تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819548623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دكتر حجت: ميراث فرهنگي را به جايگاه اصلي اش باز مي گردانيم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دكتر حجت: ميراث فرهنگي را به جايگاه اصلي اش باز مي گردانيم


قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي ديروز در نخستين نشست خبري در ساختمان ارگ آزادي به تشريح اقدامات صد روزه سازمان ميراث فرهنگي پرداخت و گفت: اصلي ترين نكته اي كه در 100 روز اخير گرفتارش بوديم بازگرداندن جايگاه نقش ميراث فرهنگي در جامعه بود.

دكتر حجت گفت: مجموع نيروهاي ما در سازمان 8 هزار نفر است كه 3 هزار نفر نيز نيروي حفاظتي داريم. متاسفانه بيش از 50 درصد از اين افراد ديپلمه و يا زير ديپلم هستند. با اجازه اي كه گرفتيم قرار شده صد نفر در مقاطع فوق ليسانس و دكترا را با برگزاري آزمون جذب اين سازمان كنيم.

دكتر حجت ادامه داد: اعتبار و بودجه سازمان براي رسيدگي به مسئوليتهاي ما كفايت نمي كند. آثار تاريخي رها شده اند و تعداد زيادي از آنها به صورت فله اي در فهرست ميراث ملي قرار گرفته اند كه تعداد آنها به 33 هزار اثر رسيده اما شايد از اين تعداد 10 درصد هم حريم نداشته باشند. قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي درباره تغيير و تحولات در ساختمان ارگ آزادي گفت: اين ساختمان احتياج به اين همه نرده نداشت. اين ساختمان پيشتر شبيه به زندان اوين بود تا يك مركز فرهنگي. اكنون نرده ها برداشته شده و آب نماها احيا شده تا مردم بتوانند از آمفي تئاتر، كتابخانه، مركز اسناد، دو بازارچه بزرگ، يك گنبدخانه، پژوهشكده صنايع دستي و نمايشگاه ها و كارگاه هاي آن استفاده كنند. اين يك تصوير از يك مركز فرهنگي مي تواند باشد.

دكتر حجت احياي مجدد مركز آموزش عالي ميراث فرهنگي را يكي از اقدامات مهم سازمان ميراث فرهنگي دانست و گفت: اين مركز مي تواند به يك مركز بين المللي آموزش ميراث فرهنگي و در حد يك دانشگاه ايجاد شود.

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي گفت: موزه دوران اسلامي چندين سال است كه تعطيل شده و طبقه دوم موزه ايران باستان هم تعطيل است در حالي كه اشياء، ساختمان و نيروهاي آن را داريم ولي همتي براي راه اندازي آن نبود به همين منظور يك هيات كارشناسي براي رسيدگي به اين مسائل تشكيل شده تا در جهت احياي مجدد اين موزه ها فعاليت كند ما تلاش داريم مجموعه باغ شاه متشكل از دانشگاه هنر، ساختمان و كتابخانه ملي، موزه ملك و پارك شهر را به عنوان يك منطقه ويژه به موزه تبديل كنيم. وي گفت: كارهاي فيزيكي موزه بزرگ خراسان تا انتهاي امسال تمام مي‌شود. از اوايل سال آينده هم برنامه داخلي آن انجام خواهد شد. چون اين موزه تمام استان را در بر مي‌گيرد.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن