تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از كتاب ادبستان در شهركتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رونمايي از كتاب ادبستان در شهركتاب


كتاب ادبستان (فرهنگ ادبيات كودك و نوجوان) شنبه ۱۶ آذر با حضور هوشنگ مرادي كرماني، نوش‌آفرين انصاري، صوفيا محمودي و جمعي از نويسندگان و هنرمندان در فروشگاه مركزي شهركتاب رونمايي شد.

در اين برنامه كه تعدادي از ناشران، نويسندگان و هنرمندان از جمله عبدالرحيم جعفري، پروين علي‌پور، مژده دقيقي، فريباوفي، راضيه برومند، مصطفي رحماندوست، زهره قاييني و مسعود فروتن حضور داشتند، كتاب ادبستان به عنوان اثري مرجع در حوزه ادبيات كودك و نوجوان به مخاطبان معرفي شد.

نوش‌آفرين انصاري درباره اين كتاب گفت: ادبستان يك اثر مرجع است كه هم از لحاظ متن جذابيت دارد و هم از لحاظ تصوير. اين كتاب داراي بار آموزشي، پژوهشي و اطلاع‌رساني است و براي جامعه كتابخوان و همه كساني‌كه براي كودكان و نوجوانان فعاليت مي‌كنند مفيد است.

اين نويسنده و استاد كتابداري در ادامه افزود: مولف اين اثر تنها گردآورنده نبوده و به عنوان يك نويسنده، مقاله‌هايي را به شكل مقدمه و يا مقاله‌هاي موضوعي درباره گونه‌هاي ادبي و جنبه‌هاي مختلف ادبيات كودك و نوجوان در كتاب آورده است كه همه مقاله‌ها زباني ساده و روان دارند.

وي ا‌ضافه كرد: صوفيا محمودي در اين اثر نشان داده كه يك نهاد‌شناس هم هست. البته مي‌دانيم كسي كه در حوزه كتاب مرجع كار مي‌كند هميشه نگران است، چون كتاب مرجع، گستره اجتماعي دارد و براي ماندن و براي جامعه نوشته مي‌شود؛ از اينرو نويسنده‌اش هميشه نگران است كه جامعه نسبت به اشكالات احتمالي اثر چه واكنشي نشان مي‌دهد.

نوش‌آفرين انصاري با اشاره به جنبه‌هاي گوناگون امر پژوهش گفت: اين پژوهشگر، پژوهش خود را به يك برهه زماني خاص محدود كرده و نمي‌توان د‌رباره نبودن برخي اطلاعات درباره دوره زماني پس از آن محدوده، ايراد گرفت.

وي پس از تشريح ويژگي‌هاي تصويرسازي و نگارشي كتاب ادبستان گفت: ادبيات براي بسياري از ما نماد آزادي است و ديشب كه به ياد نلسون ماندلا بودم و يادداشت‌هايي را براي اين نشست آماده مي‌كردم، به اين نكته فكر كردم كه آزادي چطور به دست مي‌آيد، با چه مبارزاتي، با چه آثاري و با چه قلم‌هايي.

وي ابراز اميدواري كرد كه اهالي ادبيات، روزي در چنين جايي شاهد رونمايي سه جلد اين كتاب مرجع باشند.

در ادامه برنامه، هوشنگ مرادي كرماني در سخناني گفت: جذابيت كتاب صوفيا محمودي به حدي است كه وقتي من ساعت ۱۰ صبح شروع به خواندن آن كردم و هنگام ناهار همسرم مرا صدا كرد، ناهارم دست ‌نخورده ماند تا ساعت ۱۶. كتاب براي من تا اين اندازه جذاب بود. زندگينامه‌هاي كتاب خوب نوشته شده بود و بي‌اغراق بايد بگويم يكي از بهترين نثرهايي بود كه مي‌خواندم. جذابيت ديگر كتاب برايم اين بود كه همه آدم‌هاي درون اثر را مي‌شناختم كه اغلب يا هم سن و سال خودم بودند و يا متعلق به نسل قبل كه با همه‌شان آشنا بودم.

نويسنده قصه‌هاي مجيد ادامه داد: وقتي اين‌گونه كتاب‌ها منتشر مي‌شود، مي‌فهميم كه ادبيات كودك و نوجوان ما چقدر مواد و محتوا پيدا كرده و از نسل‌هاي قبل تا امروز ادامه داشته و چه آثاري را خلق و ماندگار كرده است. من با خواندن مطالب كتاب ادبستان به گذشته‌ها سفر كردم و بسياري از آثار خاطره‌انگيز قديمي برايم زنده شد.

مرادي كرماني افزود: اين كتاب در عين اين كه براي مردم عادي مفيد است، براي ما نويسندگان و نسل بعد هم مفيد است تا ببينيم نويسنده‌هاي قديمي چه مشقت‌هايي كشيده و كجا و چطور زندگي كرده‌اند و قبل از ما چه آدم‌هايي آمده و رفته و چه كارهايي كرده‌اند.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن