تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803990818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: ایران و روسیه برای شکل دادن به توافق هسته‌ای نهایی همکاری نزدیک می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ظریف: ایران و روسیه برای شکل دادن به توافق هسته‌ای نهایی همکاری نزدیک می‌کنند

ظریف: ایران و روسیه برای شکل دادن به توافق هسته‌ای نهایی همکاری نزدیک می‌کنند
وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد که ایران و روسیه قرار است برای شکل دادن به توافق نهایی هسته‌ای همکاری نزدیک داشته باشند.
به گزارش نامه نیوز، محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز چهارشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نشست خبری مشترک روابط دو کشور را مبتنی بر منافع مشترک و اساسی و در جهت تقویت ثبات در منطقه و کمک به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی برشمرد.

وی این روابط را دراز‌مدت و اساسی خواند و با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در بیشکک و گفت‌وگوی اخیر آنها خاطرنشان کرد: این روابط گسترش بیشتری پیدا کرده و تماس‌ها بین وزرای خارجه و سایر اعضای کابینه و رفت و آمدهای مقامات دو کشور گسترش یافته است که امیدواریم این رفت و آمدها زمینه همکاری‌های گسترده‌تر دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر همکاری‌ها را در جهت منافع دو کشور موجب شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش روسیه را به عنوان یکی از اعضای مهم گروه 5+1 و دوست ایران در این گروه بسیار برجسته برشمرد و گفت: در گفت‌وگوهای امروز از آقای لاوروف و همکارانش به خاطر ایفای نقش مثبت تشکر کردم.

ظریف نقش روسیه در جلوگیری از بحران و فاجعه منطقه‌ای و در حمله نظامی به سوریه را بسیار مثبت خواند و با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین تهران و مسکو وجود دارد عنوان کرد: این همکاری‌ها حتما به صلح و امنیت در منطقه و در عرصه بین‌الملل کمک خواهد کرد.

وی افزود: خوشحالم که دوست قدیمی‌ام را در تهران می‌بینم و امیدوارم سفر ایشان آغاز دیگری برای روابط گسترده و سازنده دو ملت ایران و روسیه باشد.

به گزارش فارس ظریف در ادامه و در پاسخ به سوالی مباحث مطرح شده در گفت‌وگوهایش با لاوروف را حول محور روابط دراز‌مدت همه‌جانبه بین ایران و روسیه عنوان کرد و افزود: در خصوص همکاری‌ها در دریای خزر، همکاری‌های اقتصادی دراز‌مدت دوجانبه، رایزنی درباره موضوعات منطقه و همکاری در حوزه هسته‌ای نیز بحث و تبادل نظر شد و توافق کردیم که برای ادامه مشورت‌های سیاسی ساز و کار و برنامه‌ریزی زمانبندی تعریف کنیم که این مشورت‌ها بسیار گسترده‌تر از گذشته و به طور برنامه‌ریزی شده و مرتب بین مقامات دو کشور جریان داشته باشد.

ظریف اضافه کرد: توافق کردیم که یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی به زودی برگزار و همکاری‌های دراز مدت دو کشور را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع سوریه و نشست ژنو 2 و ضرورت بررسی راهکارها برای پایان دادن به خشونت و افراط در منطقه، همکاری درباره آینده افغانستان، حضور فعالتر ایران در سازمان شانگهای و مسائل مربوط به اجرای برنامه اقدام مشترک که در ژنو بین ایران و 5+1 به توافق رسید و ضرورت پیگیری اجرای این برنامه و همکاری نزدیک ایران و روسیه برای شکل دادن به مرحله نهایی که مرحله دشوار ما در مذاکرات با 5+1 خواهد بود نیز بحث و گفت‌وگو شد.

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار اینترفاکس درباره پیگیری‌های ایران در موضوع S300 با بیان اینکه ما کماکان به اجرای توافقات گذشته اصرار داریم افزود: در سفر اخیر معاون نخست‌وزیر روسیه گفت‌وگوهایی با مقامات دفاعی ایران صورت گرفت و این گفت‌وگوها کماکان بین مقامات دو کشور ادامه خواهد داشت و امیدواریم با توجه به روابط بسیار خوب دو کشور و افق‌های بسیار جدی همکاری در حوزه‌های مختلف به صورت دراز مدت و راهبردی دو طرف بتوانند این موضوع را به نحو قابل قبولی حل و فصل کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری عنوان کرد: ما با همه کشورهای عضو 5+1 در حاشیه‌ نشست ژنو گفت‌وگو کردیم البته به دلیل نزدیکی و مواضع ما با روسیه مذاکرات ما با این کشور گسترده‌ بود و هم من و آقای لاوروف و هم همکاران روزانه چندین دور گفت‌وگو داشتیم که چند مورد آن علنی شد و گفت‌وگوی مشترکی نیز با وزیر خارجه تیم داشتیم که در مطبوعات انعکاس یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: گفت‌وگوهای ژنو مجموعه‌ای از مذاکرات چندجانبه و دوجانبه رسمی و غیررسمی است که باعث می‌شود به توافق برسیم.

وی درباره سوریه نیز خاطرنشان کرد: نکته‌ای که ما و روسیه و بسیاری از کشورهای عضو جامعه بین‌المللی در آن اتفاق‌نظر داریم این است که سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد و باید به دنبال راه‌حل سیاسی بود و تنها راه رسیدن به راه‌حل در سوریه از طریق گفت‌وگوی سیاسی بدون پیش‌شرط است.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای جامعه بین‌الملل و کشورهایی که در روند مذاکرات ژنو 1 نقش موثری داشتند به طور رسمی این مسئله را پذیرفته‌اند و امیدواریم بر این اساس مذاکره در ژنو 2 شکل بگیرد و به این فاجعه انسانی در منطقه که ابعاد خطرناکی دارد پایان داده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در پایان و در پاسخ به سوالی اظهار داشت: در چند ماه گذشته گفت‌وگوهای خوبی با دوستان روسی در مورد گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ رآکتور و نیروی هسته‌ای داشتیم و در برخی موارد در حال نزدیک شدن به توافق و اقدامات اجرایی می‌باشیم و امیدواریم در این زمینه‌ها و با گسترش همکاری‌ها، زمینه برای تامین منابع متنوع انرژی در کشور را فراهم و از دستاوردهای دیگر انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و نیروگاه‌ها از جمله تامین آب شیرین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اینها مجموعه فعالیت‌هایی است که با دوستان روس و سایر کشورها در برنامه‌ داریم و با توجه به تاریخچه همکاری‌های ما با روسیه حتما نگاه و اولویت ما گسترش این همکاری‌ها با روسیه است که اقدامات مفیدی در این زمینه صورت گرفته است.




1392/9/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن