تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799203992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانك معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري:دو معاونت رياست جمهوري به لادن مي روند/بازگشت 16 ميليارد تومان از دانشگاه ايرانيان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بانك معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري:دو معاونت رياست جمهوري به لادن مي روند/بازگشت 16 ميليارد تومان از دانشگاه ايرانيان
معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين كه ساختمان لادن پس از چهار ماه به رياست جمهوري تحويل داده شد، گفت: دو معاونت علمي و فناوري و امور زنان رياست جمهوري به احتمال زياد به اين ساختمان منتقل مي شوند.
سرويس سياسي بازتاب آنلاين :معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين كه ساختمان لادن پس از چهار ماه به رياست جمهوري تحويل داده شد، گفت: دو معاونت علمي و فناوري و امور زنان رياست جمهوري به احتمال زياد به اين ساختمان منتقل مي شوند.

«مرتضي بانك» در حاشيه ديدار با مديرعامل ايرنا و بازديد از اين رسانه در گفت و گوي اختصاصي با بيان اين كه ساختمان لادن در حال حاضر در اختيار رياست جمهوري است، افزود: مقدمات اوليه فراهم شده و در اين زمينه در آينده نزديك تصميم گيري مي شود.

وي ادامه داد: فرآيند بازپس گيري اين ساختمان طبيعي نبود و متاسفانه با مقاومت هايي كه از سوي دانشگاه ايرانيان روبرو شد، تحويل اين ساختمان چهار ماه طول كشيد.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري خاطرنشان كرد: با هماهنگي هاي وزيران دادگستري و صنعت و معدن و تجارت، وزارت دادگستري به يكي از ساختمان هاي وزارت صنايع واقع در خيابان وليعصر (ع) منتقل مي شود و دو معاونت رياست جمهوري به ساختمان لادن مي روند.

** بازگشت16 ميليارد تومان دانشگاه ايرانيان به حساب رياست جمهوري

بانك با يادآوري برداشت 16 ميليارد تومان در زمان دولت گذشته براي دانشگاه ايرانيان، گفت: با اقداماتي كه انجام شد، حدود يك ماه پيش، اين رقم به حساب رياست جمهوري بازگشت.

وي، دليل تاخير در برگشت اين مبلغ را مسدود شدن حساب بيان كرد و افزود: بعد از آن كه افشاء شد مبلغ 16 ميليارد تومان خارج از سيستم برداشت شده است، مراجع نظارتي نسبت به مسدود كردن اين حساب اقدام كردند.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري ادامه داد: به دليل مسايل قانوني، دادستاني ديوان محاسبات و دادستاني كل اين حساب را مسدود كرده بودند.

بانك خاطرنشان كرد: بعد از هماهنگي با دادستاني و ديوان محاسبات حدود يك ماه گذشته اين مبلغ وصول و وارد حساب رياست جمهوري شد.

**بيش از 9 ميليارد تومان به خانه ايرانيان داده شده است

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين كه هر مبلغي كه مربوط به مردم است، دولت خود را مسوول براي اعاده آن مي داند، از اين نوع ريخت و پاش ها به شكل ديگري هم وجود داشته است، اظهار داشت: حدود 9 ميليارد و 400 ميليون تومان در سه مرحله و در مدت سه سال به يك تشكل خصوصي به نام خانه ايرانيان پرداخت شده است.

بانك افزود: خانه ايرانيان يك تشكل خصوصي است كه تعدادي از مسولان قبلي عضو آن هستند و اين مبلغ هم به صورت كمك به اين تشكل داده شده است.

وي تصريح كرد: فعلا با اقداماتي كه انجام شده، اين مبلغ در حساب خانه ايرانيان بلوكه شده است و پيگير بازگرداندن آن هستيم و در مسير انجام مراحل قانوني است.

** دولت به دنبال شفاف سازي است نه سياه نمايي

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري درباره دعوت «احمدي نژاد» براي مناظره با رييس جمهوري، گفت: آقاي احمدي نژاد در مراسم تنفيذ رياست دولت يازدهم، 21 سوال را خودش مطرح كرد و خودش هم به صورت يك طرفه به آن پاسخ داد.

بانك با يادآوري اين كه در آن مراسم هيچ كسي نگفت كه اين آمارها درست است يا خير و هيچ كسي هم آقاي احمدي نژاد را به مناظره دعوت نكرد، افزود: اين بار دكتر روحاني تنها به دو يا سه سوال آقاي احمدي نژاد در گزارش 100روزه پاسخ داد و احتمال زياد دارد بقيه سوال ها در آينده پاسخ داده شود.

** مناظره موضوعي براي انحراف افكار عمومي بود

بانك با تاكيد بر اين كه طرح مناظره، موضوعي براي انحراف افكار عمومي بوده است، تصريح كرد: واقعيت كشور روشن است و هدف دولت نه تنها سياه نمايي نيست بلكه با تدبير، ايجاد نشاط و اميد در جامعه دولت به دنبال آن است كه كشور ساخته شود و به پيشرفت برسد.

وي همچنين گفت: دولت به دنبال توسعه همراه با تدبير و نه عجله و سازندگي همراه با محاسبه واقع بينانه و ماندگار است.

**دولت به دنبال كاري است كه انجامش پيروزي باشد نه اعلامش

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري تاكيد كرد: تلاش دولت بر آن است كه كاري نكند كه صرفا اعلام آن يك پيروزي باشد بلكه انجامش پيروزي باشد.

بانك خاطرنشان كرد: دولت يازدهم معتقد است آنچه را انجام مي دهد، مردم از آن مطلع باشند و در كنار آن، نقد سازنده را مي پذيرد و اصلاح مي كند.

**روحاني با برنامه مشخص به سفرهاي داخلي مي رود

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين كه دولت يازدهم رويكرد متفاوتي در سفرهاي داخلي دارد، گفت: دكتر روحاني با برنامه مشخص به سفرهاي داخلي مي رود.

بانك افزود: مهم ترين كانال ارتباطي با مردم و دريافت ديدگاه ها و نظراتشان انجام سفرهاي داخلي است كه توسط رييس دولت انجام مي شود.

وي ادامه داد: دولت هاي قبلي باشيوه هاي خودشان اين سفر را انجام دادند و دولت نهم و دهم با رويكرد عوام گرايانه اين سفرها را ترتيب داد.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري به 211 هزار ميليارد تومان تعهدات مالي دولت دهم اشاره كرد و يادآور شد: در اين سفرها حدود 76 هزار طرح، پروژه و مصوبات داشته است كه اگر 110 سفر را حساب كنند در هر سفري حدود 800 طرح تصويب شده است.

بانك با بيان اين كه اين مصوبات با برنامه هاي توسعه بلند مدت تطبيق نداشته است، اظهارداشت: در دولت قبلي حدود 67 هزار ميليارد تومان از 211 هزار ميليارد تومان (تعهد داده شده) محقق شده است يعني حدود 32 درصد و 140 هزار ميليارد تومان از اين تعهدات باقي مانده و به دولت يازدهم منتقل شده است.

وي اضافه كرد: اگر به همين ترتيب گذشته، دولت بخواهد ادامه دهد، حدود 14 سال ديگر لازم است تا اين تعهدات انجام شود و اين درحالي است كه دولت قبلي بالاترين درآمد را در طول سال هاي گذشته داشته است و در حال حاضر اين درآمد موجود نيست.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري، تاكيد كرد فقط 32 درصد از اعتبار اين پروژه هاي مصوب تامين شده است و اين به معناي اجراي آنها نيست.

بانك با بيان اين كه در سفرهاي دولت نهم و دهم حدود 105 هزار ميليارد تومان هم ارائه تسهيلات تعهد شده است، تصريح كرد: از اين ميزان هم حدود 32هزار ميليارد تومان يعني حدود 30 درصد محقق شده است و حدود 70 درصد تسهيلات بانكي پرداخت نشده است.

وي يادآور شد: در هيچ دوره اي و در هيچ دولتي چنين وضعيتي را نداشته ايم، اين پروژه ها معلوم نيست، كه در سطح رياست جمهوري نياز به تصويب داشته باشد.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري، خاطرنشان كرد: ما به دنبال بررسي و كارشناسي اين پروژه ها هستيم تا منطبق با نياز واقعي، سياست هاي كلان و برگرفته از دانش مديريت در سرفصل هاي مختلف مصوبات اجرا شود.

بانك با تاكيد بر اين كه در اقدامات بعدي اين مصوبات بايد با توجه به امكانات كشور انجام شود، گفت: در سال جاري حدود 13 هزار ميليارد تومان اعتبارات تملك دارايي و سرمايه اي براي كل بودجه كشور قابل احصا است اين در حالي است كه در بودجه 92 ابتدا حدود 50 هزار ميليارد تومان در اعتبار عمراني پيش بيني شده بود در حالي كه اين رقم وجود خارجي نداشته و تنها 13 هزار ميليارد تومان آن قابل تخصيص است.

وي با بيان اين كه چگونگي تطبيق اين تعهدات با بودجه و امكانات موجود كار بسيار مهمي است، افزود: اين سفرها به اين دليل انجام شد تا بتواند بين استان هاي محروم و استان هاي برخوردار نوعي تعادل ايجاد كند اما در عمل مي بينيم به هيچ وجه اين هدف برآورده نشده است.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري تاكيد كرد: در ساختار برنامه ريزي كشور بايد بررسي كرد كه اين پروژه ها با برنامه هاي توسعه اي، اسناد بالادستي و قانون برنامه پنجم توسعه و با هدف محروميت زدايي و تناسب آن با اعتباراتي كه امكان وصول آن وجود دارد، چگونه مي تواند هماهنگ شود و بر اين اساس اقدامات بعدي انجام پذيرد.

بانك خاطرنشان كرد: اين به آن معنا نيست كه سفرهاي رييس جمهوري تا حصول اين بررسي ها متوقف بماند بلكه به طور موازي انجام و سفرها در آينده آغاز مي شود.

وي با بيان اين كه دكتر روحاني به دنبال اين است كه با برنامه سفرهاي داخلي را انجام دهد، اظهار داشت: بايد به دنبال آن بود كه با توجه به طرح هاي بلند مدت كشور و قوانين بالادستي، جزييات نياز استان ها با توجه به امكانات كشور تهيه و در مورد طرح هاي سال گذشته تصميم گيري شود.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري اضافه كرد: البته رييس جمهوري در سفرهاي خود چند طرح اصلي و مهمي كه مورد توجه است و نيازهاي استان ها را تامين مي كند، پيش بيني خواهد كرد چرا كه اين پروژه ها براي توسعه اين مناطق و رفاه مردم آن موثر هستند و در چارچوب برنامه هاي اساسي كشور پيش بيني خواهد شد.

بانك تصريح كرد: اين طرح ها به صورت پروژه هاي شاخص هماهنگ شده با برنامه ها است و با هماهنگي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري و بخش هماهنگي سفرهاي استاني در آينده نزديك اجرا مي شود.

** نهاد رياست جمهوري بايد مرجع فرهيختگان، اساتيد و افراد موثر در كشور باشد

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري درباره اقدامات اين نهاد گفت: نهاد رياست جمهوري مجموعه اي براي پشتيباني از فعاليت هاي رياست جمهوري است.

بانك با تاكيد بر اين كه وظايف نهاد رياست جمهوري فراي از وظايف دستگاه ها است، افزود: نهاد و مجموعه رياست جمهوري بايد خود را آماده كنند تا برنامه ها و سياست هاي رييس جمهوري را پشتيباني كند.

وي با تاكيد بر اين كه گام اول درك و شناسايي برنامه ها و اهداف رياست جمهوري از سوي اين نهاد است، ادامه داد: گام دوم آمادگي و تحرك اين نهاد براي هماهنگي سريع با برنامه ها است.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري، منسجم بودن اين نهاد را شاخص ديگر فعاليت ها برشمرد و اضافه كرد: مجموعه نهاد رياست جمهوري بايد به يك شكل واحد و در يك راستا حركت كند.

بانك بر ايجاد نهادي چابك، كارآمد و تكيه بر نيروهاي متخصص در نهاد رياست جمهوري تاكيد كرد و اظهار داشت: براي ايجاد چنين مجموعه، ساختار و تشكيلات متناسب، ضروري است اين نهاد به روز باشد و بتواند به سرعت در برابر نيازها عكس العمل نشان دهد.

** 54 درصد نيروهاي رياست جمهوري با مدرك پايين تر از كارشناسي هستند

وي با يادآوري اين كه در حال حاضر دستگاه رياست جمهوري از حجم بسيار گسترده اي از نيروي انساني برخوردار است، گفت: 54 درصد از اين تعداد كه رقم بالايي است داراي مدرك پايين تر كارشناسي هستند.

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري با تاكيد بر اين كه بايد وضعيت نيروي انساني را با نيازها و برنامه ها متناسب كرد، ادامه داد: بايد ساختار مجموعه رياست جمهوري را به سمت يك ساختار كارآمد و چابك سوق داد.

بانك تصريح كرد: بايد بخش هاي موازي در اين نهاد حذف شود و مجموعه هايي كه داراي وظايف يكساني هستند در جاي اصلي خود قرار گيرند.

وي با بيان اين كه به دنبال احصا وظايف و شرايط احراز هر شغل هستيم، گفت: بايد شرايط احراز و ارتقا براي هر پستي مشخص شود تا از اين آشفتگي در تامين نيروي انساني خارج شويم.

** در دولت هاي مختلف، لايه هاي مختلف كارمندي در رياست جمهوري ايجاد شده است

معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري يادآور شد: در دولت هاي مختلف لايه هاي مختلف كارمندي به وجود آمده است كه بايد با برنامه هايي از اين وضعيت خارج شود تا براي هر پستي شرايط احراز داشته باشد.

بانك با بيان اين كه هر فرد بايد بر اين اساس به كار گرفته شود، ادامه داد: كاركنان نهاد رياست جمهوري بايد براساس شرايط ارتقاي شغلي و تحت برنامه هاي مشخصي رشد يابند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد بيش و بهتر از گذشته از برنامه هاي رياست جمهوري پشتيباني كنيم، گفت: نهاد رياست جمهوري بايد محل مراجعه فرهيختگان، افراد شاخص، اساتيد و افراد موثر در كشور باشد تا بتواند فكر و برنامه منظمي را به مجموعه نهاد تزريق كند.

نظر شما:
------------

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن