تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسشي مهم در برابر رايزني‌هاي پشت پرده آيا باهنر مي تواند منادي وحدت اصولگرايان باشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: پرسشي مهم در برابر رايزني‌هاي پشت پرده آيا باهنر مي تواند منادي وحدت اصولگرايان باشد؟
بررسي سوابق سياسي باهنر نشان مي دهد كه وي در برهه اي از زمان جزء حاميان احمدي نژاد بوده هر چند كه مي گويد پس از آن با رفتار سياسي خود نشان داده كه از حمايت از وي توبه كرده است. باهنر پيش از اين در خصوص حمايتش از احمدي نژاد با بيان اينكه از نقاط مثبت دولت احمدي نژاد دفاع مي‌كنم، گفته است: از كارهايي حمايت كردم كه به نفع كشور بوده و اگر كسي سراغ دارد كه من در جايي از احمدي‌نژاد حمايت كردم كه به نفع كشور نبوده است، از مردم عذرخواهي خواهم كرد.
به گزارش سرويس سياسي «فردا»: اينگونه كه از سخنان اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري پيداست قرار است "محمد رضا باهنر" نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و همچنين نايب رييس اين جبهه پس از مراسم چهلم مرحوم "عسگراولادي" دبير كل پيشين، به سمت دبيركلي اين تشكل سياسي برگزيده شود.

جبهه پيروان خط امام(ره) ورهبري ائتلافي از ۱۴ گروه سياسي اصول‌گرا است كه پس از درگذشت حبيب‌الله عسگراولادي دبيركل اين جبهه، "محمد رضا باهنر" نايب رييس اين جبهه، تا زمان برگزاري انتخابات در شوراي مركزي، رياست جلسات آن را بر عهده گرفت. حال به گفته برخي از اصولگرايان قراراست پس از مراسم چهلم مرحوم عسگراولادي درخصوص انتخاب رئيس جديد تصميم گيري شده و به احتمال زياد با اجماع اعضاء بر روي رياست باهنر شخص ديگري داوطلب نشده تا رئيس با راي بالا انتخاب شود.

در همين حال "محسن كوهكن" از ديدار چهره هاي تاثيرگذار حقيقي و حقوقي در جريان اصولگرايي براي رسيدن به سازوكار وحدت خبر داده و با بيان اينكه رايزني هاي چهره به چهره به صورت دو نفره و چند نفره براي ايجاد وحدت در اين جريان شروع شده در خصوص پيشنهادها براي رياست جبهه پيروان ، گفته است: يكي دو جلسه در مورد اين موضوع در جلسه جبهه پيروان صحبت هايي شده است و با هماهنگي كه ميان تشكل ها به وجود امده قرار شده است با هماهنگي و اجماع يك گزينه را به عنوان دبيركل انتخابات كنيم.

پيش از اين نيز دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس از ديدار جداگانه محمد رضا باهنر با اعضاي شاخص جبهه پايداري، جمعيت ايثارگران خبر داده و گفته بود: محتواي اين ديدارها وحدت و همدلي اصولگرايان در انتخابات است. ضمن اينكه ويژگي و خصلت باهنر همواره در جهت همگرايي وحدت اصولگرايان بوده است. در انتخابات رياست جمهوري ديديم با توجه به اينكه او يكي از نامزدهاي جبهه پيروان بود، اما به دليل رسيدن به اجماع و دوري از تفرقه در انتخابات ثبت نام نكرد. از اين رو وي در انتخابات آينده بر وحدت نيروهاي اصولگرا تاكيد دارد.

اما صحبت از دبيركلي باهنر بر جبهه پيروان در حالي است كه باهنر خود، به لحاظ اينكه نمي‌توان جايگزيني براي مرحوم عسكراولادي پيدا كرد، بحث جانشيني نمادين را پيش از اين مطرح كرده بود . البته وي زماني كه بحث دبيركلي ناطق نوري بر اين جبهه مطرح بود نيز گفته بود: اين پيشنهاد را با ايشان مطرح نكردم زيرا مي‌دانستم وي اين مسئوليت را نمي‌پذيرد و به اين مسئله يقين دارم.

حال بايد گفت در اينكه اصولگرايان بايد براي رفتن به سمت همگرايي، ساختار تعريف شده اي براي وحدت طراحي كرده و با آسيب شناسي عملكرد گذشته و جلوگيري از انشقاق و اختلاف در زمان تصميم گيري نهائي به سمت استفاده از خرد جمعي بزرگان و چهره هاي ذي نفوذ حركت كنند شكي نيست اما بايد ديد كه آيا باهنر وجاهت كافي براي وحدت بخشي بين اصولگرايان را دارد يا نه؟

بررسي سوابق سياسي باهنر نشان مي دهد كه وي در برهه اي از زمان جزء حاميان احمدي نژاد بوده هر چند كه مي گويد پس از آن با رفتار سياسي خود نشان داده كه از حمايت از وي توبه كرده است. باهنر پيش از اين در خصوص حمايتش از احمدي نژاد با بيان اينكه از نقاط مثبت دولت احمدي نژاد دفاع مي‌كنم، گفته است: از كارهايي حمايت كردم كه به نفع كشور بوده و اگر كسي سراغ دارد كه من در جايي از احمدي‌نژاد حمايت كردم كه به نفع كشور نبوده است، از مردم عذرخواهي خواهم كرد.

وي همچنين مي گويد: من با احمدي نژاد 20 سال دوست بودم در سال 83 قرار بود وي شهردار تهران شود، ما احمدي نژاد را براي شهردار شدن نمي خواستيم، وي را براي رياست جمهوري مي خواستيم، اما فكر نمي كردم وي به اين زودي رئيس جمهور شود! احمدي نژاد از تمامي دولت هاي گذشته پركارتر بود اما فكر مي كرد بايد خودش به جاي همه كار كند.

اما نكته ديگر اينكه باهنر كه امروز گفته مي شود به دنبال وحدت اصولگرايان بوده و در همين رابطه ديدارهايي با اعضاي جبهه پايداري نيز داشته است پيش از اين جزء مخالفان سر سخت اين گروه بود تا جايي كه پيش از اين گفته بود اگر اعضاي جبهه پايداري منشور جامعتين را نپذيرند و بهانه جويي كنند از روي آنها رد خواهيم شد.

وي همچنين با روشن كردن اختلاف ديدگاه اصولگرايان با تفكرات جبهه پايداري، مي گويد: ما سوالاتي پيرامون جبهه پايداري داريم كه بي جواب مانده است. جبهه پايداري بايد خودش را تعريف كرده و موضعش را با فتنه، انحراف، دولت نهم و دولت دهم مشخص كند؛ چرا كه حركت گفتماني دولت دهم را از دولت نهم متفاوت مي دانم.

از سوي ديگر باهنر در زمره سياستمداراني است كه در مقاطعي از زمان مواضع متفاوتي را اتخاذ كرده و همچنين جزء شخصيت‌هايي است كه زياد نمي توان او را به يك پايگاه سياسي خاص محدود كرد زيرا در شرايط مختلف رفتارهاي متفاوتي را از خود بروز داده كه با رجوع به گذشته مي توان به اين چرخش مواضع پي برد.

حال بايد گفت هرچند زمان آن رسيده كه اصولگرايان با آسيب‌شناسي و ارزيابي دقيق از نتايج انتخابات گذشته، از خودگرايي، تندروي و كندروي پرهيز كرده و به مشتركات اهميت دهند اما شخصي كه به عنوان هماهنگ كننده انتخاب مي شود نيز بايد فردي جامع الطرفين بوده و از پختگي لازم در اين زمينه برخوردار باشد گو اينكه اصولگريان چهره هاي برجسته تر از باهنر را نيز دارند كه از قدرت وحدت بخشي بالاتري برخوربوده و يا اينكه گذشته آنها نزديكي بيشتري را به تفكرات اصولگرايان نشان مي دهد.

از سوي ديگر با اينكه احزاب اصولگرا بايد با درس گرفتن از گذشته، با آهنگ وحدت در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبري ورود پيدا كنند اما به نظر نمي رسد صحبت از وحدت با جرياني كه خود عامل تفرقه و مسبب شكست اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري گذشته بوده آن هم از سوي كسي كه خود روزي در دايره مخالفان اين جريان قرار داشته آنچنان صحيح به نظر برسد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن