تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803745982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس بررسي مي‌كند؛ضرورت راه‌اندازي مركز خدمات كشاورزي منطقه چاه‌حسن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس بررسي مي‌كند؛ضرورت راه‌اندازي مركز خدمات كشاورزي منطقه چاه‌حسن
نبود مراكز ترويج خدمات كشاورزي در منطقه چاه‌حسن از توابع شهرستان رودبار دسترنج اين كشاورزان را بر باد مي‌دهد كه توجه ويژه مسئولان را مي‌طلبد.


به گزارش خبرگزاري فارس از جيرفت، جنوب كرمان منطقه حاصلخيزي است كه با تنوع محصولات كشاورزي گوناگون از قطب‌هاي كشاورزي كشور و حتي دنيا محسوب مي‌شود.

شغل اغلب مردم اين منطقه با توجه به ظرفيت‌هاي بسيار فراوان موجود كشاورزي و دامداري است و وجود سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان در منطقه نيز يكي از راهكارهاي دولت براي اهميت دادن به جايگاه اين منطقه است.

اما با تمام اقدامات انجام شده در برخي موارد كشاورزان را با مشكلاتي در روند كار كشاورزي مواجه مي‌كند كه يكي از اين موارد نبود مراكز ترويج خدمات كشاورزي به تعداد مورد نياز است.

منطقه چاه‌حسن در شهرستان رودبار از جمله اين مناطق است كه كشاورزان آن بارها درخواست رفع اين مشكل را از مسئولان امر داشته‌اند.

حسن قنبري يكي از ساكنان روستاي چاه‌حسن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار كه داراي بيش از 50 هكتار زمين زراعي و باغي است، با اشاره به مشكلات كشاورزي اهالي روستاي خود اظهار داشت: نبود كارشناس كشاورزي براي همكاري و راهنمايي در اين زمينه و فاصله زياد مراكز خدمات كشاورزي با روستاي ما موجب شده كه بيشتر زمين‌هاي خود را بدون استفاده بگذاريم.

وي افزود: همچنين مجبور هستيم، مقداري از زمين‌ها را نيز با قيمت پايين به افراد داراي توان مالي و امكانات مناسب كشاورزي كه از شهرها و استان‌هاي ديگر براي كشاورزي به منطقه مي‌آيند، اجاره دهيم، اما كسي پاسخگوي ضرر و زيان كشاورزان نيست.

محمدرسول خالق‌پور نيز يكي ديگر از كشاورزان منطقه چاه‌حسن مشكل اصلي اين روستا را نبود مركز ترويج و خدمات كشاورزي در منطقه دانست و اظهار داشت: با عدم امكانات مناسب و كارشناسان كشاورزي مشكلات ما برطرف نمي‌شود.

احمد نوري‌نژاد دهيار روستاي چاه‌حسن نيز در اين زمينه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اينكه حاصلخيزترين زمين‌هاي كشاورزي با مرغوب‌ترين محصولات جاليزي در منطقه چاه‌حسن قرار دارد، شغل بيش از 95 درصد مردم منطقه كشاورزي است.

وي افزود: اين روستا محصولاتي مانند گوجه‌فرنگي، مركبات، خرما، هندوانه، كنجد و ... دارد كه هر ساله برخي از اين محصولات به خارج از كشور نيز صادر مي‌شوند.

نوري‌نژاد تصريح كرد: اما كشاورزان منطقه با توجه به قرار گرفتن روستا بين بخش جازموريان و شهر اسلام‌آباد مركز شهرستان رودبار به دليل دوري مسافت و نداشتن وسيله نقليه قادر به تهيه كود و ساير ملزومات كشاورزي نيستند.

وي با تأكيد بر اينكه با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان كشاورزي اين منطقه مهم‌ترين نياز مردم آن مركز ترويج خدمات جهاد كشاورزي است، ابراز داشت: البته براي رفع مشكلات مردم در بخش كشاورزي اين درخواست زيادي نيست كه سال‌ها قبل بايد محقق مي‌شد.

كرامت عليدادي مدير جهاد كشاورزي شهرستان رودبار در اين گفت‌وگو در زمينه مشكلات كشاورزان منطقه چاه‌حسن اظهار داشت: در زمينه تأمين كود فسفات مورد نياز كشاورزان منطقه كه يك كود وارداتي است با توجه دولت اقدامات لازم انجام شده و به زودي سهميه منطقه جنوب كرمان ارسال مي‌شود.

وي ابراز داشت: هم‌اكنون در شهرستان رودبار براي محصول استراتژيكي مانند گندم كود فسفات توزيع مي‌كنيم و كشاورزاني كه به آن نياز دارند، بايد به مركز خدمات جهاد كشاورزي شهرستان رودبار مراجعه كنند.

عليدادي عنوان كرد: براي رفع مشكل حمل و نقل اين كود از شهرستان به روستاها به دليل دوري انبارها با منطقه چاه‌حسن يكي از كشاورزان كه شرايط لازم را دارد، براي عامليت خريد و توزيع كود مراجعه كند تا با معرفي به سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان اين مشكل رفع شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان نيز در اين گفت‌وگو اظهار داشت: اين سازمان در هفت شهرستان جنوبي بيش از 27 مركز ترويج خدمات كشاورزي دارد.

مجيد دريني سطح زير كشت منطقه را بيش از 24 هزار هكتار دانست و اذعان داشت: با توجه به وسعت و پراكندگي منطقه، شاخص‌ها و ضوابطي كه مربوط به سازماندهي مراكز خدمات كشاورزي است، حدود 17 مركز ترويج خدمات جهاد كشاورزي در جنوب كرمان بايد راه‌اندازي شود.

وي ابراز داشت: اين نياز از طريق شهرستان‌هاي منطقه به سازمان جهاد كشاورزي اعلام شده و ما نيز طي سال‌هاي گذشته چند بار اين نياز را به وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرديم، اما هنوز موفق به دريافت ايجاد اين مراكز در منطقه نشده‌ايم.

دريني خاطرنشان كرد: اميدواريم با توجه به نياز منطقه و درخواست‌هاي كشاورزان با ارائه اين مجوز براي ارائه خدمات بهتر به كشاورزان اين مراكز راه‌اندازي ‌شوند.

انتهاي پيام/2655/ب

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن