تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805324010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرم افزاري هوشمند براي محافظت از چشمان شما


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نرم افزاري هوشمند براي محافظت از چشمان شما
بدون شك امروزه با استفاده بيش از حد كاربران از رايانه ها و قرار گرفتن طولاني مدت آنها در برابر صفحات نمايش منجر به آن شده است كه آسيبهاي جدي به چشمان و قدرت ديد آنها وارد شود. هرچند با پيشرفت تكنولوژي اين موضوع تا حد زيادي حل و رفع شده است، اما هنوز خستگي چشمها نگاه طولاني مدت به نور صفحه نمايش معضلي جدي براي بسياري از كاربران است.
بدون شك امروزه با استفاده بيش از حد كاربران از رايانه ها و قرار گرفتن طولاني مدت آنها در برابر صفحات نمايش منجر به آن شده است كه آسيبهاي جدي به چشمان و قدرت ديد آنها وارد شود. هرچند با پيشرفت تكنولوژي اين موضوع تا حد زيادي حل و رفع شده است، اما هنوز خستگي چشمها نگاه طولاني مدت به نور صفحه نمايش معضلي جدي براي بسياري از كاربران است.

به گزارش «تابناك» خستگي چشمها از خيرگي طولاني مدت به صفحه نمايش رايانه و شايد گوشي موبايل، سرازير شدن اشك و در نهايت ضعف بينايي در طولاني مدت، از جمله خطرات و آسيبهايي است كه به شكل مستقيم و بدون توجه كاربران، در طول روز معطوف به آنها است.

اين در حالي است كه طي سالهاي اخير به خصوص در تكنولوژي هاي ساخت صفحه نمايشهاي جديد، از متدها و روشهاي متفاوتي براي كاهش اين آسيبها بهره گيري شده است، اما همچنان چشم ها از اولين قربانيان نگاههاي خيره و طولاني مدت به صفحه نمايش هستند.

اما در اين ميان، صرف نظر از جنبه هاي سخت افزاري، نرم افزارهايي نيز هستند كه به كاربران كمك ميكنند تا آسيبهاي ناشي از اين امر را تا حد ممكن كاهش دهند. نرم افزار f.lux يكي از اين نرم افزارها است كه به سهولت و با هوشمندي اين كار را صورت ميدهد. در واقع كار اصلي اين نرم افزار اين است كه به شكل خودكار رنگ و شدت نور صفحه نمايش را متناسب با زمان در طول 24 ساعت شبانه روز تنظيم ميكند تا بهترين شدت رنگ و روشنايي را براي جلوگيري از خستگي چشمان شما فراهم كند:

در واقع روش كار f.lux به اين ترتيب است كه شدت نور را در روز بيشتر ميكند تا تقليدي از تابش نور خورشيد باشد و در طول شب با كاستن از شدت نور و گرم كردن رنگها ميزان تشعشع صفحه نمايش را به حداقل ميرساند. اين نرم افزار به خصوص براي كساني كه در طول شب استفاده زيادي از رايانه دارند، مناسب است.

نصب نرم افزار بسيار ساده است حجم آن نيز اندك و بعد از نصب نرم افزار و اجراي آن، به شكل خودكار با تشخيص مكان جغرافيايي شما، و در نظر گرفتن زمان فعلي در 24 ساعت، اقدام به تنظيم خودكار نور و رنگ صفحه نمايش شما ميكند. اما اگر چندان از طرز كار خودكار اين نرم افزار رضايت نداريد، همچنان ميتوانيد با رجوع به تنظيمات آن اقدام به انتخاب بهترين تنظيمات ممكن براي خود كنيد.

با كليك بر روي دكمه «Settings» تنظيمات تقريبا ساده و جمع و جور نرم افزار به نمايش در مي آيد. دو دكمه براي تنظيم شدت نور و رنگ در طول روز و شب، اصلي ترين قسمت تنظيمات است كه به شما اجازه ميدهد تا اين دو مورد را بنا بر خواست و تمايل خود تنظيم كنيد. هر چقدر اين دكمه ها به سمت راست نزديك تر باشند، شدت نور و سردي رنگ بيشتر خواهد بود.

همچنين دكمه اي براي تنظيم مكان جغرافيايي شما در نظر گرفته شده است كه چنانچه f.lux به اشتباه موقعيت شما را تنظيم كرده بود، ميتوانيد براي تغيير آن از اين گزينه استفاده نماييد. اما گزينه Transition Speed همانگونه كه از نام آن بر مي آيد، سرعت تغيير رنگ و نور را تنظيم ميكند:

اما به جز اين تنظيمات، با كليك بر روي دكمه منو، مستقر در گوشه بالا و راست نرم افزار شما را با تنظيماتي اضافي تر مواجه ميسازد. در اين قسمت با گزينه هايي نظير Safe Mode مواجه ميشويد كه در واقع براي اين طراحي شده است كه اگر سيستم شما با برنامه به مشكل برخورد كرد، از آن استفاده شود.

همچنين گزينه Movie Mode كه براي استفاده از نرم افزار حين تماشاي فيلم تعبيه شده، اين امكان را ميدهد كه در نمايش فيلم، جزئياتي نظير رنگ آسمان يا سايه ها به خوبي و بدون تغيير نمايش داده شوند ولي در عين حال، گرمي رنگ صفحه نمايش همچنان حفظ شود. اين گزينه بعد از انتخاب به شكل خودكار تا 2 ساعت و 30 دقيقه فعال خواهد بود.

همچنين كاربر اين امكان را دارد كه برنامه را به شكل موقت براي يك ساعت يا تا طلوع بعدي خورشيد، غير فعال كند. ضمن آنكه از صفحه اصلي نرم افزار نيز كاربر قادر به غير فعال كردن نرم افزار است:

از جمله قابليت هاي اين نرم افزار آن است كه با صفحه نمايشهاي دو يا چند گانه نيز همخواني مناسبي دارد. به گونه اي كه ميتوان همزمان تنظيمات نور و رنگ را براي كليه صفحه نمايشها به شكل يكجا اجرا كرد.

همچنين f.lux نرم افزاري براي نسخه هاي هوشمند موبايل با سيستم عامل iOS نيز ارائه كرده است كه به همين شكل نور صفحه نمايش گوشي هاي هوشمند را نيز تنظيم ميكند. نكته جالب در اينجا آن است كه اين نرم افزار بر روي گوشي هاي Jailbreack شده iOS نيز نصب ميشود و به عبارتي نصب آن از طريق Cydia نيز ممكن است:

تنظيمات نسخه موبايل اين نرم افزار كاملا شبيه به نسخه اصلي آن است. ميتوانيد انواع مختلفي از شدت نور و گرمي رنگ را انتخاب كنيد، يا براي انجام كارهايي كه به رنگ و نور حساس است، نرم افزار را كاملا غير فعال كنيد:

شايد در نگاه اول اي نرم افزار، كار چندان جذاب يا عجيبي صورت نميدهد. اما واقعيت آن است كه بعد از نصب آن و گذشتن مدت زماني از كار با آن متوجه خواهيد شد كه در حال عادي، نور صفحه نمايش شما تا چه حد زياد و غير طبيعي است و در حالي كه به اين نور زياد عادت كرده ايد، متوجه آسيبي كه به چشمهاي شما ميرسد، نميشويد.

كار براي مدت زماني حتي اندك با اين نرم افزار منجر به آن ميشود كه به خوبي با اين شدت نور خطرناك آشنا شويد و در نهايت با عادت كردن به f.lux همه كارها را در اين خصوص و براي مراقبت از چشمان خود به آن واگذار خواهيد كرد.

دانلود نرم افزار با لينك مستقيم

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن