تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار كاشمر خبر دادجمع آوري 13.5 ميليارد ريال زكات در كاشمر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار كاشمر خبر دادجمع آوري 13.5 ميليارد ريال زكات در كاشمر
فرماندار كاشمر از جمع‌آوري 13.5 ميليارد و 500 ميليون ريال زكات از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كاشمر، مهدي فروزان صبح امروز در نشست دبيران كارگروه‌هاي استاني طرح احياي زكات اظهار داشت: زكات جمع‌آوري شده نسبت به سال گذشته از رشد 68 درصدي برخوردار بوده كه اين حاصل تلاش و زحمات دست اندركاران در كميته امداد حضرت امام خميني است.

وي با بيان اين كه زكات يك فريضه الهي است كه موجب تطهير روحي و پاك شدن مال و ثروت مي‌شود يادآور شد: پرداخت زكات و اجراي اين فريضه الهي كه يكي از دستورات مؤكد و واجب دين مبين اسلام است , باعث كاهش بسياري از معضلات و مشكلات اقتصادي و مالي و از راه‌هاي دستيابي به عدالت اجتماعي و تعديل ثروت در جامعه است.

فرماندار كاشمر با اشاره به آثار و بركات پرداخت زكات در توسعه و آباداني روستاها يادآور شد: اگر همه كساني كه در بخش كشاورزي و دامداري و ديگر بخش‌ها مشغول به كار هستند، بر اساس برآوردهاي شرعي، زكات و ديگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت كنند بسياري از نابساماني‌هاي اقتصادي جامعه سامان يافته و خانواده‌هاي بي‌بضاعتي كه دچار مشكلات مالي هستند نجات پيدا مي‌كنند.

وي ايجاد اشتغال در روستاها، كاهش مهاجرت روستائيان به شهرها و اجراي طرح‌هاي عام المنفعه و عمراني در روستاها را از ديگر اثرات پرداخت زكات در روستاها و مصرف آنها در همان منطقه عنوان كرد و خواستار برگزاري همايش تجليل از فعالين و چهره‌هاي برجسته مؤدّيان زكات در شهرستان شد.

فروزان با بيان اين كه ترويج فرهنگ پرداخت زكات در روستاها موجب ترغيب و تشويق مردم به انجام اين فريضه مهم مي‌شود، تصريح كرد: براي ترغيب و آشنايي بيشتر مردم با اين فرضه الهي بايد با استفاده از روحانيون و مبلغين طرح iجرت مستقر در روستاها در راستاي تقويت باورهاي ديني و اعتقادي و بيان آثار و بركات پرداخت زكات در جامعه و همچنين بيان آثار سوء ترك زكات بيش از پيش تلاش كنيم.

فرماندار كاشمر در راستاي اجراي موفق اين طرح در بحث آگاه‌سازي اقشار مختلف مردم، بر لزوم استفاده از رسانه‌هاي گروهي در امر اطلاع رساني در زمينه پرداخت زكات و فضاسازي تبلغياتي ويژه در فصل برداشت محصولات كشاورزي تاكيد كرد.

انتهاي پيام/2202

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن