تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805045092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد كانادا و رژيم صهيونيستي عليه ايران، باعث انزواي كانادا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اتحاد كانادا و رژيم صهيونيستي عليه ايران، باعث انزواي كانادا مي‌شود
با توجه به گذشت بيش از يك سال از قطع رابطه با ايران از سوي دولت كانادا، منتقدان سياست اين كشور معتقدند كه مخالفت اوتاوا با توافق هسته‌اي باعث انزواي اين كشور مي‌شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبكه خبري الجزيره در گزارش خود در اين زمينه آورده است: در شرايطي كه كشورهاي جهان از توافق هسته‌اي ماه گذشته ميان ايران و شش قدرت جهاني استقبال مي‌كنند و آن را گامي به جلو براي بهبود روابط ايران و قدرت‌هاي غربي مي‌دانند، يكي از معدود صداهاي مخالف با اين توافق از مكاني شنيده مي‌شود كه انتظار آن نمي‌رفت،‌ يعني كانادا.

جان برد، وزير خارجه كانادا در سخناني اعلام كرد: ما عميقا درباره اين توافق ترديد داريم و به همين دليل تحريم‌هاي خود عليه ايران را حفظ خواهيم كرد. ايران حق ندارد از ترديدهاي ما سود ببرد.

اگرچه بسياري از مواضع دولت محافظه‌كار كانادا آگاهند، اما سخنان برد تنها اين نكته را برجسته كرد كه اين كشور تا چه حد از جامعه بين‌المللي جدا شده است. پيتر جونز، استاد مركز امور بين‌الملل دانشگاه اوتاوا در اين‌باره مي‌گويد: ما يك نقش مفيد و سنتي در زمينه تحريك طرف‌هاي درگير براي گفتگو با يكديگر داشتيم كه اين مسئله براي ما در منطقه احترام ايجاد كرده بود، اما هم‌اكنون اين شرايط را از دست داده‌ايم. دولت فعلي كانادا به اين مسئله اهميتي نمي‌دهد، براي اين دولت مهم نيست كه اين بيانيه‌ها باعث بي‌اهميت شدن حضور ما در منطقه مي‌شود.

نكته‌اي كه در اينجا اهميت دارد اين است كه آيا كانادا با وجود توافق هسته‌اي اخير قادر به حفظ تحريم‌هاي خود عليه ايران خواهد بود؟ اين مسئله‌اي است كه بايد براي روشن شدن آن منتظر ماند.

جيمز ديواين، استاد روابط بين‌الملل دانشگاه نيو برانشويك در كانادا در اين‌باره مي‌گويد: مشخص نيست كه مقامات كانادا آيا واقعا مي‌خواهند برخلاف توافق ژنو عمل كنند، آيا آنان قصد دارند اين توافق را نقض كنند؟ بسياري از تحليل‌گران از مواضع اخير دولت شگفت‌زده شده‌اند، اما نكته اينجاست كه اين مواضع نشانه وجود خط نومحافظه‌كاري در اين كشور است. مقامات دولت يك ديدگاه سفيد و سياه درباره دنيا دارند و از نظر آنان دنيا آدم‌هاي بد و آدم‌هاي خوب دارد و به ادعاي آنها، ايران جزء بدها است.

استفان هارپر، نخست‌وزير كانادا در سال 2006 به اين سمت برگزيده شد و از همان زمان سياست خارجي‌اش بر اساس حمايت از اسرائيل بنا شد. ايوس انگلر، نويسنده چندين كتاب از جمله كتاب "كانادايي زشت، سياست خارجي استفان هارپر" در اين‌باره مي‌گويد: موضع كانادا در قبال ايران را بايد به طور گسترده‌اي در زمينه سياست حمايت از اسرائيل و حمايت از نظامي‌گري و همچنين استيلاي غربي در دنيا بررسي كرد. البته بايد اين نكته را اضافه كرد كه غفلت و بي‌علاقگي مردم كانادا نيز باعث شده است هارپر بتواند سياست‌هاي خود را بدون مشكل و چالشي ادامه دهد. در شش دهه گذشته كانادا همواره حامي اسرائيل و نظامي‌گري بوده است و به نظر نمي‌رسد در اين زمينه انقلابي رخ دهد.

در بخش پاياني اين گزارش با اشاره به اينكه دوستي با اسرائيل، علت اصلي مواضع اخير كانادا بوده است، آمده است: كانادا در سال‌هاي اخير موضع خود را بر اساس حمايت بي‌پرده از مواضع اسرائيل قرار داده است، اين كشور يكي از معدود كشورهاي عضو سازمان ملل است كه به لايحه به رسميت شناختن فلسطين در سال گذشته ميلادي راي منفي داد. در واقع موضع سرسختانه كانادا در قبال برنامه هسته‌اي ايران، به دليل حمايت اين كشور از اسرائيل اتخاذ مي‌شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن