تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819049743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك كارشناس ارشد معماري: معماري ما سر در گم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك كارشناس ارشد معماري: معماري ما سر در گم است
يك كارشناس ارشد معماري گفت: سبك رومي بدترين خيانت به معماري كشور است.

عبدالرحمن قلاوند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه لرستان، با بيان اين مطلب افزود: امروزه معماري ما سر در گم است يعني نه وابسته به سنت‎هاي گذشته ايراني كه همساز با اقليم بوده و نه از يك معماري به‎روز كه تمامي جنبه‎هاي تكنولوژي و فرهنگي در آن رعايت شده است.

وي اظهار كرد: سبك رومي بدترين خيانت به معماري كشور بوده چراكه معماري ايراني در نوع خود بين‎‎ظير است.

اين عضو سازمان نظام مهندسي لرستان تصريح كرد: امروزه در كم‎تر محله‎اي ديده مي‎شود كه بازارچه‎ها به سبك قديم ساخته شده و حريم‎ها، همسايگي‎ها و... مورد توجه معماران قرار گرفته باشد.

قلاوند با اشاره به اينكه استفاده از معماري جديد و مدرن از پهلوي سوم شروع شد، تصريح كرد: كشورهاي پيشرفته دنيا از جمله ژاپن و چين برج‎هايشان را متناسب با سنت كشورشان ساخته‌اند در حاليكه ما در قيد و بند سبك‎هاي بومي خود نيستيم.

وي اظهار كرد: معمارها بايد به سمت پست مدرنيسم و استفاده از سنت‎هاي رايج گذشته با در نظر گرفتن نيازهاي به‎روز كل جامعه بروند.

اين كارشناس ارشد معماري با ارائه راهكارهايي در خصوص استفاده از پست مدرنيسم تصريح كرد: سازمان مسكن و شهرسازي و نظام مهندسي مي‎تواند با در نظر گرفتن جوايزي براي شهرك‎هايي كه از سيستم مدرنيسم استفاده مي‎كنند، برگزاري مسابقه طراحي با موضوع سبك خانه ايراني و... به سمت بومي‎سازي معماري قدم نهند.

قلاوند گفت: مسئولان بايد با ضوابط و قوانين معماري به معماران جوان راهكار ارائه دهند تا آن‎ها نيز از يك اصول پايدار پيروي كنند.

وي با بيان اينكه معماري دنيا به سمت پست مدرنيسم در حال پيشرفت است، اظهار كرد: اين در حاليست كه ما از اپن بودن آشپزخانه‎هايمان خرسنديم و از معماري روز دنيا بي‎خبريم.

اين عضو سازمان نظام مهندسي تصريح كرد: معماران بايد از پلان‎هاي سنتي و استفاده از مصالح مدرن به ساختمان‎سازي همسو با پست مدرنيسم مشغول شوند، مي‎توان با استفاده از تكنولوژي‎هاي جديد چون كامپوزيت خانه‎هايي با معماري سنتي ساخت.

قلاوند با اشاره به اينكه معماري كالبد روحي يك جامعه است، تأكيد كرد: بومي كردن تكنولوژي و ساخت ساختمان در كشور و ساير استان‎ها مهم‎ترين راهكار رهايي از وضعيت كنوني است.

وي با تأكيد بر اينكه اولين چيزي كه نماي يك جامعه را نشان مي‎دهد معماري است، اظهار كرد: بايد با تربيت نسل جديد معماران روند اشتباهي را كه از سال 1320 در ساختمان سازي تا به امروز رفته‎ايم را اصلاح كرده و به سمت الگوهاي سنتي همراه با در نظر گرفتن نيازهاي جديد بشر و خلاقيت معمارانه پيش برويم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن