تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802982687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگوي ايران با محمدرضا مظلومي رئيس فدراسيون نابينايان و كم‌بينايان نابينايان افتخارآفرين در انتظار حمايت وزارت ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گفت‌وگوي ايران با محمدرضا مظلومي رئيس فدراسيون نابينايان و كم‌بينايان نابينايان افتخارآفرين در انتظار حمايت وزارت ورزش
كوروس سليماني

نابينايان ثابت‌ كرده‌اند كه اگر اراده كنند مي‌توانند پابه‌پاي آنهايي كه از نعمت بينايي بهره‌مند هستند افتخارآفرين باشند و اين مسأله را در عرصه‌هاي مختلف از جمله ورزش اثبات كرده‌اند و آخرين نمونه آن كسب مدال‌هاي رنگارنگ در مسابقات ماه‌هاي اخير است.
محمدرضا مظلومي،‌ رئيس فدراسيون نابينايان كه خود عضوي از جامعه نابينايان است با تقدير از عملكرد ورزشكاران نابينا در مسابقات بين‌المللي گفت: در بعد مسابقات خارجي و برون مرزي سه اعزام به ميادين بين‌المللي داشتيم، تيم فوتبال 5 نفره ما در مسابقات بين‌المللي تايلند در بين 7 تيم بدون شكست قهرمان شد،‌در مسابقات پاراآسيايي جوانان در مالزي تيم گلبال آقايان طلا و بانوان مدال برنز گرفتند، تنها جودوكار ما مدال برنز گرفت،‌ چهار دو‌و ميداني كار ما موفق به كسب 2 طلا و 2 نقره شدند و 3 شناگر داشتيم كه يك طلا،‌ يك نقره و يك برنز به دست آوردند و در كل تمامي نفرات اعزامي توانستند مدال كسب كنند. در مسابقات آسيا-اقيانوسيه نيز با برگزاري 7 مرحله اردو براي تيم‌هاي گلبال آقايان و بانوان و مهيا كردن شرايط لازم در حد امكان،‌ توانستيم در بخش آقايان با اقتدار تمام قهرمان شويم و تيم بانوان نيز كه 3 سال قبل در مسابقات سال 89 گوانگجو در مقابل ژاپن و چين ضربه‌ فني شده بود و بعد از آن در هيچ مسابقه‌اي شركت نكرده بود،‌ در اين مسابقات با اختلاف يك گل يا در وقت اضافه به اين تيم‌ها باخت،‌ اما در پايان توانست با شكست استراليا سهميه مسابقات جهاني را به دست آورد.
وي در ادامه افزود: در بعد داخلي مسابقات گلبال پيشكسوتان را بعد از 4 سال تعطيلي دوباره راه‌اندازي كرديم، مسابقات جودو،‌ شنا و همچنين شطرنج آقايان را برگزار و بزودي مسابقات شنا و شطرنج بانوان و مسابقات گلبال آقايان و بانوان و همچنين پاورليفتينگ را برگزار خواهيم كرد.
كمبود امكانات مانعي براي توسعه
بي‌ترديد يكي از مشكلات ورزش كشور كمبود بودجه و نبود امكانات است كه ورزش نابينايان نيز از اين امر مستثني نيست، مظلومي با تأييد اين مسأله گفت: «من 7 ماه است كه سرپرست فدراسيون نابينايان هستم و زماني كه فدراسيون را تحويل گرفتم بالاي 400 ميليون تومان بدهكاري داشت و در صندوق فدراسيون هم هيچ پولي وجود نداشت. از طرف ديگر ما هيچ‌گونه زيرساختي كه بتوانيم برنامه‌هايمان را به نحو احسن اجرا كنيم، نداريم، حتي در زمينه ملزومات رشته‌هاي ورزشي هم با مشكل روبه‌رو هستيم. چندين سال است كه هيچ وسيله‌اي خريداري نشده، به طور مثال توپ‌هاي گلبال و فوتبال كه توپ‌هايي تخصصي هستند وارد نشده است، دوچرخه دو نفره مخصوص نابينايان و لوازم پاورليفتينگ نيز همين طور. اما ما تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا از طريق قانون، شهرداري‌ها و ارگان‌هاي مختلف امكاناتي را مهيا كنيم.
27 آذر، انتخابات رئيس فدراسيون
مظلومي با اشاره به انتخابات رئيس فدراسيون نابينايان كه 27 آذر ماه برگزار خواهد شد گفت: «همه شرايط براي برگزاري يك انتخابات سالم مهيا است و من اعتقاد دارم كساني كه در اين انتخابات شركت مي‌‌كنند، همگي انسان‌هايي با درايت و فهم بالا هستند و مطمئناً اعضاي مجمع با توجه به عملكرد، تجربه و كارهايي كه انجام شده بهترين گزينه را انتخاب خواهند كرد و اميدوارم هر كسي كه انتخاب مي‌شود بتواند به توسعه ورزش نابينايان كمك كرده تا در نهايت همه چيز به نفع ورزش نابينايان تمام شود.
لزوم توجه ويژه مسئولان
رئيس فدراسيون نابينايان در پاسخ به اين سؤال كه چه درخواست و انتظاري از مسئولان كشور و وزارت ورزش داريد گفت: «به مسئولان كشور و وزارت ورزش مي‌خواهم بگويم، ما در اين جامعه زندگي مي‌كنيم و حق داريم از تمامي امكاناتي كه ديگران استفاده مي‌كنند ما نيز استفاده كنيم، ما به دليل نوع معلوليت‌ و مشكلات‌مان از خيلي از امكانات نمي‌توانيم استفاده كنيم، از ‌اين رو مي‌بايست در بعضي جاهاي ديگر از ما بيشتر حمايت كنند از جمله ورزش. ما قشر خاص جامعه هستيم، قشر خاص امكانات، نگاه، بودجه و توجه خاص را مي‌طلبد.
راهيابي گلبال به جام جهاني
در اين گفت‌وگو بهزاد جهانگيري ملي‌پوش با سابقه تيم گلبال نابينايان نيز حضور داشت كه با اين تيم قهرمان مسابقات آسيايي پكن شد. وي درباره اين مسابقات گفت: اين بازي‌ها در سطح بسيار بالايي برگزار شد، به طوري كه چهار سال پيش در شرايطي در مسابقات آسيايي مالزي قهرمان شديم كه چين قهرمان پارالمپيك جهان در آن مسابقات حضور نداشت اما اين بار تيم چين را كه ميزبان مسابقات هم بود 2 بار،‌ يك بار در مرحله گروهي و يك بار در نيمه‌نهايي شكست داديم و در نهايت در فينال مسابقات با غلبه بر ژاپن با ضربه فني قهرمان و به عنوان تيم اول توانستيم سهميه مسابقات جام جهاني را كه اوايل تيرماه سال آينده در فنلاند برگزار مي‌شود به دست آوريم.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن