تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل حقوق شهروندي به نيروي انتظامي ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دستورالعمل حقوق شهروندي به نيروي انتظامي ابلاغ شد


به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايرنا، سردار تقي مهري افزود: در اين دستور العمل، حقوق همه افراد اعم از شاكي يا متهم براساس قانون بايد تحقق يابد.

وي ادامه داد: هر گونه برخورد، جلب و احضار متهم بايد برابر با قانون انجام شده و به مراجع قضايي تحويل شود.

مهري با اشاره به اجراي طرح «مكنا» (مديريت كيفيت در نيروي انتظامي) در راستاي استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان نيروي انتظامي گفت: اين طرح نيز در راستاي تحقق حقوق شهروندي اجرا مي‌شود؛ به اين منظور براي تعالي رفتار، دوره‌هاي آموزشي ويژه كاركنان برگزار مي‌شود تا از اين طريق حقوق شهروندي مردم، ارباب رجوع و حتي متهمان رعايت شود.

رييس پليس پيشگيري نيروي انتظامي ادامه داد: شعار امسال نيروي انتظامي، «اقتدار پليس در سايه مردمداري، قانون مداري و روزآمدي» است و اين شعار به عنوان نقشه راه پليس بايد در تمام حوزه‌ها مورد توجه قرار گيرد.

مهري در مورد استانداردسازي رفتار كاركنان گفت: استانداردسازي رفتار كاركنان با مراجعه كنندگان به اين منظور است كه نحوه برخورد با مته‌مان و افرادي كه دستگير شده‌اند براساس قانون انجام شود.

وي افزود: در طرح مكنا رعايت حقوق شهروندي متهمان مورد توجه است بگونه‌اي كه مسايل زيستي متهمان تحت نظرگاه‌ها (مكاني است كه افراد ساعاتي را در كلانتري يا پاسگاه‌ها براي تعيين تكليف وضعيت اتهامي خود سپري مي‌كنند) مورد توجه قرار مي‌گيرد.

به گفته مهري، بر اين اساس هر غذايي كه يك افسر و درجه دار در كلانتري يا پاسگاه مصرف مي‌كند، متهم نيز‌‌ همان غذا را مصرف خواهد كرد.

رييس پليس پيشگيري ناجا گفت: در برخي كلانتري‌ها، به متهمان لباس يك بار مصرف داده مي‌شود و آن‌ها مورد معاينه پزشكي قرار مي‌گيرند تا در صورت ابتلا به يك بيماري خاص، آن را به سايرين انتقال ندهند.

سردار مهري ادامه داد: پيش بيني شده كه در تحت نظرگاه‌ها، وسايل مناسب خواب براي افراد در نظر گرفته شود، حتي در مواردي از وسايل خواب يك بار مصرف استفاده شود.

وي افزود: كنترل در اين مراكز ويژه است، بگونه‌اي كه براي جلوگيري از احتمال خودكشي افراد، از پتوهاي نخي براي متهمان استفاده نمي‌شود.

سردار مهري تاكيد كرد: يكي از مسايل مورد تاكيد فرمانده نيروي انتظامي، رعايت حقوق شهروندي در تحت نظرگاه‌هاي كلانتري و پاسگاه‌ها است كه به اين منظور طرح مكنا در كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي كشور اجرا مي‌شود.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن