تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819493095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مظلومي - دايي؛ نبردي شايد به سود استقلال/ اصفهاني‌ها از بحران فرار مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مظلومي - دايي؛ نبردي شايد به سود استقلال/ اصفهاني‌ها از بحران فرار مي‌كنند
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: رويارويي تيم مظلومي و پرسپوليس دايي، يكي از جذاب‌ترين ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر است كه پيروزي مس در اين بازي به سود تيم كرماني و استقلال است اما پرسپوليس با تفكر انتقام و طلسم شكني به كرمان مي‌رود. همچنين در اين هفته سپاهان و ذوب‌آهن به فكر پايان دادن به بحران ناكامي نمايندگان اصفهان در ليگ سيزدهم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هجدهم از رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور طي دو روز پاياني هفته جاري آغاز و با برگزاري ديدار استقلال و فجرسپاسي در نخستين روز هفته آينده درحالي برگزار مي‌شود كه به غير از پرسپوليس، ساير مدعيان در خانه به ميدان مي‌روند. همچنين در اين هفته تيم‌هاي قعرنشين اين فرصت را دارند با شكست دادن حريفان، صعودهاي چند پله‌اي در ليگ داشته باشند.

سايپا البرز - صنعتي استقلال خوزستان
آغاز نيم فصل دوم با دو ناكامي براي سايپا كه نيم فصل نخست را با نتايج خوبي به پايان رسانده بود، اتفاق جالبي محسوب نمي‌شود. آنها كه به خاطر نتايج دو هفته اخير، رده هفتم را به ملوان سپرده‌اند، در اين هفته ميزبان صنعتي خوزستان هستند و در صورت پيروزي در اين بازي مي‌توانند به رده‌هاي بالاتر نزديك شوند. تيم صنعتي هم با هدف كسب امتياز به ميدان مي‌آيد زيرا اگر در اين بازي مغلوب شود، جايگاهش در رده دهم جدول به خطر مي‌افتد و به جمع قعرنشينان نزديك‌تر مي‌شود. صنعتي‌ها كه در اين فصل نشان داده‌اند، در خارج از خانه بهتر نتيجه مي‌گيرند، اميدوارند در اين بازي هم موفق ظاهر شده و به جمع 8 تيم برتر مسابقات ملحق شوند.

سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبريز
تساوي برابر استقلال در هفته گذشته باعث شد اختلاف امتيازي سپاهان با صدرجدول 6 امتياز شود و روزهاي بد اين تيم ادامه داشته باشد. سپاهاني‌ها كه پس از پيروزي در دربي اصفهان در هفته يازدهم ليگ، در 6 هفته گذشته طعم پيروزي را نچشيده‌اند، اميدوارند با شكست دادن گسترش ضمن پايان دادن به بحران فعلي، اختلاف خود را با تيم‌هاي بالاي جدول كاهش دهند. ناكامي در اين بازي حتي ممكن است سپاهان را به رده‌ هشتم هم برساند، به همين دليل مردان زلاتكو كرانچار اميدوارند با برتري مقابل دومين تيم تبريز، به روزهاي تلخ خود در ليگ سيزدهم پايان دهند.

تيم گسترش هم پس از شكست در دربي تبريز، بسيار بايد يك بازي سخت ديگر را تجربه كند. البته حضور چندين ساله رسول خطيبي سرمربي اين تيم در سپاهان و شناخت او از وضعيت اين تيم اصفهاني مي‌تواند به اين تيم تبريزي براي رسيدن به موفقيت كمك كند. قطعا رويارويي خطيبي با سپاهان جزو اتفاقات جالب ديدارهاي اين هفته است.

نفت تهران - داماش گيلان
دو پيروزي در نيم فصل دوم ليگ برتر باعث شده است نفت تهران به رده دوم صعود كند، آنهم تنها به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به تيم تراكتورسازي تبريز. شاگردان گل‌محمدي براي اينكه جايگاه فعلي را حفظ و يا اميدوار به صدرنشيني در پايان هفته هجدهم باشند، بايد داماش را قرباني جاه طلبي خود كنند. نفتي‌ها اگر در اين بازي پيروز شوند و تراكتور در خانه مقابل ذوب‌آهن امتياز از دست بدهد، لذت صدرنشيني را مجددا تجربه خواهند كرد.

حريف نفتي‌ها تيم داماشي است كه هفته پيش در دربي گيلان شكست سختي را برابر انزلي متحمل شدند و با مشكلات مالي و مديريتي مواجه است. در اين شرايط اگر داماش از نفت امتياز بگيرد، ضمن رسيدن به آرامش ديگر مدعيان را خوشحال خواهد كرد اما باخت، اين تيم را به رده‌هاي پائين‌تر از نهم جدول رهنمون مي‌سازد.

تراكتورسازي تبريز - ذوب‌آهن اصفهان

پيروزي برابر پرسپوليس و دربي تبريز، بهترين شروع براي تراكتورسازي در نيم فصل دوم بود و آنها را به صدرجدول رساند. شاگردان مجيد جلالي در سومين بازي متوالي كه در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار مي‌كنند، به فكر پيروزي برابر ذوب‌‍آهن و حفظ جايگاه خود در صدرجدول هستند. اگر تراكتوري‌ها در اين بازي امتياز از دست بدهند، نه تنها احتمالا صدر را از دست مي‌دهند، بلكه شايد سقوط‌ چند پله‌اي در جدول داشته باشند، به همين دليل بردن در اين بازي براي اين تيم تبريز اهميت بسياري دارد.

در سوي ديگر ميدان تيم بحران زده ذوب‌آهن اصفهان است كه پس از پيروزي برابر استقلال در هفته نهم ليگ، در هفته‌هاي اخير در حسرت رسيدن به پيروزي هستند، اتفاقي كه باعث شده اين تيم تا رده چهاردهم سقوط كرده و در بين فانوس بدستان قرار بگيرد. آنها در هفته‌اي كه هيات مديره ذوب‌آهن از بوناچيچ حمايت كرد، اگر حتي در تبريز مساوي كنند، در صورت پيروزي فجر و مس در ديدارهاي اين هفته، صدرنشين خواهند شد، اتفاقي كه براي اين تيم اصفهاني يادآور روزهاي تلخ فصل گذشته است. البته پيروزي وضعيت آنها را تا حدودي به آرامش مي‌رساند.

ملوان بندرانزلي - راه‌آهن سورينت
پيروزي در دربي اصفهان، موفقيت‌هاي ملوان در ليگ سيزدهم را تداوم بخشيد. شاگردان اسكوچيچ كه در 6 هفته گذشته 5 پيروزي بدست آوردند و به رده هفتم رسيده‌اند، جايگاه ششم را هدف گرفته‌اند. ملواني‌ها در روز خداحافظي پاشنكو، تنها در صورت پيروزي برابر راه‌آهن و باخت سپاهان در خانه به اين رتبه مي‌رسند كه كاري سخت است. اما راه‌آهن سورينت هم براي نجات از وضعيت فعلي و رسيدن به رتبه‌هاي بهتر به انزلي سفر كرده است. شاگردان ابراهيم‌زاده براي اينكه روزهاي بهتري را در ليگ تجربه كنند، بايد در اين بازي پيروز شوند، زيرا از دست دادن امتياز،‌‎ آنها را به رده‌هاي پائين‌تر خواهد رساند.

فولاد خوزستان - صباي قم
سقوط از صدر به رده پنجم نتيجه ادامه روزهاي تلخ فولاد در ليگ برتر است. فولادي‌ها هم كه پس از پيروزي در هفته يازدهم برابر ملوان، در 6 بازي گذشته، بردي را تجربه نكردند، اميدوارند در اين بازي خانگي با شكست دادن صباي قم، به ناكامي‌ها خود پايان داده و به رده بهتري در جدول دست يابند. البته صباي قم هم كه پس از آمدن صمد مرفاوي به جاي محمد مايلي‌كهن، در دو هفته گذشته دو شكست را تجربه كرده‌اند، براي پايان دادن به روزهاي تلخ خود، به اهواز سفر كرده‌اند. بايد ديد در پايان اين بازي كه تساوي به سود هيچكدام از اين دو تيم نيست، فولاد به آرامش مي‌رسد يا صباي قم.

مس كرمان - پرسپوليس
قرار گرفتن پرويز مظلومي برابر پرسپوليس يادآور نماد "4" است، 4 پيروزي متوالي استقلال در دربي مقابل پرسپوليس كه علي دايي هم در رخ دادن اين شكست‌هاي متوالي نقش داشته است. جمعه بار ديگر مظلومي برابر پرسپوليس قرار مي‌گيرد اما اينبار با تفكر نجات تيمش، يعني مس كرمان از قعر جدول، نجاتي كه مسيرش از پيروزي مقابل پرسپوليس مي‌گذرد. هرچند اين برد بصورت غيرمستقيم به استقلال براي رسيدن به رده‌هاي بالا كمك مي‌‎كند اما براي مظلومي نجات مس اهميت بيشتري دارد تا ياري استقلال قلعه‌نويي.

مس كرمان قعرنشين كه در دو هفته گذشته 4 امتياز ارزشمند بدست آورده، با كسب پيروزي در اين بازي مي‌تواند موقتا با كاملا از قعرجدول نجات پيدا كند و يا حتي به رده‌هاي بهتري هم برسد، به همين دليل اين پيروزي برابر مردان كرماني مظلومي بسيار اهميت دارد. حضو شيث رضايي مدافع پيشين پرسپوليس در اين بازي هم مي‌تواند يكي از اتفاقات حاشيه‌اي اين بازي باشد.

اما پرسپوليس كه نيم فصل را با شكست برابر تراكتورسازي در تبريز آغاز كرد با پيروزي هفته پيش برابر ذوب‌آهن به آرامش نسبي رسيد اما براي اينكه بار ديگر به صدرجدول نزديك شود، بايد در كرمان مقابل مس پيروز شود. تيم دايي كه در اين فصل در بازي‌هاي خارج از خانه نتايج نه چندان مطلوبي را گرفته است، اگر در اين بازي امتياز از دست بدهد، ممكن است حتي به رده پنجم سقوط كرده و بار ديگر استقلال را بالاي سر خود ببيند.

البته هم دايي و هم بازيكنان پرسپوليس خيلي دوست دارند مقابل تيمي كه هدايت آن برعهده پرويز مظلومي است، پيروز شوند تا هم فرصت رسيدن به صدرجدول را درصورت توقف تراكتور و نفت در اين هفته بدست آوردند و هم از سرمربي پيشين استقلال با نگه داشتن تيمش در قعر جدول انتقام بگيرند. ضمن اينكه اين پيروزي به طلسم ناكامي‌ها پرسپوليس در شهر كرمان هم پايان مي‌بخشد.

برنامه كامل ديدارهاي هفته هجدهم از رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه - 21/09/93
* سايپا البرز - صنعتي استقلال خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب كرج
* سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبريز، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه - 22/09/93
* نفت تهران - داماش گيلان، ساعت 15، ورزشگاه دستگردي تهران
* تراكتورسازي تبريز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* ملوان بندرانزلي - راه‌آهن سورينت، ساعت 15، ورزشگاه تختي انزلي
* فولاد خوزستان - صباي قم، ساعت 15، ورزشگاه تختي اهواز
* مس كرمان - پرسپوليس، ساعت 15، ورزشگاه امام علي (ع) كرمان

شنبه - 23/09/93
* استقلال تهران - فجرسپاسي شيراز، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادي تهران

جدول رده‌بندي ليگ برتر

* اين جدول، طبق جدول سازمان ليگ تنظيم شده است

كد خبر: 2193293

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۱:۳۸

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن