تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820041510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس پرس/ افزايش شمار بي خانمان ها و نيازمندان كمك هاي غذايي در شهرهاي بزرگ امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانس پرس/ افزايش شمار بي خانمان ها و نيازمندان كمك هاي غذايي در شهرهاي بزرگ امريكا
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1392/09/21
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن اعلام كرد تحقيقات صورت گرفته از 25 شهر امريكا كه نتايج آن چهارشنبه منتشر شد نشان مي دهد افراد نيازمند به كمك هاي غذايي و همچنين آمار فاقدين مسكن (افراد بدون سرپناه) در اين شهرها هر ساله روبه افزايش است.
تحقيقات كنفرانس شهرداران امريكا نشان مي دهد شهرهاي مزبور كه بسياري از آنها در زمره شهرهاي بسيار بزرگ امريكا محسوب مي شوند و در 18 ايالت اين كشور واقع شده اند، نياز فوري شان به كمك هاي غذايي در مقايسه با همين مقطع سال گذشته، به طور متوسط هفت درصد افزايش يافته است.
اين گزارش همچنين حاكيست ميزان نيازمندي همه اين شهرها به كمك هاي غذايي به جز چهار شهر در مقطع بين سپتامبر 2012 تا اوت 2013 افزايش يافته است.
«تام كاچران» رئيس اين گروه تحقيقاتي مي گويد بدون ترديد اقتصاد كشور در مسير اصلاح قرار گرفته اما كاملا روشن است كه آهنگ ك‍ند روند بهبود اقتصاد، پاسخگويي به نيازهاي روزافزون به گرسنگي و افراد بدون مسكن و سرپناه را با دشواري مواجه كرده و در موارد بسياري غير ممكن مي سازد.
حدود 43 درصد از افراد نيازمند كمك هاي غذايي استخدام هستند، 21 درصد آنان را افراد بزرگسال و 9 درصد را افراد بي خانمان تشكيل مي دهند.
اين تحقيق، علت افزايش ميزان نيازمندي ها را بيكاري، درآمدهاي پايين، فقر و افزايش هزينه هاي تهيه مسكن عنوان كرده است.
هرچند مقدار مواد غذايي توزيع شده يك سال پيش هفت درصد افزايش داشت ، اما بودجه هاي امسال سازمان ها براي خريداري غذا فقط يك درصد افزايش پيدا كرد. در نتيجه جيره هاي غذايي براي هر نفر در مراكز توزيع غذا ، كاهش يافت.
اين گزارش در ادامه مي افزايد شمار خانواده ها و فاقدين مسكن و سرپناه در شهرهاي يادشده از جمله شيكاگو ، دالاس، لس آنجلس و واشنگتن به طور ميانگين چهار درصد افزايش يافته است.
تعداد خانواده هاي بدون مسكن در اين شهرها 64 افزايش يافته است و فقط در هشت درصد اين شهرها ، رقم آنها در مقايسه با سال قبل ثابت مانده است.
از هر پنج خانواده بدون مسكن ، فقط يكي از آنها شغل دارد و 13 درصد آنان را كهنه كاران جنگي تشكيل مي دهند.
بيكاري و به دنبال آن نداشتن استطاعت مالي اجاره منزل، بيماري هاي رواني و فقر عامل اصلي و مهم بي خانماني در اين شهرها به شمار مي روند.
تقريبا يك سوم افراد بي خانمان در امريكا به بيماري هاي رواني مبتلا هستند ، 17 درصد افراد معلول و فاقد توانايي جسماني ، 16 درصد قربانيان خشونت هاي داخلي و سه درصد ديگر كساني هستند كه آزمايش HIV آنها مثبت بوده است.
149/105

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن