تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804828628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش: بسياري از افراد در حوزه تكليف‌شناسي دچار كج فهمي شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش: بسياري از افراد در حوزه تكليف‌شناسي دچار كج فهمي شده‌اند
در تعاليم اسلام، دشمن‌شناسي و تهديد‌شناسي از تكاليف مهم مومنان است چراكه در طول تاريخ هر جا صداي حق بلند شده گروه ظالمان در مقابل حق صف كشي كرده‌اند. رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش: بسياري از افراد در حوزه تكليف‌شناسي دچار كج فهمي شده‌اند
رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش با بيان اينكه بسياري از افراد در حوزه تكليف‌شناسي دچار كج فهمي، بد فهمي و يا حتي كم فهمي هستند و اين يك آفت است گفت: تكليف انسان تنها به جا آوردن نماز و روزه نيست بلكه شناخت همه مسئوليت‌هاي فردي و جمعي، اقتصادي و سياسي است.
به گزارش ايلنا به نقل از سپاه نيوز؛ حجت الاسلام و المسلمين محمد علي انصاري، رئيس اداره عقيدتي - سياسي پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران در جمع كاركنان معاونت روابط عمومي سپاه با بيان اينكه ماه صفر در فرهنگ شيعي يادآور صبر و استقامت و پيام رساني نهضتي است كه تاريخ بشر را تغيير داد، گفت: خداوند دو گوهر گران بهاي قرآن كريم و اهل بيت عصمت و طهارت را به عنوان چراغ هدايت به انسان ارائه كرده كه بايد هر كس به اندازه ظرفيت خود از اين دو گوهر بهره جويد.

وي با بيان اينكه يكي از دلايل غلبه و چيرگي انسان بر محيط اطراف خود نيل به معرفت و علم است، افزود: امام كاظم (ع) علم را واجد ۴ مرحله مي‌داند كه نخستين مرحله آن خدا‌شناسي معرفي مي‌كند.

رئيس اداره عقيدتي- سياسي پدافند هوايي ارتش، ادامه داد: بسياري از مشكلات بشر در واقع از اين مسئله نشات گرفته كه انسان صاحب و خداي خود را فراموش كرده و نسبت به آن علم ندارد.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري خاطر نشان كرد: مرتبه دوم علم و معرفت اين است كه بدانيم خداي كريم با اين قدرت چه انساني و با چه ظرفيت‌هاي را ساخته است.

وي با بيان اينكه گاهي افراد به خدا‌شناسي نائل مي‌شوند ولي در مرتبه دوم علم كه همانا خود‌شناسي است باز مي‌مانند، گفت: پس از خدا‌شناسي و خود‌شناسي نوبت تكليف‌شناسي و مسئوليت‌شناسي است.

رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش با بيان اينكه بسياري از افراد در حوزه تكليف‌شناسي دچار كج فهمي، بد فهمي و يا حتي كم فهمي هستند و اين يك آفت است گفت: تكليف انسان تنها به جا آوردن نماز و روزه نيست بلكه شناخت همه مسئوليت‌هاي فردي و جمعي، اقتصادي و سياسي است.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري با تاكيد بر اينكه مرتبه چهارم علم، دشمن‌شناسي، تهديد‌شناسي و خطر‌شناسي است، يادآور شد: در تعاليم اسلام، دشمن‌شناسي و تهديد‌شناسي از تكاليف مهم مومنان است چراكه در طول تاريخ هر جا صداي حق بلند شده گروه ظالمان در مقابل حق صف كشي كرده‌اند.

وي با بيان اينكه تهديدات ضد نظام ارزشي اسلامي جدي است، افزود: در طول تاريخ اسلام تنها در سه برهه نظام سياسي اسلامي شكل گرفت، نخستين بار در دوره پيامبر اكرم (ص)، مرتبه دوم در پنج سال آخر حضرت علي (ع) و سومين بار در زمان پيروزي انقلاب اسلامي بود چرا كه همه ائمه خواستار پي ريزي نظام اسلامي بودند ولي فرصت لازم اين كار را نيافتند.

وي تصريح كرد: اتاق‌هاي فكر دشمن هر روز با برنامه ريزي جديد در صدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند و در اين بين مجاهدان راه خدا بايد بدانند كه رمز پيروزي تبعيت محض از سلسله مراتب ولايت است.

رئيس اداره عقيدتي – سياسي پدافند هوايي ارتش، خاطر نشان كرد: در قرآن كريم مجاهدان راه خدا به عدم عقب نشيني از جبهه نبرد، مبارزه براي خدا، صبر و استقامت در راه حق و عدم تنازع با يكديگر توصيه شده‌اند و تا وقتي به اين دستورات عمل كنند هيچ‌گاه شكست نخواهند خورد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن