تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوسازي‌عليه مجلس، ظلم به نظام و خدمتگزاران مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: جوسازي‌عليه مجلس، ظلم به نظام و خدمتگزاران مردم است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به تذكري درباره اخبار منتشر شده درخصوص دريافت كارت هديه از سوي سازمان تامين اجتماعي گفت: برخي رفتارهاي رسانه اي در خصوص اين اتفاق اخير درست نبوده است،اين جوسازي ها ظلم به نظام و خدمتگزاران به نظام است و اين اقدام در همه ادوار مجلس اتفاق افتاده است.


حميد رسائي نماينده مردم تهران در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي در تذكر خود با اشاره به ذكر اسامي تعدادي از نمايندگان در گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي كه در روزهاي قبل در مجلس قرائت شد حاشيه هايي را به همراه داشت متاسفانه چند روز است كه تيتر برخي از روزنامه ها يكي از موضوعات اين تحقيق و تفحص است.

وي گفت: دستگاه قضايي بايد با هر كسي كه تخلف انجام داده، برخورد كند حتي اگر نماينده مجلس باشد، اما از اين حاشيه ها به شكل سياسي بهره برداري مي شود و شايسته بود كه اسامي در اين تحقيق و تفحص برده نشود تا نتيجه از سوي قوه قضائيه اعلام شود.

رسائي افزود: در اين گزارش ذكر شده است كه 37 نماينده بن كارت هديه دريافت كرده اند و بعد اعلام شد اين تعداد 150 نماينده بوده و سپس اعلام كردند كه اين رويه در تمام دوره هاي مجلس بوده است.

نماينده مردم تهران ادامه داد: همه مي دانند كه سازمان ها و نهادهايي مانند كميته امداد، بهزيستي و تامين اجتماعي گاهي مبالغ ناچيزي را به عنوان واسطه در اختيار نمايندگان مي گذارند؛ چراكه نمايندگان نيز در حوزه هاي انتخابيه خود مراجعه كنندگاني دارند و اين مبالغ را در اختيار آنها قرار مي دهند، اما شاهديم كه اين موضوع سبب سوءتفاهم و حمله به مجلس شده است كه گويي انگار نمايندگان يك تخلف و حتي خداي نكرده دزدي انجام داده اند در صورتيكه اين روال در همه دوره ها بوده و اين روابط بين نمايندگان و برخي سازمان ها بوده است.

وي خاطر نشان كرد: رئيس جمهور، رئيس قوه قضائيه و حتي رئيس مجلس شوراي اسلامي بودجه اي خارج از شمول در اختيار دارند و تازه رئيس مجلس نيز برخي از آن بودجه اي كه در اختيار دارد را بايد به نمايندگان بدهد كه اين بودجه هم بسيار ناچيز است تا نمايندگان بتوانند مشكلات برخي مراجعه كنندگان را حل كنند.

رسائي افزود: اين كار به دليل اعتمادي است كه دستگاه ها و نظام به نمايندگان دارند و ممكن است اين بودجه ها در اختيار وزرا نيز باشد.

رسائي خطاب به باهنر گفت: صحبت من اين است كه هيات رئيسه بايد اسامي را اعلام كند چه اشكالي دارد و مگر نمايندگان خطايي كرده اند.

نماينده مردم تهران گفت: در حال حاضر وزارت ارشاد به نمايندگان كمك مي كند چرا اين موضوع تيتر رسانه ها نمي شود و گاهي اوقات نيز بن كتاب در اختيار نمايندگان مي گذارند، اما نماينده ها از جيب خود نيز پولي بر روي اين مبالغ مي گذارند و در اختيار مراجعه كنندگان قرار مي دهند.

وي گفت: مطبوعات فضايي درست كردند كه انگار نمايندگان خورده اند و برده اند اين خيانت به نظام و در حق مجلس است باز هم تاكيد مي كنم اگر تخلفي از سوي نماينده اي انجام شده حتما بايد با آن برخورد شود.

در ادامه محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي كه رياست جلسه را بر عهده داشت، اظهار داشت: برخي رفتارهاي رسانه اي در خصوص اين اتفاق اخير درست نبوده است و اگر خداي نكرده كسي در اين پرونده سوءاستفاده شخصي انجام داده، هيات رئيسه حتما آن پرونده را به قوه قضائيه ارسال خواهد كرد و قوه قضائيه نيز به دقت بررسي خواهد نمود.

نايب رئيس دوم مجلس ادامه داد: اين اقدام در همه ادوار مجلس اتفاق افتاده است و گاهي رئيس مجلس نيز مبلغ ناچيزي را در اختيار نمايندگان قرار مي دهد؛ چراكه نمايندگان به دليل كثرت مراجعه كنندگان از جيب خودشان نيز پولي بر روي اين مبالغ مي گذارند.

باهنر با بيان اينكه البته با سوءاستفاده كنندگان بايد برخورد شود، گفت: اين جوسازي ها ظلم به نظام و خدمتگزاران به نظام است البته در دولت هم همينطور است و من در اين گزارش ديدم يكي از مقامات ارشد دولت 20 تا 30 ميليون بن فروشگاه رفاه گرفته است و طبيعي است كه اين مقام ارشد كلي سفر و مراجعه كننده دارد.(مهر)

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن