تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805026430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: شرايط براي تشكيل دو كشور فلسطين – اسرائيل فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اوباما: شرايط براي تشكيل دو كشور فلسطين – اسرائيل فراهم است
سرويس خارجي: رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد مذاكرات فلسطين و اسرائيل در حال حاضر به مرحله بحث در خصوص مسائل اصلي به ويژه مساله اراضي، امنيت، آوارگان فلسطيني و قدس رسيده و تحقق راهكار تشكيل دو كشور عملي است. باراك اوباما افزود: مذاكرات صلح در حال حاضر به مرحله‌اي رسيده كه تحقق راهكار تشكيل دو كشور در مرزهاي 1967 ممكن است. با تحسين محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگران فلسطين و بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي به خاطر تلاش‌هايشان در انجام مذاكرات ظرف چند ماه گذشته خاطرنشان كرد: آمريكا مي‌خواهد نقشي بسيار فعال را براي تسهيل مذاكرات ميان فلسطين و اسرائيل ايفا كند تا بتوان ديدگاه‌ها ميان دو طرف را به يكديگر نزديك كرد. اوباما تاكيد كرد: مذاكرات فلسطين و اسرائيل به جايي رسيده كه فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها مي‌ توانند در كنار يكديگر و در صلح و امنيت زندگي كنند اما اين مساله نيازمند اتخاذ تصميمات سخت و دشوار است. وي گفت: من «جان آلن» فرمانده سابق ناتو در افغانستان را براي ارائه ايده‌هايي ويژه در خصوص تشكيل دو كشور كه امنيت اسرائيل را حفظ كند انتخاب كرده ام و اين ايده‌ها به رهبران فلسطيني و اسرائيلي اعلام خواهد شد و ما منتظر موافقت آن‌ها خواهيم ماند. در اين حال وزير امور خارجه آمريكا به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه ايران و مساله جمعيتي فلسطينيان دو عاملي است كه اين رژيم را تهديد مي كنند و بايد از طريق مذاكره اين تهديدها را از بين برد. جان كري گفت صلح با فلسطينيان موجب قدرتمندتر شدن اسرائيل مي شود. اين درحالي است كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد شهرك‌سازي، يهودي‌سازي قدس و محاصره، فرصت‌هاي صلح را نابود مي‌كند. محمود عباس بر پايبندي طرف فلسطيني به تحقق صلح بر اساس اصل راه حل دو دولت در مرزهاي سال 1967 به پايتختي قدس تاكيد كرد.

در چنين شرايطي وزير اقتصاد رژيم صهيونيستي خواستار الحاق «منطقه ج» كرانه باختري به مناطق اشغالي شد. «نفتالي بنت» گفت: بهتر است اسرائيل كنترل منطقه‌اي را كه 400 هزار شهرك‌نشين اسرائيلي در آن حضور دارند و فقط 70 هزار عرب در آن ساكن هستند را در اختيار بگيرد. از سويي تشكيلات خودگردان فلسطين با صدور بيانيه‌اي اقدام نظاميان رژيم صهيونيستي در قتل يك نوجوان 15 ساله فلسطيني را محكوم كرد. اين نوجوان در نزديكي ورودي اردوگاه جلزون در كرانه باختري از سوي نظاميان رژيم صهيونيستي هدف تيراندازي از ناحيه پشت قرار گرفت و به شهادت رسيد. در چنين شرايطي جنبش حماس در بيست‌و ششمين سالروز انتفاضه اول فلسطين تاكيد كرد شعله‌هاي انتفاضه هنوز خاموش نشده است و ما تا آزادسازي سرزمين و مقدسات فلسطين به مقاومت ادامه مي‌دهيم. خبر ديگر اينكه پس از گذشت مدت‌‌ها قطع ديدارهاي مستقيم بين دو جنبش فتح و حماس، هياتي از جنبش فتح با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در قطر ديدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو كرد.

ادعاهاي پرز

رئيس رژيم‌صهيونيستي با بيان اينكه ايران را دشمن نمي‌داند، گفت:حاضر است با حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران ديدار كند.به گزارش روزنامه صهيونيستي «يديوت آهارونوت»، «شيمون پرز» كه در كنفرانس «تجارت جهاني» صحبت مي‌كرد، ادعا كرد، من با كسي دشمني ندارم. ما ايران را دشمن به حساب نمي‌آوريم. مخاصمه كنوني يك موضوع شخصي نيست، بلكه برآمده از سياست‌هاست.وي افزود: زماني هم بود كه ما نمي‌خواستيم با عرفات، ديدار كنيم، اما زماني كه او سياست‌هاي خود را تغيير داد، ما هم گفتيم «چراكه نه؟». ما به دنبال صلح هستيم و معتقدم هدف ما اين است كه دشمنان را به دوستان تبديل كنيم. وي همچنين درباره امكان موفقيت روحاني در تغيير فضاي سياسي ايران مدعي شد، به نظر او تندروها در ايران مانع تغيير فضا خواهند شد و نخواهند گذاشت روحاني به شعارهاي وعده داده خود به مردم عمل كند.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن