازگشتن به ريشه‌هايشان است. مردم مي‌توانند در جايي كه زمينه‌هاي فرهنگي يا ايده‌هاي سياسي مشترك داشته باشند، مي‌توانند با يكديگر متحد شوند.

با وجود اينكه كشتي و وزنه‌برداري ايران از سال 2000 تاكنون 8 مدال طلاي المپيك را درو كرده‌اند، فوتبال ورزش اول ايران به حساب مي‌آيد.

اين كشور سه قهرماني در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در سال‌هاي 1968 تا 1976 را در كارنامه دارد.

همه چيز در فوتبال اين كشور پس از ايجاد يك ليگ ملي جديد در سال 1989و كسب مكام سوم در رقابت‌هاي قهرماني آسيا 1996 بهتر شد و ايران توانست در سال 1998 پس از 20 سال به جام‌جهاني برگردد.

انتهاي پيام/ي

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن