تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806649199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش نوبخت به استعفاي نمايندگان/ پول نريخته؛ كيسه بياورند پُركنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: واكنش نوبخت به استعفاي نمايندگان/ پول نريخته؛ كيسه بياورند پُركنند
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نسبت به استعفاي نمايندگان مجلس واكنش نشان داد و آن را عجيب توصيف كرد و گفت: اين طور نيست هرنماينده اي براي حوزه انتخابي خود كيسه اي بياورد و پُركند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد‌باقر نوبخت در يك برنامه تلويزيوني شب آفتابي در مورد استعفاي برخي از نمايندگان مجلس در ارتباط با بودجه سال 93 گفت: به مرزهاي واقعيت نزديكتر شده ايم، ماهيت مجلس اينگونه است كه نمايندگان مردم حق دارند سئوال و استيضاح كنند و در همين راستا نظر متفاوت با دولت را ارائه دهند، البته استعفا دادن عجيب بود، چون خودشان در جريان امور كار قرار دارند، اگر نظر خاصي دارند مي توانند اعمال كنند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به اينكه ما به نمايندگان مردم صادقانه گزارش داديم، خاطرنشان كرد: اينطور نيست كه يك مجموعه از دارايي ريخته شده، اينها نماينده بفرستند كه كيسه را پر كند. اگر ايران آباد نباشد نه خوزستان، لرستان، ايلام و كرمانشاه آباد نمي شود بايد كشور بتواند يك وضعيت مناسب داشته باشد و متناسب با اقتصاد زمينه شكوفايي فراهم مي شود.

وي با بيان اينكه بعد از كنش‌هايي كه از سوي دولت طي 20 روز گذشته در عرصه مختلف سياسي و اجتماعي مورد توجه جامعه بود؛ اصلا كلمه پولتيك نبايد بكار رود، هر چه گفتيم عمل كرديم، تصريح كرد: مي توانستيم بودجه را به گونه اي ديگر تقديم مجلس كنيم؛ كما اينكه برخي از سالها به دنبال سي دي بودجه بودند، ما همان موقع كه رئيس جمهور بودجه را در 14 جلد گزارش مي داد براي همه نمايندگان 5 جلد گزارش مكتوب پيوست‌هاي لايحه را داديم و بودجه شفاف و روشن است.

3 هزار طرح ناتمام

نوبخت در مورد طرحهاي عمراني نيمه تمام در كشور گفت: با صراحت اعلام كرديم كه دولت با 3 هزار طرح ناتمام در كشور مواجه هستيم كه براي اجراي آنها 200 هزار ميليارد تومان منابع مالي نياز دارد، در حال حاضر اين پول را نداريم. از دولت تدبير و اميد انتظار داشته باشيد كه سال آتي براي اجراي طرحها 37 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني تدبير كند.

سخنگوي دولت افزود: در قانون بودجه سال جاري سهم طرح هاي عمراني 56 هزار ميليارد تومان بود در حالي كه به دليل عدم وصول منابع 6 هزار ميليارد تومان و تا پايان سال 11 هزار ميليارد تومان برآورد شده است كه بتوانيم طرحها را انجام دهيم، به همين منظور اين طرحها را به سه گروه تقسيم كرديم.

به گفته وي، دولت تدبير و اميد موفق شد با برخي از كشورها كه حق هسته اي ايران را به رسميت مي شناسند، منابع خارجي را دريافت كند و به غير از 37 هزار ميليارد تومان در لايحه بودجه 35 ميليارد دلار از تسهيلات خارجي استفاده مي كنيم.

روش جديد هدفمندي در سال 93

نوبخت در مورد ادامه اجراي هدفمندي يارانه ها در سال 93 گفت: ميزان درآمد دولت از محل قيمت حامل هاي انرژي در سال آتي كاملا مشخص است و به صورت واضح و شفاف با مجلس و مردم صحبت كرديم، اين در حالي است كه دولت تدبير و اميد اين شيوه هدفمندي يارانه ها را مطلوب نمي داند، البته آن را ادامه خواهيم داد زيرا هدفمندي يارانه يك قانون است و تا زمانيكه يك قانون اصلاح نشود قابليت اجرايي نخواهد داشت.

وي با اعلام اينكه روش جديد هدفمندي يارانه ها در سال 93 به مجلس مي رود، افزود: در سال آتي اجراي روش جديد آثار به مراتب بهتري در زندگي مردم خواهد گذاشت و از اين منابع به نحو شايسته استفاده خواهد شد. اين در حالي است كه رئيس جمهور در نطق بودجه با شفافيت اعلام كرد كه تا زمان بررسي مردم را بلاتكليف نمي گذاريم و هدفمندي يارانه ها به همين وضعيت ادامه خواهد داشت.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها از مجلس مجوز خواهيم گرفت، لايحه هدفمندي يارانه ها را به مجلس ارائه خواهيم داد، جزئيات آن را مورد بررسي قرار مي دهيم و لازم نيست نگراني به مرد از اين بابت وارد شود و مردم بايد به دولت اعتماد كنند.

وي از اختصاص بخشي از منابع عمراني بودجه 93 به دو طرح خوزستان خبرداد و خطاب به نمايندگان اين استان در مجلس گفت: دولت دو طرح بزرگ آبرساني و طرح حاصلخيزي مزارع را از سهم 35 هزار ميليارد تومان اجرا خواهد كرذ كه سهم قابل توجهي است. همچنين خارجي ها براي اجراي چنين پروژه هايي در كشور بازديد به عمل آورده اند و تامين پيش پرداخت منابع مالي آنها انجام شده است.

دولت مداخله‌گر بازار ارز نيست

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه دولت نمي خواهد مداخله گر در بازار ارز باشد و بازار بايد با مكانيزم خود اداره شود، افزود: اگر دولت در بازار ارز مداخله كند، نظام بازار برهم مي ريزد، بنابراين دولت بايد به عنوان ناظر عمل كند و اگر وضعيت بازار ارز باعث ضرر مردم مي شود، به دليل از بين بردن شرايط نابرابر مجاز است كه به بازار ورود پيدا كند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اظهار داشت: بانك مركزي و دولت مي تواند به نوع نمادي عمل كند با اين توضيح قصد نداريم كه نرخ محاسبه شود هم اكنون روزانه بيش از يك ميليون بشكه نفت فروخته مي شود ارز 2447 يا 2500 تومان را مي گيريم و به ريال تبديل مي كنيم و ارز 1226 تومان فقط يك مبناي محاسباتي بوده و بانك مركزي دلار را به ريال تبديل مي كند.

نوبخت تاكيد كرد: وقتي كه مي بينيم با اين رقم مبالغ قابل توجهي از تقاضاي بازار تامين مي شود دولت راهي غير از اين ندارد كه خودش را به عدد نزديك كند با توجه به توانايي بانك مركزي ما حكم ارشاد را داريم نه دستور، سياست ها به گونه اي كه قيمت ها به سمتي حركت كند كه انتظار قيمت كمتري داشته باشيم.

كد خبر: 2194059

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۰:۰۰

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن