تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژيم صهيونيستي، سوريه را تهديد به مداخله نظامي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رژيم صهيونيستي، سوريه را تهديد به مداخله نظامي كرد
سرويس خارجي: وزير خارجه رژيم صهيونيستي گفت اگر دمشق، حزب‌الله را به سلاح پيشرفته مجهز كند، در درگيري‌هاي سوريه مدخله خواهيم كرد.

آويگدور ليبرمن افزود: ما اوضاع سوريه را پيگيري مي‌كنيم و قصد مداخله در اوضاع اين كشور را نداريم اما تنها دليلي كه مي‌تواند به مداخله ما در سوريه منجر شود، تلاش سوريه براي مجهز كردن حزب‌الله به سلاح پيشرفته است زيرا اين مساله موازنه قدرت ميان اسرائيل و حزب‌الله را تغيير مي‌دهد. وي با ابراز نگراني نسبت به استفاده سوريه از موشك‌هاي "ياخونت" و "اس 300" روسيه عليه اسرائيل مدعي شد: امكان ندارد چنين موشك‌هايي عليه القاعده به كار برده شود بلكه اين موشك‌ها تنها عليه اسرائيل به كار برده خواهد شد.

ليبرمن همچنين از عمليات امحاي سلاح‌هاي شيميايي سوريه و نقش روسيه در اين عمليات استقبال كرد و گفت: توافقنامه امحاي تسليحات شيميايي سوريه خطر بزرگي را از بين مي‌برد. گفتني است ژوئن گذشته مسكو اعلام كرد دمشق را به موشك‌هاي "اس 300" مجهز خواهد كرد تا در صورت هر گونه مداخله خارجي در سوريه اين موشك‌ها به عنوان عامل بازدارنده استفاده شوند. خبر ديگر اينكه معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كشورش به هيچ وجه طرح‌هايي را كه در خصوص سوريه بدون مشورت و هماهنگي با شوراي امنيت ارائه شود، نمي‌پذيرد.

گنادي گاتيلوف گفت: برخي طرف‌ها در تلاشند در قالب كمك‌هاي انساني، وقت كشي كرده و اعضاي شوراي امنيت را از پيشروي درباره سوريه بازدارند يا طرح‌هايي را مطرح كنند كه اجراي آن‌ها غيرممكن است. وي افزود: بايد به شكل تدريجي و با رعايت قوانين بين‌المللي دست به اقدامات بشردوستانه‌اي بزنيم كه مغرضانه نباشد و اين مسائل سياسي نشود.

موضع مخالفان در ژنو2

رئيس ائتلاف معارضان سوريه با ادعاي اين كه بشار اسد جايگاهي در آينده سوريه ندارد، گفت: براي تشكيل دولت مستقل به ژنو2 مي‌رويم. «احمد الجربا» در جلسه افتتاحيه سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه در كويت برگزار شده بود گفت: ما براي حضور در يك همايش سياسي به ژنو نمي‌رويم. الجربا افزود: جنگ ما با نظام سوريه جنگ وجودي است و انتخاب ديگري نداريم.

در اين حال وزير آشتي ملي سوريه گفت: اجازه نمي‌دهيم ژنو 2، جولانگاهي براي تحقق اهداف غرب شود. علي حيدر خاطرنشان كرد: اتخاذ هر گونه راهكار سياسي در خصوص سوريه، بايد با خشكاندن ريشه‌هاي تروريسم همراه باشد.

وي به صراحت به نقش عربستان،‌ قطر و تركيه در حمايت از بحران سوريه اشاره و تصريح كرد: تركيه به شكل ويژه‌اي تمامي مرزهاي خود را براي انتقال تروريست‌ها به سوريه بازگذاشته و مراكزي را براي آموزش و حمايت از تروريست‌هايي كه از اقصي نقاط جهان به سوريه مي‌آيند ايجاد كرده و با سرمايه‌گذاري‌هاي ويژه تروريسم را براي جنگ عليه سوريه تقويت مي‌كند. عربستان نيز از طريق اردن به همين گونه نقش خود را در حمايت از تروريسم عليه سوريه ايفا مي‌كند.

كمك هوايي به آوارگان

سازمان ملل با هدف امدادرساني به آوارگان سوري براي مقابله با شرايط سخت در فصل سرما، براي اولين بار به شيوه نقل و انتقال هوايي متوسل شد. كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد از امروز عمليات امدادرساني هوايي به آوارگان سوري در مناطق كردنشين سوريه و برخي مناطق ديگر در عراق را كه كردهاي سوريه در آن ساكن هستند آغاز مي كند. اين اولين بار است كه سازمان ملل به شيوه نقل و انتقال هوايي عمليات امدادرساني را انجام مي‌دهد.

امين عواد، رئيس كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل در اين باره گفت: كميسارياي عالي امور پناهندگان در اين خصوص رايزني‌هايي را با مقامات سوريه و عراق انجام داده و موافقت هر دو كشور را كسب كرده است. از سويي سخنگوي سفارت آمريكا در سوريه اعلام كرد واشنگتن كمك‌هاي غيركشنده به شمال سوريه را به حال تعليق درآورد.

وي گفت با اين حال كمك‌هاي انساني آمريكا هيچ تغييري نكرده و همچنان ادامه دارد. سخنگوي سفارت آمريكا در سوريه اعلام كرد بعد از آنكه نيروهاي جبهه اسلامي وابسته به القاعده به مقرهاي فرماندهي و انبارهاي متعلق به شوراي عالي نظامي مخالفان وابسته به ارتش آزاد سوريه حمله كرد، واشنگتن نيز كمك‌هاي غيركشنده به شمال سوريه را به حال تعليق در‌آورد اما كمك‌هاي انساني تحت تأثير اين موضوع قرار نمي‌گيرد زيرا از طريق سازمان‌هاي بين‌المللي و غيردولتي توزيع مي‌شود.

قتل عام در ريف دمشق

عناصر گروهك تروريستي جبهة النصره با هجوم به شهر «عدرا العماليه» از توابع ريف دمشق ?? تن از شهروندان و نيروهاي ارتش اين كشور را قتل عام كردند. عناصر جبهة النصره اين افراد را كه در حال دفاع از جان مردم بودند، كشتند. از سويي در پي حمله خمپاره‌اي گروه‌هاي تروريستي به برخي مناطق شهر حلب شش شهروند سوري كشته و 30 نفر ديگر زخمي شدند. در تحولي ديگر در اثر حمله موشكي تروريست‌ها به پالايشگاه نفت و گاز حمص، آتش سوزي مهيبي در محل اصابت موشك‌ها به راه افتاد. گزارش ها حاكي است خسارت‌هاي مالي بالايي در محل سقوط دو موشك در پالايشگاه حمص بر جاي مانده‌ است. پالايشگاه نفت و گاز حمص بزرگترين پالايشگاه سوريه به شمار مي‌رود. از طرفي گروه تروريستي موسوم به «جبهه اسلامي» وابسته به القاعده، گروه تروريستي ارتش آزاد سوريه را از مهم‌ترين پناهگاه‌هايش در حلب بيرون راند و گذرگاه مرزي «باب الهوي» در استان ادلب را نيز به دست گرفت. گذرگاه باب الهوي به منزله مهمترين پناهگاه باقي مانده براي ارتش آزاد سوريه به شمار مي‌آمد.

خبر ديگر اينكه ربايندگان راهبه‌هاي سوري از سازمان ملل خواستند تيمي را براي اطلاع از اوضاع راهبه‌هاي ربوده شده و اطمينان از سلامتي آن‌ها اعزام كند. يك منبع ديپلماتيك آگاه اعلام كرد: تاكنون تماس‌هايي بين ميانجيگران و ربايندگان راهبه‌هاي مسيحي شهرك معلولا برقرار شده و طي اين تماس‌ها، ربايندگان از سازمان ملل خواسته‌اند گروهي را براي مطلع شدن از اوضاع و سلامت راهبه‌ها به شهر يبرود در سوريه بفرستد. درتحولي ديگر نيروهاي امنيتي عراق 9 نفر از اعضاي وابسته به گروه تروريستي «دولت اسلامي عراق و شام» موسوم به داعش را در غارهاي منطقه القائم در استان الانبار در مرز سوريه با عراق بازداشت كردند.



پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن