تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دكتر سورنا ستاري به عنوان دبير هيات امناي صندوق نوآوري و شكوفايي منصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دكتر سورنا ستاري به عنوان دبير هيات امناي "صندوق نوآوري و شكوفايي" منصوب شد
رئيس‌جمهور با انتصاب سورنا ستاري به عنوان دبير هيات امناي صندوق نوآوري و شكوفايي، در اولين جلسه هيات عامل صندوق نوآوري و شكوفايي براهتمام جدي دولت تدبير و اميد بر حمايت از شركت‌هاي "دانش بنيان" تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، رئيس‌جمهور در اولين جلسه هيات عامل صندوق نوآوري و شكوفايي در دولت تدبير و اميد، تصريح كرد: اهتمام جدي دولت بر حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان كه قصد ايجاد تحول اساسي در كشور دارند، بوده كه اين اقدامي بسيار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اينكه فعاليت‌هاي مبتني بر توسعه اقتصاد دانش‌بنيان مورد حمايت دولت است، گفت: اين دولت تمامي توان خود را براي تقويت و پيشبرد اهداف شركت‌هاي دانش بنيان به كار خواهد گرفت.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي دانش‌بنيان در حقيقت علم و اقتصاد را در كنار يكديگر قرار داده و منجر به تقويت اين دو حوزه مي‌ شود، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي دانش‌بنيان مي‌تواند به بهبود زندگي مردم كمك كند.

دكتر روحاني ضمن تاكيد بر توسعه شركت‌هاي دانش بنيان در كشور، افزود: ثمره اصلي مراكز علم آموزي نظير آموزش عالي و آموزش و پرورش بايد در فعاليت‌هاي دانش‌بنيان تجلي يابد.

در ابتداي اين جلسه، گزارشي از تاريخچه تاسيس، اهداف، وضعيت مالي و فعاليت‌هاي اين صندوق، از ابتدا تاكنون ارائه شد.

بر اساس گزارش: ارايه شده در اين جلسه، قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان در مهر ماه 1387 در دولت و در آبان ماه 1389 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده كه تاكنون به دليل بروكراسي اداري و اختلافات في مابين دستگاه‌هاي مسئول، اين قانون اجرا نشده و صندوق نوآوري نتوانسته هيچ گونه حمايتي از شركت هاي دانش بنيان بعمل آورد.

تخصيص و تامين سرمايه اوليه صندوق نوآوري و شكوفايي به مبلغ 3 هزار ميليارد تومان از جمله اقداماتي بوده كه بايد از ابتداي تاسيس اين صندوق اجرا مي شد كه امروز با گذشت 3 سال تنها 25 ميليارد تومان آن به صندوق اختصاص يافته است.

در اين جلسه علاوه بر مصوبه هيات دولت، براي اختصاص 200 ميليون دلار به صندوق نوآوري و شكوفايي توسط صندوق توسعه ملي در بودجه سال آينده، مقرر شد صندوق توسعه ملي در صورت نياز شركت‌هاي دانش بنيان به تسهيلات و منابع مالي بيشتر، اين منابع را نيز تامين كند.

همچنين دكتر سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در اين جلسه به عنوان دبير هيات امناي صندوق نوآوري و شكوفايي انتخاب شد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن