تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819463397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي نمايش «عطش خورشيد» در گرگان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اجراي نمايش «عطش خورشيد» در گرگان
گرگان ـ خبرنگار اطلاعات: امسال براي دومين سال پياپي نمايش «عطش خورشيد» به مدت 10 شب در تالار فخرالدين اسعد گرگاني گرگان روي صحنه رفت.
احسان عباسي، سرپرست گروه تئاتر عطش خورشيد با اعلام مطلب بالا افزود: توليد اين نمايش با شعار ترويج فرهنگ «شهادت و شهادت‌طلبي» پارسال با همكاري 40 نفر از هنرمندان جوان و پيشكسوت استان گلستان كليد خورد و در همان سال توانست در جشنواره سراسري تئاتر آيات قرآني، جايزه كارگرداني، موسيقي و طراحي لباس را از آن خود كند.
وي با اشاره به وجه تمايز اين نمايش با ديگر نمايش‌هاي مذهبي از جمله تعزيه افزود: «عطش خورشيد» روايتي است سمبليك از تولد امام حسين(ع) تا شهادت ايشان و واقعه عاشورا، آنچه «عطش خورشيد» را از ديگر نمايش‌هاي مذهبي متمايز مي‌كند، بهره‌گيري از حركات موزون به همراه موسيقي با استفاده از اشعار تعزيه است.
عباسي در ادامه گفت: تنها مشكل گروه نمايش ما در اين 2سال عدم تخصيص بودجه از منابع دولتي بوده است. در اين خصوص با وجود پيگيري‌هاي فراوان از رئيس وقت مركز هنرهاي نمايشي كشور و انجمن هنرهاي نمايشي كشور، فقط 2ميليون تومان اعتبار به نمايش ما تخصيص داده شد در حالي كه اين رقم در برابر هزينه‌هاي بالاي كار مبلغي ناچيز بوده و تمام هزينه‌ها به صورت شخصي تامين شده است.
وي در پايان يادآور شد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته، توافق‌هايي با مسئولان فرهنگسراي بهمن در تهران و همچنين تالار فرشچيان اصفهان براي اجراي اين نمايش در اين دو شهر بزرگ كشورمان صورت گرفته است كه اميدواريم به زودي بتوانيم به نتيجه برسيم.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن