تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820610200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدي بر فيلم بهترين سال‌هاي زندگي ما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نقدي بر فيلم "بهترين سال‌هاي زندگي ما"
اين فيلم داستان پرفراز و نشيب خانوادگي سه نظامي كه بعد از پايان جنگ جهاني دوم به خانه و زندگي غيرنظامي برگشته‌اند.


به گزارش حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، اين داستان پرفراز و نشيب خانوادگي درباره سه نظامي كه بعد از پايان جنگ جهاني دوم به خانه و زندگي غيرنظامي برگشته‌اند، امروزه حدودا به دست فراموشي سپرده شده.
در زمان خودش نيز منتقدان معروفي چون مني فاربر و رابرت ورشو، با ديده تحقير به آن نگريستند و ديدگاه فيلم را چپ يا زيادي ليبرال تلقي و از آن انتقاد كردند.

از طرف ديگر، كارگردان فيلم، ويليام وايلر و نويسنده داستان فيلم هم امروزه ديگر مد نيستند. با وجود همه اين‌ها، بهترين سال‌هاي زندگي ما، از پر احساس‌ترين فيلم‌هايي است كه درباره بازگشت سربازها از جبهه ساخته شده. ضمن آن كه مهر واقعي زمانه‌اش پايش خورده و به فيلمبرداري عمق ميدان‌دار گرگ تولند يكي از نفس‌گيرترين كارهاي اين فيلمبردار بزرگ است.

نكته‌اي كه درباره اين فيلم هاليوودي نامتعارف به ذهن مي‌رسد، اشاره‌اش به "اختلاف طبقاتي" شخصيت‌هاي اصلي و تاثيري است كه اين موضوع بر زندگي و سرنوشت فردريك برخاسته از طبقه مرفه، راسل طبقه متوسط و آندروز طبقه كارگري گذاشته است. اگرچه مثلا، ملاقات اين سه در يك كافه مي‌تواند تمهيدي رومانسك تلقي شود ولي كنار هم جنگيدن‌شان در جبهه كاملا باورپذير است.

انتخاب هارولد راسل (بازيگري غير حرفه‌اي، كه دست‌اش را هم واقعا در جنگ از دست داده بود) براي ايفاي يكي از نقش‌هاي اصلي، البته محدوديت‌هايي براي فيلم به وجود آورده. اما واقعي و ملموس بودن شخصيت‌اش، از قضا، جنبه‌اي مستند به كار داده و به يكي كارت‌هاي برنده فيلم تبديل شده است.

صحنه‌هايي كه او و نامزد سينمايي‌اش را در حال تقلا براي وفق دادن خود براي شرايط جديد نشان مي‌دهد، به خاطر صداقت و لطافت‌شان، قلب را به درد مي‌آورد و مشابه‌اش در سينماي آمريكا به ندرت يافت مي‌شود.

منبع: ماهنامه دنياي تصوير

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن