تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804228517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغ سبز بيشه براي ورود سرمايه گذاران/ بخت يكي از زيباترين آبشارهاي ايران باز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چراغ سبز "بيشه" براي ورود سرمايه گذاران/ بخت يكي از زيباترين آبشارهاي ايران باز مي شود
خرم آباد - خبرگزاري مهر: آبشار بيشه به عنوان يكي از زيباترين و گردشگر پذيرترين آبشارهاي لرستان و ايران شاهد حضور سرمايه گذاري بخش خصوصي و دولتي است تا بيش از پيش پذيراي طبيعت گردان از جاي جاي كشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آبشار بيشه يكي از آبشارهاي زيباي استان لرستان است. اين آبشار در دل كوههاي زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر دورود ۳۵ كيلومتر است. اين آبشار در كنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزديكي ايستگاه بيشه قرار گرفته است و از اين رو پذيراي مسافران نيز مي‌باشد.

اين آبشار با چشم اندازي زيبا يكي از نادرترين و زيباترين آبشارهاي استان لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمين است و ۱۰متر نيز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار مي‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالاي آبشار، روبروي ايستگاه چشمه‌هاي پر آب متعددي ديده مي‌شود كه از دل كوه مي جوشند و زمزمه كنان از وسط ايستگاه قطار گذشته و آبشار بيشه را تشكيل مي دهند.

هواي خنك و با طراوت، سرسبزي و شادابي كوههاي بلند و دلنشين بيشه را به يك منطقه ديدني و جذاب براي گردشگران تبديل كرده است.

از شهرستان دورود به طرف آبشار مناطق ديدني در كنار رودخانه سزار وجود دارد كه مي توان به آبشارهاي فصلي و دائمي، آبشارهاي يخي در زمستان و درختان متنوع اشاره كرد. فاصله اين آبشار ديدني تا خرم آباد از طريق جاده 64 كيلومتر است.

در راستاي تقويت زيرساختهاي گردشگري آبشار بيشه به منظور جذب سرمايه گذار به همت استاندار لرستان جلسه اي با حضور مسئولان و همچنين سرمايه گذار بخش خصوصي برگزار شد.

يك سرمايه گذار بخش خصوصي شامگاه سه شنبه در جلسه كارگروه گردشگري لرستان با موضوع ايجاد زيرساختها در منطقه آبشار بيشه با اشاره به تدوين طرح گردشگري اين آبشار اظهار داشت: اين طرح در قالب دو فاز اجرايي خواهد شد.

فكوري بيان داشت: اين دو فاز شامل ايجاد زيرساختها در اين منطقه و ايجاد مجتمع گردشگري و تفريحي است.

وي با اشاره به فاز ايجاد زيرساختها در اين آبشار عنوان كرد: در اين راستا مناسب سازي سالن هاي انتظار راه آهن در ايستگاه بيشه براي حضور گردشگران بايد در دستور كار قرار گيرد.

اين سرمايه گذار بخش خصوصي با اشاره به ايجاد پاركينگ طبقاتي و رو باز براي ساماندهي ماشينها در اين منطقه عنوان كرد: همچنين ايجاد استخر طبيعي در پايين آبشار، ايجاد سيستم دفع زباله از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده در قالب اين طرح محسوب مي شود.

فكوري از ايجاد بازار مناسب براي فروش صنايع دستي استان در اين ممنطقه خبر داد و تصريح كرد: براي ايجاد زير ساختها و همچنين مجتمع تفريحي و گردشگري تمام پارامترهاي زيست محيطي در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه براي ساخت مجتمع تفريحي و گردشگري 35 تا 42 هكتار از زمينهاي روبروي آبشار نياز است عنوان كرد: در اين مجتمع سويتهاي 24 تا 35 متري احداث مي شود.

اين سرمايه گذار بخش خصوصي از ايجاد پيست دوچرخه سواري در قالب اين مجتمع تفريحي خبر داد و گفت: همچنين ايجاد درمانگاه، فروشگاه، آلاچيق هاي موقت و ... نيز در قالب اين مجتمع ديده شده است.

فكوري با اشاره به تعداد فرصت شغلي ايجادي در قالب بهره برداري از اين طرح گردشگري تصريح كرد: در صورت بهره برداري از اين طرح 150 شغل به صورت دائم و 300 شغل نيز به صورت موقت براي مردم ايجاد خواهد شد.

وي با اشاره به سرمايه گذاري پيش بيني شده براي سرمايه گذاري در منطقه آبشار بيشه عنوان كرد: در مجموع 25 ميليارد تومان براي اجراي اين پروژه پيش بيني شده كه از اين ميزان حدود 40 درصد آن از سوي بخش خصوصي و مابقي نيز بايد از طريق پرداخت تسهيلات بانكي پرداخت شود.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان نيز در اين جلسه با بيان اينكه آبشار بيشه از نقاط با آمار گردشگران بالا در استان و حتي كشور محسوب مي شود عنوان كرد: اين آبشار جزء مناطق نمونه گردشگري استان محسوب مي شود.

سيد قاسم قرباني با بيان اينكه 20 هكتار از منطقه آبشار بيشه قابليت واگذاري دارد عنوان كرد: از اين ميزان مي توان پنج هكتار براي پروژه هاي تاسيساتي گردشگري مانند مجتمع تفريحي، رستوران، سويت اقامتي و ... در نظر گرفته شود.

وي بيان داشت: مشاور ما براي ايجاد زيرساختها و مجتمع تفريحي و گردشگري 100 ميليارد تومان در يك بازه زماني سه ساله پيش بيني كرده است.

كد خبر: 2193168

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۰:۲۱

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن