تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820212016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال آزادسازي واردات كالاهاي اولويت ۱۰


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احتمال آزادسازي واردات كالاهاي اولويت ۱۰
وزير صنعت، معدن و تجارت از احتمال لغو ممنوعيت ثبت سفارش كالاهاي اولويت ۱۰ خبر داد.

به گزارش ايسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو درباره برنامه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مبارزه با قاچاق كالا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به اين نتيجه رسيده اند كه با اقدامات مكانيكي نمي توان با قاچاق مبارزه كرد. بايد براي مقابله با قاچاق كالا اقدامات نرم افزاري انجام داد.

او با اشاره به اينكه ايجاد هرگونه ممنوعيت در واردات باعث افزايش قاچاق كالا به كشور مي شود، افزود: حتي زماني يادم مي آيد كه واردات سيگار را ممنوع كردند كه در پي آن قاچاق سيگار به كشور به شدت افزايش يافت كه در اين بين حقوق و تعرفه دولت نيز پايمال شد.

نعمت زاده با اشاره به اينكه وزارت صنعت، معدن و تجارت از لحاظ مقررات صادرات و واردات مي تواند به برنامه هاي مبارزه با قاچاق كالا كمك كند، اظهار كرد: اميدواريم كالاهايي كه ثبت سفارش آن‌ها ممنوع بود با شرايطي آزادسازي شوند. همين الان نيز اين كالاها به كشور قاچاق مي شوند چرا كه در داخل تقاضا براي آنها وجود دارد. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اميدواريم به زودي دولت در زمينه آزادسازي اين دسته از كالاها تصميم گيري كند.

او با اشاره به اينكه رفع موانع توليد اصلي ترين كار وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۰۰ روزه نخست دولت يازدهم بود، گفت: اميدواريم از نيمه دوم سال روند كاهشي در برخي از بخشهاي توليد متوقف شود. ما در اين مدت ۱۰ مصوبه مشكل دار دولت قبل را در هيئت دولت لغو كرديم و ۲۰ مورد از مصوبات مشكل دار مربوط به گذشته نيز در وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع شدند.

وي با اشاره به اينكه وضعيت واردات نهاده هاي دامي و گندم نسبت به گذشته بسيار بهتر شده است، گفت: هم اكنون انبارهاي كالاهاي اساسي مانند روغن، برنج و شكر در وضعيت خوبي قرار دارند و براي تنظيم بازار ميوه شب عيد نيز اقدامات لازم انجام شده است. نعمت زاده با اشاره به اينكه هم اكنون ۲۰ قلم كالا مشمول قيمت گذاري هستند، گفت: سازمان حمايت ۳۵۰۰ بازرس در سراسر كشور دارد كه از طريق آنها قيمت كالاهاي مشمول قيمت گذاري را مورد نظارت قرار مي دهد.

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با انتقاد شديد از طرح هاي شبنم و ايران كد گفت: اين دو طرح موانع زيادي را براي تجارت كشور به وجود آوردند. شبنم اگر واقعا طرح خوبي بود بايد مانع قاچاق مي شد اما در همين مدت اجراي اين طرح قاچاق زياد هم شد. ضمن اينكه طرح شبنم در دسترس همگان قرار گرفت و عملا باعث مشروعيت بخشي به كالاهاي قاچاق شد. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنين ايران كد نيز هيچ سودي جز صرف هزينه و اتلاف وقت براي كشور نداشته است. اين طرح در هيچ كجاي دنيا وجود نداشته و عملا بلااستفاده بوده است.

نعمت زاده همچنين از اجرا نشدن مصوبه گشايش ال سي ۳۰ درصدي توسط برخي بانكها خبر داد و گفت: برخي بانكها مصوبه ال سي ۳۰ درصدي دولت را اجرا كرده اند اما متاسفانه برخي بانكها كه مشكلاتي نيز دارند هنوز اين كار را انجام نداده اند كه ما از آنها مي خواهيم هرچه زودتر مصوبه صريح دولت را در اين زمينه اجرايي كنند.

او همچنين از اصلاح و تغيير تعرفه واردات برخي كالاها در راستاي مديريت واردات كشور خبر داد و با بيان اينكه بورس كالا مي تواند در شرايط خود عامل گراني شود، گفت: در حال رايزني با بورس كالا هستيم تا امكان عرضه مواد اوليه با تناژ كمتر نيز در بورس كالا به وجود بيايد تا توليدكنندگان كوچك مجبور نشوند مواد اوليه موردنياز خود را از واسطه ها و با قيمت بيشتر خريداري كنند.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: به نظر من توليدكننده بايد بتواند علاوه بر بورس كالا مواد اوليه خود را از خارج از بورس نيز تامين كند تا به اين شكل رقابت به وجود آمده و زمينه كاهش قيمت مواد اوليه فراهم شود.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن