تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803693096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس:اپراتور با منسوخ شدن وايمكس از بين نمي‌رود/پوشش ضعف در برخي مناطق به دليل كمبود آنتن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس:اپراتور با منسوخ شدن وايمكس از بين نمي‌رود/پوشش ضعف در برخي مناطق به دليل كمبود آنتن
مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس گفت: فناوري وايمكس در دنيا رو به منسوخ شدن است و حداكثر تا 5 سال آينده بتوان تجهيزات مورد نياز را خريداري كرد. اما با منسوخ شدن فناوري نمي‌توان اپراتور را منحل كرد؛ بايد به نسل‌ بالاتر ارتقا يافت.


ناصر حسين اصفهاني امروز در يك نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: اپراتور سراسري وايمكس در سال 87 پروانه فعاليت خود را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت كرد و در سال 89 بهره‌برداري تجاري از شبكه آغاز شد.

*وايمكس مبين‌نت 520 هزار مشترك دارد

وي گفت: هم‌اكنون اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت 520 هزار مشترك و هزار سايت روشن در 22 شهر كشور دارد. اين اپراتور در تمام 30 استان و برخي جزاير پوشش دارد.

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت گفت: 54 درصد مشتركان اين اپراتور بين 20 تا 30 سال و 37 درصد بيش از 40 سال سن دارند.

وي ادامه داد: خدمات مبين‌نت در دو گروه اينترنت خانگي و خدمات سازماني (فروش پهناي باند) ارائه مي‌شود.

اصفهاني ادامه داد: از سال گذشته سرويس وايفاي مبين‌نت راه‌اندازي تجاري شده و ارائه جديدتر اين سرويس در دستوركار امسال قرار دارد.

*ضعف پوشش مبين‌نت در مناطقي از غرب، جنوب تهران، شمال و بخشي از شرق تهران

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت در پاسخ به سؤالي در خصوص ضعف پوشش شبكه اين اپراتور در برخي نقاط تهران گفت: در تهران سه فاز توسعه تعريف شده بود، بخش عمده فازهاي توسعه محقق شده و 15 الي 20 درصد از برنامه توسعه محقق نشده است. در مناطق غرب و جنوب تهران پوشش ضعيف شده و در منطقه شمال و بخشي از شرق شبكه دچار ازدحام (تراكم مشترك) است.

وي گفت: اين امر به دليل عدم همكاري مناسب مراجع صدور مجوز نصب آنتن است. بايد از اول آبان تاكنون 60 سايت در تهران اضافه مي‌كرديم اما به دليل خودداري شركت ارتباطات مشترك شهر، عملاً از آبان توسعه شبكه در تهران متوقف شده است. اين در حالي است كه مبين نت نسبت به ساير اپراتورها،‌ تعداد سايت‌هاي كمتري دارد.

*توسعه شبكه از آبان متوقف شده؛ مجوز نصب آنتن نمي‌دهند

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت در پاسخ به اين سؤال كه مگر سايت‌هاي مبين‌نت با سايت‌هاي اپراتور همراه اول مشترك نيست، گفت: بيش از 50 درصد سايت‌هاي وايمكس مبين‌نت با همراه اول share(مشترك) است، اما اگر حتي مبين‌نت با همراه اول براي استفاده مشترك از سايت‌هاي همراه اول به توافق برسد، اما باز هم بايد از شركت ارتباط مشترك شهر، مجوز بگيرد.

وي توضيح داد: از ابتداي فعاليت، سياست مبين‌نت بر اين بود كه نخست تعداد سايت‌هاي كمتري نصب كنيم و رويكرد بيشتر بر استفاده مشترك از سايت‌ها باشد و دوم اينكه در مكان‌هاي عمومي سايت نصب كنيم تا كمتر مزاحم اماكن شخصي باشيم. براي مثال اكنون بيشتر سايت‌هاي وايمكس مبين‌نت در مناطق عمومي از قبيل بالاي ساختمان شهرداري‌ها، آتش‌نشاني‌ها و مراكز مخابراتي است.

اصفهاني توضيح داد: اخيراً ظرفيت‌هاي انتقال شهري در شبكه وايمكس مبين‌نت افزايش يافته به گونه‌اي كه يكي از پرظرفيت‌ترين شبكه انتقال شهري را دراختيار دارد، اما به دليل عدم نصب آنتن‌هاي جديد عملاً نمي‌تواند مشترك بيشتري بگيرد و ترافيك را از مشترك جمع كند، از اين رو سرمايه‌گذاري بزرگ اخير انجام شده عملاً منفعل مانده است و سايت‌هاي جديد خريداري شده امكان نصب ندارد.

*وايمكس رو منسوخ شدن است‌ ؛ تا 5 سال ديگر مي‌توانيم تجهيزات وايمكس را تهيه كنيم

اصفهاني در پاسخ به سؤالي در اين خصوص كه با توجه به اينكه تكنولوژي وايمكس در دنيا رو به منسوخ شدن است، پس از منسوخ شدن اين تكنولوژي، مبين‌نت چه خواهد كرد؟ گفت: ما معتقديم مقوله وايمكس با كاري كه مبين‌نت انجام مي‌دهد متفاوت است. ما خود را ارائه‌دهنده باند وسيع مي‌دانيم كه وايمكس يكي از روش‌هاي باند وسيع است.

وي توضيح داد: مشخص است كه وايمكس در رقابت با تكنولوژي‌هاي آينده از قبيل 3G (نسل سوم موبايل) و LTE (نسل چهارم)، آينده روشني نخواهد داشت و در آينده با منسوخ شدن كامل تكنولوژي وايمكس، تهيه تجهيزات آن امكان‌پذير نخواهد بود.

وي گفت: به اين خاطر به طور جدي با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي صحبت كرده‌ايم و آنها به طور ضمني موافقت‌هايي را براي ارتقاء تكنولوژي به نسل بالاتر اعلام كرده‌اند، اما هنوز مجوز رسمي و نهايي صادر نشده است.

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت گفت: قرار نيست با رفتن تكنولوژي اپراتور از بين برود بلكه مي‌توان تكنولوژي قديمي وايمكس را با تكنولوژي‌هاي جديد 3G و LTE جايگزين كرد.

اصفهاني تأكيد كرد: آگاه هستيم كه در 4 يا 5 سال آينده از نظر تكنولوژي وايمكس مي‌توانيم جلو برويم؛ اما واقعاً فكر مي‌كنيم كه بايد پيش از اينكه تكنولوژي منسوخ شود، بتوانيم تكنولوژي جديد را وارد كنيم، همچنان كه بخش مهمي از تجهيزات ما هم اكنون قابليت ارتقاء به LTE را دارند.

*اعتراض به تمديد 4 ساله تعرفه‌هاي وايمكس؛ وايمكس شبيه ADSL تعرفه‌گذاري شده است

اصفهاني در پاسخ به سؤالي در خصوص تمديد تعرفه‌هاي وايمكس براي چهارمين سال متوالي و نظر شركت‌هاي وايمكس در خصوص اين تمديد گفت: تعرفه‌هاي فعلي وايمكس در انتهاي سال 90 منقضي شده است اما با تصويب كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، از آن زمان تاكنون بدون تغيير، تمديد شده‌اند.

وي گفت: در اين زمينه طي صحبت‌هاي متعددي با رگولاتوري درخواست كرده‌ايم كه تعرفه‌ها با توجه به تغيير شرايط اقتصادي كشور بازنگري شود، زيرا معتقديم اين تعرفه‌ها داراي دو اشكال هستند؛ نخست اينكه تغييرات اخير اقتصادي كشور در مصوبه 4 سال پيش لحاظ نشده و دوم اينكه در مصوبه قبلي، به فناوري وايمكس با ديد ADSL نگاه شده در حالي كه وايمكس بيشتر شبيه به موبايل است.

*مشترك VOIP نداريم

اصفهاني در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اينكه در پروانه اپراتوري وايمكس، امكان مكالمه اينترنتي (VOIP) ديده شده، آيا مبين‌نت هم‌اكنون سرويس VOIP هم ارائه مي‌كند گفت: طبق پروانه ‌VOIP يكي از خدمات اپراتور وايمكس است. اما اكنون مشترك VOIP نداريم، اصولاً نيز اپراتورهاي پهناي باند علاقه به ارائه سرويس VOIP ندارند.

وي توضيح داد: اگرچه در زمينه ايجاد سرويس VOIP ميلياردها تومان سرمايه‌گذاري كرده‌ايم، اما از لحاظ فني و اقتصادي تصميم به ارائه اين سرويس نداشتيم. زيرا برقراري ارتباط VOIP نياز به سايت‌هاي متعدد دارد كه ممكن است به دليل كمبود سايت در برخي مناطق كيفيت مكالمات مشتريان را راضي نكند و روي سرويس مبين‌نت تأثير منفي رواني بگذارد. همچنين ممكن است سرويس VOIP با قيمت‌هاي فعلي براي اپراتور به صرفه نباشد.

* دعوت يك اپراتور وايمكس از مشتركان اپراتور رقيب براي پذيرش مودم‌هايشان

اصفهاني همچنين در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص اينكه چرا اپراتور‌هاي وايمكس قبول نمي‌كنند كه يك مشترك وايمكس كه از آنها خريده، مودم خريداري شده را در شبكه اپراتورهاي ديگر استفاده كند؟ گفت: براساس آنچه در پروانه قيد شده، اپراتورهاي وايمكس ملزم هستند كه اگر مشتركي درخواست داشت كه با مودم شخصي به شبكه وارد شود و از نظر فني مودم مشكلي با شبكه نداشت، اپراتور بايد مشترك را بپذيرد.

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت توضيح داد: اما در عمل تقاضا براي ورود به شبكه با مودم اپراتورهاي ديگر آنقدر نيست كه به عنوان مسأله‌اي مطرح شود.

وي گفت: البته اخيراً در تبليغات اپراتور ديگري ديده شده كه به مشتركان اعلام مي‌كند مي‌توانند با مودمي كه از اپراتور ديگري خريده‌اند به اپراتور جديد منتقل شوند. از نظر تجاري مشكلي با اين موضوع نداريم اما معتقديم جذب مشترك اپراتور ديگر با اين روش غيراخلاقي است و ما در اين كار پيشقدم نمي‌شويم.

*تخلف جديد؛ ارائه اينترنت واي‌فاي به اسم اينترنت وايمكس

اصفهاني همچنين از سرويس‌دهي برخي شركت‌ها با ظاهر و نام وايمكس و در عمل ارائه واي‌فاي خبر داد و گفت: هم‌اكنون 20 هزار مشترك در تهران به اسم وايمكس سرويس واي‌فاي مي‌گيرند و اين تخلف است.

مديرعامل اپراتور سراسري وايمكس مبين‌نت توضيح داد: همچنان كه هم‌اكنون دو اپراتور وايمكس كه هم‌زمان با ما از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پروانه وايمكس اخذ كرده‌اند، سرويسي ارائه نمي‌كنند.

انتهاي پيام/آ

چهارشنبه 27 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن