تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819695486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح كلاهبرداري‌هاي رايج اينترنتي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تشريح كلاهبرداري‌هاي رايج اينترنتي
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اردبيل با بيان اينكه كلاهبرداران اينترنتي در كمين خانواده‌ها هستند به تشريح شيوه‌هاي سرقت اينترنتي پرداخت.

به گزارش ايسنا، سرهنگ اكبر اميني با اشاره به ويژگي‌هاي مثبت خريدهاي اينترنتي و صرفه‌جويي در وقت و زمان اظهار كرد: استفاده از اين تكنولوژي عليرغم ويژگي‌هاي مثبت، مخاطراتي نيز براي كاربران و خريداران دارد كه بايد در اين راه هوشيار بود.

وي افزود: بيش از 50 درصد از پرونده‌هاي متشكله در پليس فتا با موضوع برداشت‌هاي غيرمجاز اينترنتي و در حوزه اقتصادي است كه مجرمان اين حوزه، اطلاعات بانكي افراد را هنگام استفاده از دستگاه POS يا خود پرداز، هنگام مراجعه به كافي‌نت‌ها براي انجام خريدهاي اينترنتي و... به عناوين مختلف سرقت كرده و حساب مراجعان را خالي مي‌كنند.

رييس پليس فتاي استان اردبيل با اشاره به ترفند ديگر سارقان و سواستفاده از نام فروشگاه‌هاي اينترنتي گفت: فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نماد اعتباري هستند كه درصفحه اول فروشگاه قابل رويت بوده و با كليك بر روي آن اطلاعات نماد آن از قبيل تاريخ اعتبار فروشگاه، شركت پشتيباني كننده و ... قابل مشاهد است كه بايد قبل از خريد توسط خريدار كنترل و عمليات پرداخت شامل ثبت اطلاعات حساب بانكي و رمز دوم شخصا انجام شود و از قرار دادن كارت بانك و رمز دوم به افراد ديگر پرهيز شود.

وي در مورد سرقت ازطريق ارسال پيامك ادامه داد: شهروندان به پيامك‌هاي مشكوك مبني بر برنده شدن در مسابقات مختلف و با عناوين مختلف پاسخ ندهند و در صورت لزوم، ارائه اطلاعات حساب شماره كارت يا شماره حساب كفايت مي‌كند و خواستن اطلاعات بيشتر از حساب شما،قطعا شروع كلاهبرداري است.

اميني در تشريح جزئيات سرقت با دستگاه‌هاي خودپرداز خاطرنشان كرد: دستگاهي به نام «اسكيمر» توسط كلاهبرداران تهيه شده كه اين دستگاه به اندازه گوشي موبايل بوده و كلاهبرداران از آن براي كپي كردن كارت افراد در مكان‌هاي مختلف از جمله فروشگاه‌ها، نزديك دستگاه‌هاي ATM و... استفاده مي‌كنند و در ادامه حساب بانكي افراد را خالي مي‌كنند.

وي در تشخيص درستي فيشينگ رايانه‌اي بيان كرد: فيشينگ صفحات جعلي از درگاه‌هاي بانكي است كه توسط كلاهبرداران طراحي شده و اطلاعات حساب بانكي افراد را سرقت مي‌كنند كه ميتوانيم با توجه به موارد ذيل صفحات فيشينگ را شناسائي كنيم كه به محض استفاده بايد پروتكل فروشگاه مورد نظر با آدرس آي پي https شروع شود در صفحات فيشينگ چون عكس و كپي هستند پس صفحه كليد مجازي كار نمي‌كند و اگر اطلاعات حساب خود را به صورت غلط وارد كنيم چنانچه پيام «اطلاعات حساب اشتباه است» صادر كند صفحه جعلي نيست در غير اين صورت جعلي است.

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن