تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820247438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرف‌هاي برخي مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي زياده‌گويي است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حرف‌هاي برخي مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي زياده‌گويي است


رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: حرف‌هايي كه بعضي مسوولان آمريكايي راجع به مسائل هسته‌اي مي‌زنند، زياده سخن گويي است، ما يك توافقي در ژنو كرديم، آنها اگر جرات دارند زير اين توافق بزنند تا ببيند ما چه مي‌كنيم، بالاخره شما يك حرفي زديد و تعهداتي داديد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني در اجلاس دبيران استانها و شهرستانهاي حزب موتلفه كه صبح امروز در موسسه فرهنگي اين حزب برگزار شد حزب موتلفه را يك حزب مستقل و پايدار ناميد و گفت: موتلفه اسلامي در فراز و فرودهاي سياسي منهج مشخصي را براي خودش ترسيم كرده و حركتش ريشه اي است.

وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم جبيب الله عسگراولادي ادامه داد: آقاي عسگري اولادي از سياستمداران برجسته كشور بود كه به اين سادگي بعيد است خلا وجود ايشان پر شود چرا كه وي بيش از نيم قرن در ساحت سياست نقش موثر داشت و به اين جهت بر همه ما واجب است كه نسبت به اين سياستمدار برجسته قدرشناس باشيم و راه او را بهتر بشناسيم.

رييس قوه مقننه با بيان اينكه عسگراولادي در عرصه سياست رفتار حكيمانه و سنجيده اي داشت گفت: عسگراولادي رفتارش طوفانزا نبود سياستمداري ريشه دار بود كه سلوكش با سياستمداران بادكنكي تفاوت داشت.

وي تصريح كرد: سياستمدار بادكنكي تا فضا را طوفاني نكند نمي تواند خودش را نشان دهد. اما سياستمدار ريشه دار فضا را آرام مي كند.

لاريجاني با بيان اينكه سياستمدار بادكنكي زماني كه غبارها از بين رفت خود نيز از بين مي رود گفت: سياستمدار بادكنكي تنها در شرايطي كه فضا غبارآلود باشد مي تواند عرض اندام كند و مانند بادكنكي است كه در صورتي كه باد بيايد به هوا مي رود. اما سياستمدار ريشه اي رفتارش حكمت آميز است.

وي افزود: البته گاهي اوقات سياستمداران ريشه اي نيز تحت تاثير فضاي سياستمداران بادكنكي قرار مي گيرند و وقتي فضا غبارآلود شد تحت تاثير شرايط قرار مي گيرند.

رييس مجلس با بيان اينكه عسگراولادي در ادوار مختلف پس از انقلاب رفتار مشفقانه و دردمندانه داشته است گفت: در سال‌هاي اخير هم ما سلوك ايشان را ديديم و اين نشان مي‌دهد سياستمدار ريشه دار نگاهش از جنس ديگري است و ايشان هميشه شرايط را تغيير مي داد و حامل شرايط نبود.

وي در ادامه مقايسه رفتار عسگراولادي با سياستمداران بادكنكي گفت: خيلي افراد با جو زندگي مي كنند و كاري به حق و حقيقت آن ندارند و آرمان‌ها را توجيه مي‌كنند اما مرحوم عسگراولادي شرايط را تغيير مي داد.

وي با بيان اينكه سياستمداري كه نتواند شرايط را تغيير دهد سياستمدار نيست و تابع است گفت: خيلي از سياستمداران شرايط تغيير را ندارند. مرحوم عسگراولادي واقع گرايي را به سمت مرحله متعالي تر مي كشاند و در طول انقلاب تحت شرايط فشار قرار نگرفت و همواره تلاش مي كرد شرايط را عوض كند.

لاريجاني با بيان اينكه افرادي مانند عسگراولادي از نفت براي كشور پرارزش تر هستند گفت: اگر يك سياستمداري سرمايه كشور باشد كشور را بدون نفت هم اداره مي كند و ايشان رجل سياسي بود كه كاملا مسلكش هدفدار و گام‌هايش راسخ بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وصيت عسگراولادي ادامه داد: انسان مسلكي اول رابطه اش را با خدا تنظيم مي كند و مرحوم عسگراولادي نيز چنين انساني بود وصيت نامه عسگراولادي كم تاثير نگذاشته است و ما افتخار مي كنيم كه چنين شخصيتهايي در نظام جمهوري اسلامي داشته ايم.

وي با بيان اينكه عسگراولادي هيچ گاه براي گرفتن پستي تلاش نكرده است گفت: او همواره دردمندانه حرف مي‌زد و هدفدار بود.

لاريجاني در توصيه به حزب موتلفه گفت: من درخواست مي كنم كه مكاتبات آقاي عسگراولادي كه نشاندهنده اصالت ديني اين شخص بزرگوار است را گردآوري كنيد.

رئيس مجلس افزود: مكاتبات ايشان بسيار اخلاق مدار است چه در 2 خرداد و چه مكاتبات اخيرش. وي در اظهار نظر كردن شجاع بود و هرگز براي اينكه ديگران برايش فرياد بزنند حرف نمي زد.

لاريجاني ادامه داد: عسگراولادي گاهي احساس مي كرد بايد خودش را هزينه كند و هيچ هراسي از اين موضوع نداشت و مكاتبات ايشان بايد مدون شود چرا كه يك عمر تجربه در كار ايشان نهفته است.

وي همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به شرايط امروز ايران گفت: در شرايط بين المللي گاهي دنبال اين هستند كه برخي از نكات مثبت كشور را ناديده بگيرند.

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در اين 34 سال ملت ايران را سرافراز كرده است گفت: در عمر پر بركت انقلاب اسلامي يك ظرفيت بزرگ ايجاد شده كه قطعا بدون كاستي نيست اما در مجموع كه نگاه مي كنيد شعاع كشورمان از نظر بين المللي و منطقه‌اي خيلي رو به جلو رفته است.

لاريجاني تصريح كرد: ما در گذشته و قبل از انقلاب كشور مطرحي نبوديم و به جز چند شهر آباد و چند دانشگاه بسيار محدود و يك نظام ديكتاتوري چيز ديگري نداشتيم اما در اين سالها شرايط بسيار تغيير كرده است و ايران از نظر ژئوپولتيك بسيار موقعيت برجسته اي يافته است.

وي با بيان اينكه اگر بعضي از پيوندهاي مردمي در ايران نبود نمي توانستيم به چنين ظرفيتهايي دست يابيم گفت: اين پيوندهاي مردمي نشانه ريشه دار بودن حكومت نظام جمهوري اسلامي است.

رئيس مجلس با اشاره به پيشرفتهاي علمي ايران در سال‌هاي اخير گفت: در زمينه دفاعي و هوا و فضا نيز ايران رشد زيادي داشته است و در اين نبايد هيچ ترديدي داشته باشيم. چرا كه كشورهاي اطراف ما نيز همين مقدار پيشرفتي كشور ايران داشته است نداشته‌اند و اين مشخص مي كند در اين چند سال هدايت درستي صورت گرفته است.

لاريجاني تاكيد كرد: غالب مسائل استراتژيك كه توان كشور را ما را بالا برده است با هدايت رهبر معظم انقلاب بوده است و اين از نعمتهايي است كه ساختار حكومت جمهوري اسلامي دارد.

وي پيشرفتهاي دفاعي را يكي ديگر از آوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران نام برد و گفت: لزومي ندارد كه پيشرفتهاي نظامي ما به خاطر نگراني ديگران پوشيده شود و ما براي رفع نگراني ديگران آورده‌هاي خود را كم ببينيم.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه ايران قدرت موشكي منطقه است گفت: همه اين را مي‌دانند و ما خود بايد به آن اذعان داشته باشيم و اين موضوعي نيست كه قابل كتمان باشد هر كشوري كه مي خواهد استقلال خود را حفظ كند بايد توان بازدارندگي داشته باشد. البته ما سلاحهاي هسته‌اي را بازدارنده نمي‌دانيم اما بالا بودن توان دفاعي را مشروع مي‌دانيم.

لاريجاني تاكيد كرد: ايران توانسته روي پاي خود بايستد و نيروي دفاعي ورزيده‌اي دارد كه اين توان دفاعي با مانور ورزيده نشده است بلكه ما جنگ كرده‌ايم.

وي در توصيه به دولت گفت: دولت جديد بايد از اين ظرفيت‌ها صيانت كند و با بهره گيري از اين ظرفيت‌هاي اقتصاد كشور رو به جلو ببرد.

لاريجاني با بيان اينكه نيروهاي دفاعي ما يك نيروي دفاعي ورزيده است، گفت: كشورهاي عربي در زمان جنگ عراق با ايران خيلي فضاحت كردند و 100 ميليارد دلار به عراق كمك كردند و تنها دو يا چند كشور از عراق حمايت نمي‌كردند بايد بدانيم ايران در اين شرايط دفاع كرد بنابر اين ما نيروي كارآزموده‌اي داريم، هم از نظر امكانات و هم از نظر نيروي شخصي.

رئيس مجلس ادامه داد: از نظر توانمندي اقتصادي نيز بايد بدانيم كارهاي زيربنايي خوبي در كشور ما انجام شده البته در چند سال گذشته اشتباهي مرتكب شديم و به نظرم فرمان اقتصاد درست عمل كرد ولي ايران بالقوه داراي استعداد خوبي است، اگر دولت جديد به اين ظرفيت‌ها توجه كند، خيلي مي‌تواند ظرفيت اقتصاد كشور را پيش ببرد بايد بدانيم پايه‌هاي خوبي گذاشته شده است.

وي با اشاره به ظرفيت ايران در مسائل منطقه‌اي تصريح كرد: ما اين موضوع را نمي‌توانيم پنهان كنيم، الهام بخشي انقلاب اسلامي در منطقه تاثير گذاشته و ما به آن افتخار مي‌كنيم، ما از اينكه حزب‌الله لبنان يك نيروي مقاومي است كه توانست كمر رژيم صهيونيستي را بشكند؛ خوشحاليم و به آن افتخار مي‌كنيم و حتما به حزب‌الله كمك مي‌كنيم چون يك ظرفيت منطقه‌اي است.

لاريجاني ادامه داد: حزب‌الله براي اسلام و همه كشورهاي عربي منطقه آبرو ايجاد كرد، 60 سال رژيم صهيونيستي بر سر اين كشورها زد اما آنها نتوانستند كاري انجام دهند ولي يك گروه مجاهد توانست كمر اسرائيل را بشكند.

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه جنگ 33 روزه بسيار پندآموز است يادآور شد: نبايد اين موضوع را دست كم گرفت، آن عربده كشي‌هاي سياسي كه آن زمان انجام مي‌شد، و به لبنان حمله كردند، با اين تصور بود كه فكر مي‌كردند كار را به اتمام رساندند ولي بعد از 3 هفته خودشان در جنگ 33 روزه به التماس افتادند كه آتش بس شود؛‌ يكي از رهبران اروپايي آن زمان در سفري كه بنده به كشورهاي اروپايي داشتم مي‌گفت اين اولمرت، يك جنازه سياسي است.

وي بيان داشت: فلسطيني‌ها با كمك جمهوري اسلامي ايران توانستند در جنگ 22 روزه مقاومت كنند و شكست ديگري را بر رژيم صهيونيستي وارد كنند.

لاريجاني در ادامه با اشاره به جنگ سوريه گفت: در جريان همين جنگ ماجراجويانه سوريه، يكي از وزراي خارجه كشورهاي منطقه همان اوايل به ايران آمده بود و ما به او توضيح داديم كه سوريه مثل كشورهاي ديگر نيست و يك كشور پيشرو در مقاومت است. اما او گفت دو هفته ديگر كار اين كشور تمام مي‌شود ولي هم اكنون سه سال از آن زمان گذشته بنابراين اين افراد با چه رويي مي‌خواهند بگويند ما سياستمداريم؟! آنها شرايط را نشناختند مي‌خواستند اين سد را از جلوي پاي رژيم صهيونيستي بردارند اما نتوانستند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: آمريكا با اين اقدام دچار مشكلاتي شد اما جمهوري اسلامي ايران در آن زمان يك حركت متين و داراي استراتژي روشني داشت، ما از مردم مظلوم دفاع كرديم و اين يك آورده‌اي براي صحنه بين‌المللي داشت، وقتي آمريكا عراق را اشغال كرد، ما مخالفت كرديم و جمهوري اسلامي ايران در آن شرايط ايستادگي كرد و اگر ما ايستادگي نمي كرديم، نه تنها به خودمان لطمه مي‌خورد بلكه كل صحنه دچار ديكتاتوري بين‌المللي مي شد و آمريكايي‌ها تصور مي‌كردند كار تمام شده است.

وي با بيان اينكه در ماجراي جنگ آمريكا با عراق، ايران سايه يك ديكتاتوري بين‌المللي و شرش را از سر همه بشريت كم كرد گفت: اين خدمت بزرگ جمهوري اسلامي ايران بود و كساني كه بايد بفهمند مي‌فهمند. به گفته وي، غربي‌ها متوجه شرايط شده‌اند و مي‌دانند بدون جمهوري اسلامي ايران نمي‌توانند در منطقه كاري انجام دهند و كار را خراب مي‌كنند، بنابراين ما چنين ظرفيتي داريم و بايد افراد عاقل در سياست آنها را مدنظر قرار دهند و اشكالات آنها را برطرف كنند.

رئيس مجلس با بيان اينكه بخش مهمي از مشكلات ما مربوط به اقتصاد است،گفت: من در حكمت جمهوري اسلامي ايران در شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي ترديد ندارم كه راه درست همين است، حرف‌هايي كه بعضي مسوولان آمريكايي راجع به مسائل هسته‌اي مي‌زنند، زياده سخن گويي است، ما يك توافقي در ژنو كرديم، آنها اگر جرات دارند زير اين توافق بزنند تا ببيند ما چه مي‌كنيم، بالاخره شما يك حرفي زديد و تعهداتي داديد.

لاريجاني افزود:‌ اين مسئله انشاءالله حل مي‌شود و اين طور نيست كه تصور كنند مي‌توانند ايران را فريب دهند،‌كاملا زير ذره‌بين ايران هستند و در مرحله بعدي بايد درست عمل كنند.

وي با اشاره به گزارش وزير اقتصاد به هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: در آن گزارش آمده است تقريبا مجموع بدهي‌هاي دولت بالغ بر 150 تا 160 هزار ميليارد است بايد پرسيد اين آيا اين بدهي‌ها مربوط به تحريم‌هاست؟ اينكه 400 هزار ميليارد تومان پروژه عمراني كلنگ بزنيد و 10 هزار ميليارد تومان بودجه داشته باشيم، اين عاقلانه است؟ اين پروژه‌هاي عمراني اگر بخواهد به اتمام برسد، 60 تا 70 سال طول مي‌كشد. چه كسي گفت كلنگ بزنيد؟ آدم بايد لقمه را به اندازه دهنش بردارد.

رييس قوه مقننه همچنين با اشاره به اجراي نادرست قانون هدفمند سازي يارانه‌ها،‌گفت: آيا قانون گفته بود كه اينگونه عمل كنند كه به توليد كشور لطمه بخورد؟ درست عمل نكردند و توليد كشور لطمه خورد. بسياري از صنايع داخلي ما اصلا كاري به خارج ندارند، اگر تسهيلات به آنها داده شود، كارشان راه مي‌افتد اين موارد چه ارتباطي به تحريم‌ها دارد.

لاريجاني تصريح كرد: اولين مسئله‌اي كه يك بيمار مي‌تواند با استفاده از آن خودش را علاج كند،‌اين است كه بپذيرد بيمار است. بنابراين ما هم بايد درد خودمان را در كشور درست تشخيص دهيم و مشكلات را بپذيريم تا بتوانيم آنها را حل كنيم.

رئيس مجلس اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي را يكي از راههاي نجات اقتصاد دانست و گفت: اين اصل آيا آن طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اجرا شد؟ آيا گفته شده بود از دولت بگيريم و به دستگاه‌هاي ديگر دولتي بدهيم؟ سه نيروگاه را از وزارت نيرو گرفتند و به وزارت دفاع دادند آيا اين اجراي اصل 44 است؟ اين بخش‌هاي اقتصادي را هم به جاهاي شبه دولتي دادند، آيا مقصود اين بود؟

وي با اشاره به سهام عدالت گفت: مثلا مردمي كه برگه سهام عدالت دارند احساس مالكيت مي‌كنند؟ از اين برگه پول بيرون مي‌آيد؟ آيا اين مردم نقشي در اداره آن كارخانه دارند؟ چه زماني بنا بود كه اين كشور اين گونه اداره شود؟ سياست‌هاي اصل 44 كه رهبر انقلاب دادند، يك هدف بزرگ داشت يعني به دنبال مردمي شدن پايه‌هاي اقتصاد كشور بود آيا واقعا الان مردمي شده است؟ اتفاقا راه نجات كشور هم همين بود كه مقام معظم رهبري فرمودند، بايد اين موارد اصلاح شوند، درد را بايد شناخت و درست عمل كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت جديد گفته است كه مي خواهد طبق قانون عمل كند، خاطرنشان كرد: ما دولت را در اين راه كمك مي كنيم و اگر بد عمل كند نيز آن را نقد خواهيم كرد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن