تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمالاً در پنج منطقه در سوريه، از سلاح شيميايي استفاده شده است/ سلاح شيميايي عليه سربازان ارتش سوريه نيز استفاده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: احتمالاً در پنج منطقه در سوريه، از سلاح شيميايي استفاده شده است/ سلاح شيميايي عليه سربازان ارتش سوريه نيز استفاده شده است
بازرسان سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه، با انتشار گزارشي اعلام كرده‌اند كه در جنگ سوريه، احتمالاً دست‌كم در پنج منطقه، از سلاح شيميايي استفاده شده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، در گزارش بازرسان سازمان ملل آمده است كه در حمله شيميايي ۲۱ اوت، برابر با ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۲، در نزديكي دمشق از گاز سارين استفاده شده، اما هنوز مشخص نيست كه كدام يك از طرفين درگير از سلاح هاي مرگبار شيميايي استفاده كرده است.

در اين گزارش، احتمال استفاده از سلاح شيميايي در منطقه «خان عسل»، «جُبار»، «سَراقِب» ومنطقه كردنشين «اشرفيه» در حومه دمشق نيز مطرح شده‌است.

بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد از بررسي اين گزارش در شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل طي روزهاي آينده خبر داده است.

روند از بين بردن سلاح هاي شيميايي سوريه كه از حدود سه ماه پيش آغاز شده، قرار است تا نيمه سال ۲۰۱۴ به پايان برسد.

در گزارش ۸۲ صفحه‌اي سازمان ملل كه ۲۱ آذر ماه منتشر شد، آمده است «ماموران ملل متحد به اين نتيجه رسيده‌اند كه جنگ‌افزارهاي شيميايي در بحران داخلي سوريه استفاده شده است».

بازرسان سازمان ملل تحت مديريت پرفسور آكه سلستورم سوئدي به تحقيقات مشغول بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در گزارش مقدماتي گروه بازرسان در ماه ميلادي سپتامبر شواهدي «روشن و قانع‌كننده» در مورد استفاده از گاز سارين كه به كشتار صدها نفر در منطقه‌اي در حومه دمشق انجاميد، منتشر شد. منطقه‌اي كه كنترل آن در دست شورشيان بود.

بازرسان در گزارش قبلي خود تاييد كرده بودند كه حمله روز سي‌ام مرداد ماه گذشته در سوريه، شيميايي بوده و با استفاده از گاز سارين و موشك زمين به زمين صورت گرفته است.

گزارش تازه ملل متحد نشان مي‌دهد كه سلاح شيميايي عليه سربازان ارتش سوريه نيز استفاده شده است.

گزارش ملل متحد با وجود آنكه احتمال استفاده از اين جنگ‌افزار را در بخش‌هايي كه در كنترل شورشيان بوده و يا عليه سربازان ارتش آن كشور، مطرح مي‌كند، اما نمي‌گويد كه دولت يا شورشيان از سلاح‌ها استفاده كرده‌اند.

بازرسان مي‌گويند نمي‌توانند استفاده از از اين سلاح‌ها را در بهاريه و شيخ مقصود تائيد كنند. اما شواهدي كه احتمال استفاده از اين سلاح‌ها را تائيد مي‌كند در مناطق خان عسل، اشرفيه، جوبر، غوطه و سراقب يافت شده است.

تيم بازرسان سازمان ملل در مرداد ماه به سوريه رفته‌ بود تا تحقيقات خود را در مورد كاربرد احتمالي سلاح‌هاي شيميايي در آن كشور آغاز كند.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن